Nemrég igen csalódottan számoltunk be róla, hogy a Balatonnál nagyjából lehetetlen olyan szálláshelyet találni, ahol a kutyákat is örömmel fogadják, így kétségbeesetten arra kértük olvasóinkat, ha ők tudnak ilyen helyet, legyenek kedvesek, és írják meg nekünk. Olvasóink pedig a legrendesebb emberek a világon, így kérésünkre csak úgy záporoztak postaládánkba a levelek – ebből készítettünk önnek ajánlót néhány kutyákat is szeretettel fogadó szálláshelyekről.

Balatonmáriafürdő

Balatonmáriafürdő csak úgy pezseg kutyabarát szálláshelyekben, nemcsak egy elégedett vendég, hanem még egy szállásadó is írt nekünk!

„Mi Balatonmáriafürdőn voltunk egy magánnyaralóban (a Kaposi Nyaralóházban) pár éve. 4 házuk van a tulajdonoséknak, kisebb-nagyobb létszám fogadására. Minden házhoz saját medence is van, és természetesen kutyusokat is fogadnak. Hogy fürdeni hol lehet velük, nem tudom, de a tulajdonos biztos ebben is tud segíteni. Mi nem vittük a kutyusunkat. Viszont a nyaraló minden igényt kielégített, modern berendezések, és a strand sincs messze, szóval mi jól éreztük magunkat” – írta olvasónk.

„Balatonmáriafürdőn rendelkezem kiadó szálláshellyel/apartmannal, ahol természetesen minden négylábút – kicsit és nagyot, rövid- és hosszúszőrűt szeretettel várok a gazdikkal együtt a Krisztina Házban” – írta Krisztina, akihez ezek szerint nyugodtan lehet menni kutyával nyaralni!

Siófok

„Idén júliusban Siófokon szálltunk meg a Bell'Városi Panzióban, ahol nagyon szívesen látták a kutyákat. Gondoltuk, hogy mielőtt lemegyünk az Aranypartra fürdőzni, lemegyünk a kutyákkal egy nagy sétára, hogy utána nyugodtan ellegyenek a szobában. Az aranyparton a fizetős strand melletti részen felfedeztünk egy kutyás párt, nosza, nekünk sem kellett több.... Egész nap velünk voltak a kutyák a parton. Jöttek közterületesek, jöttek lovas rendőrök, senki nem zavart el minket, de persze mi sem zavartunk senkit. Talán az is közrejátszott,abban, hogy nem küldtek el minket, hogy nagyon nagyon meleg volt.

A csodaszép Siófoki parkba is lehet kutyát vinni, külön tábla jelzi a kutyatoalettet. Minden második étteremnél, üzletnél volt kinn víz a kutyáknak, sőt valahol eledel is. Este minden üzletben tárt karokkal vártak minket a kutyákkal együtt" – tájékoztatott bennünket segítőkész olvasónk, Zsuzsanna a siófoki helyzetről, majd küldött néhány képet boldogan nyaraló kutyáiról:

Fonyód

Másik olvasónk szerint a fonyódi Sándortelep „Egy kész kutyaparadicsom. Kutyák szaladgálnak, fürdenek stb.” Szerinte szerzőnk ott rontotta el, hogy hotelbe akart menni: „Ha az ember kutyával megy nyaralni, akkor ne hotelekben, szállodákban gondolkodjon. Mi mindig is magánszállásban gondolkodtunk a kutya miatt. 90%-ban vihető kutya magánszállásokra. Mi nemrég voltunk Fonyódon, ahol nem is egy kutyás szállás van. Mi is egy házat béreltünk, kutyával (10 hetes magyar vizsla)."

Fonyód kutyabarát mivolta kifejezetten erős lehet, mert egy másik olvasó meg azt fejtette ki nekünk, hogy „Fonyódon van a strandnak egy része, ami kijelölten kutyás fürdésre való. Amikor lent voltunk, vagy tucat család volt ott a négylábú családtagjaival...”

Erről a strandról van szó, egyébként:

Balatonaliga

A balatonaligai Club Aligát nem egy olvasói levél ajánlotta figyelmünkbe.

„Szállodai szobában velünk aludt a vizslánk, reggelinél az étterembe is beengedik! És olyan meseszép kutyastrand van az üdülő területén kialakítva, hogy azt tényleg látni kell! Nádas, vadkacsák, sok jópofa játékos kutya, hatalmas zöldfelület és sok árnyék! Nem mellesleg 45 perc BP-ről, és nem is drága!” – írta a csupa jót az egyik elégedett olvasónk. A szálláshelyről az interneten mi is találtunk olyan információkat, hogy kutyastrand van ott, elvileg a térképen a nyíllal jelölt helyen.

