Egy év alatt több, mint 17,5 milliárd forintot költöttünk jégkrémre. Ez 8 százalékos emelkedés - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat hétfőn nyilvánosságra hozott jelentése. A kiskereskedelemben eladott jégkrém éves mennyisége 2007 június és 2008 május közötti időszakban pedig meghaladta a 25 millió litert, ami 1 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában.

Az összesítés szerint az értékben mért eladásokon belül emelkedik a pálcikás, tölcséres, szendvics jégkrémek aránya. Rájuk jut az értékesítés több, mint egyharmada. Jelentősebb részt, csaknem kétharmadot visznek el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek, de piaci részesedésük csökken. Értékben a legtöbb jégkrémet - 43 százalékot - a diszkontokban és a szupermarketekben adják el. A hipermarketek piaci részesedése 24 százalék, a hagyományos 400 négyzetméteresnél kisebb boltok értékben mért piaci részesedése 33 százalékot ért el, azonban a Nielsen vizsgálata nem terjedt ki a nyári szezonális árusítóhelyekre, amelyek vízparton vagy forgalmasabb utcákban hűtőkből kínálják pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrémet.



A fogyasztói átlagárak hullámvasúthoz hasonlóan ingadoztak. A családi jégkrém ugyanis nyáron lesz olcsóbb, és szezonon kívül drágább. Például egy liter átlagára míg december-januárban 589 forint volt, addig májusban 557-re csökkent. Ezzel szemben a tölcséres és szendvics jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban általában viszonylag magas