A sós krumpliszirom kiesett a pikszisből, a britek új kedvence a sajtos-hagymás chips - mutatta ki egy piaci felmérés az MTI információi alapján. Az elmúlt két évben 15 százalékkal nőtt a rafináltabb ízesítésű chips iránti kereslet, s a bevétel elérte a 256 millió fontot (90 milliárd forint) - közölte pénteken a Mintel piackutató cég. Az egykori bestseller, a sós chips a második helyre szorult, ami azonban nem azt jelenti, hogy kevesebb is fogyott volna belőle: éppenséggel annak is 5 százalékkal emelkedett az eladása 2006. és 2008. között.
    

A hagyományos ízekkel nassolásra csábító sós-ecetes chips iránti érdeklődés viszont 7 százalékot esett. A három legnépszerűbb chipsféle azonban még így is uralja a piacot: a tavaly elfogyott chipsmennyiség kétharmadát ezekből rágcsálták el a britek. "Az új és izgalmas ízek kifejlesztése ellenére a hagyományos kedvencek még mindig elsőbbséget élveznek" - magyarázta Emmanuel Bouvier, a Mintel elemzője. A piackutató cég szerint a chipsüzlet meglendülése a hitelválság miatt nem folyatódik tovább, és a következő öt évben nem várható növekedés.