Körülbelül egy héttel ezelőtt írtunk arról, hogy idén nyáron, a MÁV újításainak köszönhetően, váratlanul felemelő élmény lesz a Balatonra utazni vonattal. Ugyan valóban ígéretesnek tűnik minden bevezetett újítás (az ultragyors Balaton Expressz légkondis-wifis vagonjaitól elkezdve a nagyobb biciklitárolókig), mégis kaptunk néhány olvasói levelet, amelyek rácáfolni látszanak az ígéretekre.
Mivel mi nem tehetünk mást, mint hogy utánajárunk a dolgoknak, most is ezt tettük: felkerestük a MÁV sajtóosztályát, és feltettük nekik olvasóink kérdéseit, ezeket pedig - természetesen válasszal együtt - megosztjuk önnel.
Miért főszezonban kell a pályákat karbantartani?
Volt, aki azt nehezményezte, hogy évek óta rendszeresen a főszezon kellős közepén végeznek pályakarbantartást Dombóvár és Kaposvár között, amiből úgy tűnhet az arra járók számára, hogy a MÁV szándékosan nehezíti az életüket.
A MÁV a válaszát a cukorrépa-termelés témaköréből közelítette meg, miközben véletlenül egy-két egyéb, eddig nem említett pályafelújításról is szót ejtettek, amely a vállalkozásoknak kedvez, az utasoknak azonban semmiképp:
A válasz
A Dombóvár–Kaposvár vonal felújításai azért esnek erre az időszakra, mert a kaposvári cukorgyárba (Magyarország egyetlen működő cukorgyára) szeptember közepétől indul, és december elejéig tart a jelentős cukorrépa-beszállítás .
Ezen túlmenően szeptembertől folytatódik a dél-balatoni vasútvonal (Szántód-Kőröshegy- Balatonszentgyörgy) rekonstrukciója, így a vasúti áruforgalmat Gyékényes irányába/-ból is biztosítani kell a vállalkozó vasúti társaságok számára.
A térségben több nagy pályafelújítási csomag van folyamatban, és előkészítés alatt, ezeket, a különböző jogszabályok és utasítások betartása mellett, össze kell hangolni.
Miért fizessek a helyjegyért, amikor kifizettem a bérletemet?
Egy másik olvasónk ugyan megpróbált örülni a kialakult helyzetnek, de hamar belebukott. A munkája miatt Budapest és Székesfehérvár között ingázik hetente öt napot, amiből az következik, hogy
Azt mondja, azért, mert az eddig gyorsvonatként közlekedő reggeli járatokkal együtt a munka utániak is expresszek lesznek, a bérlete mellé helyjegyet is ki kell váltania.
Vagyis 7.200 forint plusz költséggel számolhat hó elején, vagy megy egy másik járattal, ahol ugyan ülőhelye nem lesz, de legalább sokkal több időt vesz igénybe az utazás.
A Válasz
A Budapest–Székesfehérvár viszonylatban minden órában és mindkét útiránynak megfelelően biztosítunk olyan járatokat, melyekre a dolgozói havi bérleten felül nem kell pótjegyet váltani.
A reggeli csúcsidőben a Budapestre tartó hivatásforgalom kiszolgálása érdekében az órás ütemen felül további betétjáratokat is közlekedtetünk, ez fél hat és nyolc óra közötti, székesfehérvári indulással tíz darab hely- és pótjegymentes vonatot jelent.
Azoknak az utasainknak, akik nem találnak megfelelő személyvonatot vagy magasabb komfortfokozatú szolgáltatást kívánnak igénybe venni, költséghatékony megoldást kínál a havi bérlet mellé váltható gyorsvonati felárbérlet.
A felárbérlet egyébként kedvezmény nélkül 6.000 forint, tehát mindössze 1.200 forinttal kevesebb, mintha naponta vennénk helyjegyet.
Nem kell pótlóbuszokkal közlekednie. Ja, de mégis, bocs.
Ráadásként e cikkünk írása közben érkezett új közlemény, amelyben a MÁV arról értesít: számos Balatont érintő útvonalat készülnek felújítani a nyár folyamán, néhányat egészen augusztus végéig, ami azt jelenti, hogy
Mivel az eddigi várakozásokhoz képest a felújításokból sok van, azt ajánljuk, hogy ezekről az alábbi linken informálódjon, miközben megpróbál nyugodt maradni. (De egészen hasznos a Vonatinfó alkalmazás is, amit letölthet iOSra, Androidra és Windowsra is.)
Köszönjük olvasóinknak, hogy hozzánk fordultak a kérdéseikkel, tegyenek így továbbra is!