NEO FM néven indítja el november közepétől a Sláger Rádió mostani frekvenciáján jelentkező adóját az FM1 konzorcium - tudatta a társaság csütörtökön, megerősítve ezzel az MTI előző napi értesülését. Pályázatukban a 35 százalékos magyarzene-arány mellett azt is vállalták, hogy az adásidő legalább 30 százalékát "a hallgatói érdeklődést is kielégítő, színvonalas közszolgálati műsorszámok" teszik ki. Az EST Media Group (EMG) és a radiocafé alkotta FM1 Konzorcium célja a nívós zenei tartalom mellett a kulturális és igényes műsorszolgáltatás, valamint az üzletileg is rentábilis működés biztosítása - ismételték meg korábbi közlésüket, paradigmaváltást ígérve azzal, hogy tartalmasabb, izgalmasabb és "emberközelibb" formátumban működnek. Kádár Tamás, az EMG ügyvezetője előző nap arról beszélt az MTI-nek: az FM1 konzorcium keresi annak lehetőségét, hogyan tarthatja a médiatörvény előírásait nem sértve tulajdonosi portfoliójában a fővárosi radiocafé adót. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szerdán a Fidesz, a KDNP és az MSZP által delegált tagok voksával határozott a két országos kereskedelmi rádió műsorszolgáltatási jogosultságának odaítéléséről; a döntést egyhangúlag hozták meg. A kisebbik vételkörzetű, a lakosság 67 százalékát elérő - november 18-áig a Danubius Rádió által használt - frekvenciát az Advenio Zrt. nyerte el. A Sláger Rádió Zrt. vezérigazgatója a döntés után az MTI-vel azt közölte: az ügyben bírósághoz fordulnak.