A gyorséttermi menü rongálja a májat, de szaporítja a jó koleszterint
2008.02.17. 10:19 - enzee
Egy hónapi gyorséttermi menü károsíthatja a májat egy tanulmány szerint. Meglepő, de a hamburger-sültkrumpli-szóda étrend növeli a jó koleszterin szintjét - állítja a svédországi Linköping egyetemének kutatója, Frederik Nystrom. A kutatók tizenkét, harminc év körüli, egészséges és sovány férfit és hat nők kértek fel, hogy négy hétig naponta kétszer étkezzenek gyorsétteremben (McDonalds, Burger King, stb.). Az önkéntes kísérleti alanyokat a kutatás idejére eltanácsolták a testmozgástól is. A kísérlet célja az volt, hogy 10-15 százalékkal növeljék a testsúlyt, hogy megfigyelhessék a bevitt kalória hirtelen növekedésének hatásait.
"Az eredmények megrémítettek" - jelentette ki Nystrom. Az alanin-aminotranszferáz (ALT) nevű enzim szintje az első hét után hirtelen emelkedni kezdett, és egy hónap alatt megnégyszereződött. Egy résztvevőt ki kellett vonni a kutatásból, mivel az ALT-szintje a normálisnak a tízszerese volt - tette hozzá.
Ami meglepte az orvosokat, az az, hogy a gyorséttermi táplálkozásnak kedvező hatásai is voltak, a jó koleszterin szintje négy hét alatt növekedett. (MTI)
"Az eredmények megrémítettek" - jelentette ki Nystrom. Az alanin-aminotranszferáz (ALT) nevű enzim szintje az első hét után hirtelen emelkedni kezdett, és egy hónap alatt megnégyszereződött. Egy résztvevőt ki kellett vonni a kutatásból, mivel az ALT-szintje a normálisnak a tízszerese volt - tette hozzá.
Ami meglepte az orvosokat, az az, hogy a gyorséttermi táplálkozásnak kedvező hatásai is voltak, a jó koleszterin szintje négy hét alatt növekedett. (MTI)

Kommentek
2008.02.17 17:48:35JoeHorseDick
szóda... istenem. üdítőital!
2008.02.17 17:59:02Pussycat Doll
Jaja, milyen szar fordítás ez, kedves cikkíró! (Ja, hogy megint te vagy az, Enzee? Miért nem lepődöm meg... Nézz utána, az angol "soda" szó mit jelent! JHD segített egy kicsit neked... :D)
2008.02.18 20:19:09Art Mooney
szóda. hát lol. etióp bevándorlót minden site-ra szerkesztőnek!