Havas Henrik

Tomcat tévelygése

| 2008.04.10. 20:09 - lizingkutya

Holnap délután a Jászai Mari téren tüntetnek azok a „szélsőjobboldaliak” akik pár napja a Hollán Ernő utcai jegyiroda előtt próbáltak demonstrálni. Nem sikerült behatolniuk az általuk zsidóként megjelölt tulajdonos boltjába, részben azért, mert megjelentek a rendőrök, de azért se, mert több száz újlipótvárosi polgár jelent meg a helyszínen. A klíma tehát nem kedvezett a boltfoglaláshoz. Szanyi Tibor szocialista országgyűlési képviselő csütörtökön a Képviselői Irodaházban egy közleményt olvasott föl az újságíróknak. Szerinte nem szabad felülni a fasiszta provokációnak, és ahogy fogalmazott, elegendő, ha a polgárok „a közelben nagyszámú csendes jelenlétükkel adják jelét önvédelmi képességüknek”. Megjegyzem, az SZDSZ ugyancsak demonstrációt hirdet a Jászai Mari térre.
 
A magam részéről nagyon nem értek egyet azzal, hogy az óriási többség csendes jelenléttel tiltakozzon a fasiszta provokáció ellen. Először is, van egy olyan szervezet, amely arra hivatott, hogy keményen fellépjen bármiféle fasiszta provokáció ellen, ez a szervezet nem más, mint a Magyar Köztársaság rendőrsége. Akkor, de szerintem csak akkor kellene tüntetni, ha a rendőrség képtelen ellátni a feladatát. A provokátorok célja ugyanis éppen az, hogy a „zsidózás” napi rutinná váljon, a polgárok lassacskán szokjanak hozzá ahhoz, hogy ostromállapotban élnek. Tüntetni majd akkor kellene, ha a rendőrség tehetetlennek bizonyul.
 
Idetartozik még az is, hogy a Tomcat néven elhíresült Polgár Tamás, isten tudja hogyan, de bejutott a Képviselői Irodaházba, és ha már bent volt, feltett néhány kérdést Szanyi Tibornak. Például azt, hogy „Honnan veszi Ön a bátorságot, honnan van magának pofája, hogy bennünket erőszakos fasisztákként mutasson be?”. Szerinte azok, akik a Hollán Ernő utcai bolt előtt tüntettek, mindössze alkotmányos jogukkal éltek, és kikérik maguknak azt, hogy „valakit azzal az indokkal dobnak ki egy boltból, hogy magyarokat nem szolgálnak ki”.
 
Polgár Tamás, amikor megjelent a nyilvánosság előtt, bevallom inkább szórakoztatott, mint bosszantott, polgárpukkasztásnak véltem azt, amit csinál. Ezek az idők már elmúltak. Polgár most már borzasztó ingoványos területre tévedt, ha nem vigyáz, abba a mocsárba fullad bele, amelytől állítólag maga is undorodott.

Kommentek

  • 2008.04.10 20:27:48Supernatural

    "A provokátorok célja ugyanis éppen az, hogy a „zsidózás” napi rutinná váljon, a polgárok lassacskán szokjanak hozzá ahhoz, hogy ostromállapotban élnek."



    Mindjárt besz@rok a röhögéstől. Tényleg ostromállapotban élünk. Most is kinézek az ablakon, hoppá éppen ebben a pillanatban csapódott be egy scud rakéta a szemközti épületbe. Amott meg újfasiszta hordák fosztogatnak, kicsit arrébb pogrom készül...



    Idióták.

  • 2008.04.10 20:51:33borovi

    Mélyen egyetértek Havas Henrik véleményével.

    Az efféle provokátoroknak, mint. p.t., nincs helyük közöttünk.

  • 2008.04.10 20:56:54su

    Kedves Supernatural! Alighanem, engem is idiótának tartasz, mert én bizony nem vagyok igazán nyugodt, amikor a környékünkön ilyen figurák mozgolódnak. Számomra nyomasztó látni, hogy az ilyen egyértelműen provokatív megjelenéssel szemben a hatóságoknak meg van kötve a keze. Ez a demokrácia, azt mondják. Valahogy ez nekem mégsem tetszik. Azért azt nem hiszem, hogy ezzel egyedül vagyok.