Balatonföldvár

„Földváron tudok egy nagyon jó helyet, ahol jó fej a személyzet, és szívesen fogadnak kutyás gazdikat akár nagytestű kutyával is. Mi berni pásztorral voltunk náluk. Csak ajánlani tudom őket!”
Laza olvasónk nem másról, mint a balatonföldvári See Haus-ról beszélt nekünk. Mi nem találtunk állatokra vonatkozó információt, úgyhogy előtte érdemes rákérdezni, valóban szívesen fogadnak-e kutyákat.

Balatonfüred - elyacht

Nem olvasótól, hanem magától az ElYacht progresszív gondolkodású kutyatartó tulajdonosától kaptuk az alábbi levelet:

Mi ugyan sem strand, sem klasszikus szálláshely nem vagyunk, hanem egy balatoni vitorlás és elektromos hajó charter vállalkozás, de indulásunk óta megengedjük, hogy vendégeink kutyával jöjjenek hajóinkra, sőt, kutyával a hajókon is tudnak aludni. Természetesen a hajó visszavételekor jobban megnézzük a fedélzetet és kabinbelsőt, és lehet, hogy extra takarításért díjat kérünk, de kutyával nyugodtan lehet a fedélzetre jönni."

A továbbiakban megtudtuk még, hogy mindenféle méretű kutyát szívesen látnak, illetve hogy eddig a tapasztalat szerint a kutyatartók nagyon felelősségteljesen viselkednek. A jachtra Balatonfüreden lehet felszállni, ahová pórázon kell vinni a kutyát, de ez teljesen megszokott látvány arrafelé, nem nézik ki az embert a kikötőben.

Balatonlelle

Egy olvasónk a Szent István Hotelt ajánlotta nekünk szeretettel:

Balatonlellén töltöttünk pár napot angol bullterrierünkkel a Szent István Hotelben. A szállás díjához kedvezménynek kaptuk, hogy a kutyáért nem kellett fizetni! A móló tövében, a Napfény Strand végén, a szörfkölcsönző tövében napoztunk és fürödtünk a kutyával.″

Balatonalmádi

Szűkszavú olvasónk csupán annyit mondott, „Mi egy vizslával voltunk ott 3 éve :)”, miután a Balatonalmádiban található Hotel Monopoly-t ajánlotta nekünk. Mi a szálláshely honlapján semmilyen információt nem találtunk a kutyatartásra vonatkozóan, de hiszünk olvasónknak, aki szerint a Hotel Monopoly kutyával is látogatható hely. Azért érdeklődjenek utána!

Tihany

Szintén Zsuzsanna említette a Barackvirág Panziót, mint kutyabarát szálláshelyet.
Nemcsak a tihanyi Belső-tónál lehet kutyát fürdetni, hanem Tihany-Sajkodnál is, közvetlen a strand mellett. Van egy több km hosszú partmenti sétaútvonal, bárhol lehet kutyát fürdetni és kutyával együtt strandolni. Tihanyban is szinte minden üzletnél van kitéve friss víz az állatoknak és az éttermekbe is bevihettük a kutyákat!

Természetesen a dolog apropója, hogy a kutyáink igencsak jól neveltek és mi is kulturált kutyagazdik vagyunk.”  Így fest a két jól nevelt kutya:

minden más

Olvasóink, ha nem is személyes tapasztalatról számoltak be, az alábbi oldalakat ajánlották böngészésre olyan kutyatartóknak, akik nem tudják, mihez kezdjenek kutyáikkal a Balatonnál:

• Balatoniszállás.hu – itt ömlesztve találhatóak házikedvenceket szívesen fogadó szálláshelyek elérhetőségei
  • Kutyabarát.hu– a kutyabarát vállalkozások népszerűsítésén túl a felelős kutyatartásért is kampányoló oldal, ahol kutyabarát strandokról és arról is írnak, hogy illik viselkedni kutyával vendéglátóhelyen.
  • Utazzkutyáddal.hu – az oldal érdekessége, hogy nem csak a Balatonnál, hanem egész Magyarországon, sőt, Horvátországban, Ausztriában, Szlovákiában, Szlovéniában is kínál állatbarát szálláshelyeket, illetve az ottani etikettről is felvilágosít.
  • Segítőkész olvasónk, Zsuzsanna, akinek kutyáival a cikkünket illusztráltuk, további két helyet is ajánlott kutyatartóknak, amelyek ugyan nem a Balatonnál, viszont szép tájakon vannak: az egyik a bakonybéli Odvaskő Hotel, a másik pedig az őrségi Trainex Vendégház. Olvasónk szerint mindkettőben kedvesen bánnak a kutyákkal, utóbbiban saját kutyák is vannak.

Köszönjük az ötleteket olvasóinknak, a képeket pedig a két kutyának, Málnának, Sütinek és természetesen Zsuzsannának!