  • 2008.04.10 21:01:06Supernatural

    A hatóságok keze meg van kötve? :) Gumilövedék, könnygáz, vízágyú, mi lenne, ha nem lenne megkötve a kezük? De gondolom, ha este az utcán három laza cigánygyerek jön veled szembe, akkor totál nyugodt vagy. Ja és ne tessék elkezdeni rasszistázni, elítélek mindenfajta faji alapú megkülönböztetést, a horogkeresztes témától meg egyenesen hányok, de azért mégis vicces, hogy a baloldal azok mellett áll ki, akik fosztogatnak, rabolnak, lopnak. (Éppen ezért minden tiszteletem a becsületes roma embereké.)

  • 2008.04.10 21:04:32Sorvali

    Még jó, hogy nem demonstrálni próbáltak. Csak csoportosan bejutni a jegyirodába. Persze ide azt írnak ki, amit akarnak, a népet lehet hülyíteni.

  • 2008.04.10 21:06:56borovi

    su, ez bizony nem a demokrácia, még ha azt is mondják (egyesek).

  • 2008.04.10 21:08:00shaman.blogol.hu

    Barmok... Az tehát provokatív megjelenés. hogy sok ember véletlenül, pont ugyanoda, és pont egyszerre megy jegyet vásárolni? Egyébként nem tudom, Havas "tanár úr" látott-e már ostromlott várost, és bár ezt kétlem, azért annyit még egy idióta is tud, hogy az ostromlott város nem így néz ki...

  • 2008.04.10 21:39:38Supernatural

    Az összes náciveszélyről óbégató embernek kívánom, hogy egyszer keveredjen valódi neonácik közé. Megtudja, hogy mi a különbség a náci és a szerintük náci között. Én nem mennék közéjük az száz...

  • 2008.04.10 22:00:59TRIBE

    remélem ott tudok lenni és és ennek kis újhullámos próbanáci pöcsnek elmagyarázom a világ folyását...

  • 2008.04.10 22:16:51Elektro

    aki spicli, párttiktkár vagy KISZ tag volt, az legyen szíves távozni oroszországba.

  • 2008.04.10 22:39:54Csopak

    Elektro, akkor kb Magyarországon a '89után születettek, és a bevándorlók maradhatnának.:D

    Olvastam, egy volt ÁVHs emlékiratait, az egésznek az volt a lényege, hogy nekik az esetek 95%ában csak a beérkező leveleket kellett elolvasniuk, mivel civilek tízezrei (megfélemlítés nélkül) önként jelentettek.

    Elnézést az OFFolásért.

  • 2008.04.10 23:48:27petyo

    Ha ezt a szöveget Havas írja, akkor csak egy magyarázatot tudok. Riportot akar írni Tomcattel amit aztán értékesíthet. Tomcat akkora senki, olyan zavaroseszű, hogy semmi más oka nem lehet megemlékezni munkásságáról, mint ha fel akarjuk bosszantani. Persze ez egy kicsit veszélyes is, mert összejöhet a riport, de összejöhet egy nyakleves is valami parkban, amit aztán valami videomegosztón láthatunk viszont.

  • 2008.04.11 00:55:16Supernatural

    Csopak, az a baj, hogy a magyar emberre ez jellemző. Ezt még ma is sokan csinálják, csak kicsiben. Birka nép vagyunk, de nem is ez a legnagyobb baj. Az a legnagyobb baj, hogy aki nem így gondolkodik, aki szeretne nem birka lenni, azt azonnal kikiáltják nácinak, újfasisztának, meg szélsőségesnek. Sajnos a mai vezetés nem szereti a gondolkodó embereket, az a jó, aki vakon megy utánuk és minden szavukat feltétel nélkül elhiszi. Egyszóval a birkákat...

  • 2008.04.11 02:10:56SKAvbOi

    Most komolyan, nem veszitek észre, hogy van különbség a fasiszták, a nácik, és az egyszerű nemzeti érzelmű emberek között?? Már alapból az vicces mikor lenácizzák a MAGYAR embereket, de mikor ez ellen "antifasiszta" tüntetést szerveznek...Kis fogalomzavar él bennetek.

  • 2008.04.11 08:01:39Wywern

    Nemzeti érzelmű emberek, mi? :) Ezeknek otthon Videoton tévéjük van, és maximum csepel kerékpárral járnak, nem pedig nyugati kocsikkal remélem.

    És ha nemzeti érzelműek, akkor nacionalisták nem? Azok pedig nacik. Innen pedig már csak egy ékezet a különbség.

    És most komolyan azok akadnak fent az ilyeneken, akik niggereznek, meg zsidóznak?

    Érzek itt valami iróniát.

  • 2008.04.11 08:50:57SKAvbOi

    Nacionalista=nemzeti szocialista? Nem éppen...

    De úgyse fogjátok fel, ti csak a "náciveszélyt" látjátok...

    Aki "büdös magyarozik" az nem rasszista? Jah bocs, kettős mérce...

  • 2008.04.11 09:49:28Supernatural

    Wywern, te akkora marha vagy, hogy ekkorát A0-ás rajzlapra 1:50-es kicsinyítésben nem tudnék rajzolni. Alakítgatjuk a szavakat, aztán majdcsak náci lesz belőle. Utálom a nácikat (mármint az igaziakat, nem azokat, amiket ti annak kiáltotok ki), de emellett MAGYAR vagyok, és nehezen viselem, hogy egyes kisebbségek belőlünk élnek, a vérünket szívják, üthetnek-verhetnek, kirabolhatnak minket, de ha én visszaütök, akkor elvisz az ÁVH, mert rohadt rasszista, náci, meg mittudomén mi vagyok. Elmegyek egy Kárpátia-koncertre, újfasiszta vagyok. Kicsit visszavehetnétek ám okostojások...



    SKAvbOi, téged meg szerintem ismerlek... :)

  • 2008.04.11 11:19:56Takács Ferenc (bp.)

    Henrik Úr!



    Ön nem ért egyet a demonstrálással, és ehhez joga van. Még akár igaza is lehetne, de ez most mellékes. Ugyanis láthatólag most Gyurcsány Ferenccel ellentétes véleményre jutott, amit talán nehezen tud majd feldolgozni. Engem sajnos Gyurcsány Ferenc részvételi szándéka eléggé lehangol, és már én sem értek egyet a demonstrálással, de mint látja, teljesen más okból.



    A rendőrség sokat javíthatna a róla kialakult negatív képen, ha a molotov koktél dobálókat elkapná. A korábbi provokációk elkövetőiről nem is beszélve.

  • 2008.04.11 13:35:09Peacetra

    Ki is a suzük látókörű? Ha egyesek nem csak a saját gondolataikat tartanák etalonnak, észrevehették volna, hogy a Havas Úr által ,egfogalmazott "ostromállapot" egy előrevetített kép, mely azt sugallja, hogy a folyamatosan provokáló "MAGYAR" emberek igenis félelmet keltenek, és a régi idők "ostromállapotát" idézik. Még nincsenek rakéták, fegyverek, de valószinüleg ez csak annak köszönhető, h ezek a szélsőséges csoportok nincsenek "legitimizálva".



    "MAGYAR vagyok, és nehezen viselem, hogy egyes kisebbségek belőlünk élnek, a vérünket szívják, üthetnek-verhetnek, kirabolhatnak minket, de ha én visszaütök, akkor elvisz az ÁVH"



    Ha már a Magyarságot, mint eszmét hozzuk fel, akkor engedjenek már meg annyit a nacionalisták, hogya z érezhesse magát magyarnak aki akarja. Attól még, mert nem ide született,de tiszteli, szereti a magyar hagyományokat, és magyarnak érzi magát, ráadásul még állampolgárságát tekintve is magyar, csupán a faji származása miatt és buta berögződött sztereotípiák miatt ne rekesszék ki a társadalomból. Persze, szerintük, a romák, lopnak csalnak, hazudnak az általuk képviselt "magyar" emberek mindezt nem teszik??? Ugynmár! Lehet azon vitatkozni, h hány % roma bűnöző van és hány magyar, semmit nem jelent. Ostoba általánosítás az egész.



  • 2008.04.11 14:04:43bati

    Peacetra

    Egy kérdés: Lehet itt demagóg romázásba fogni, de annak is tiszteljük a "magyarság érzetét", aki valakit azért nem szolgál ki, mert magyar???

    Azt hiszem itt most erről van szó...

    De azért kemény az érvelésed...

  • 2008.04.11 15:34:10Tiborc2008

    Tomcat ügyesen szopatja a maszoppos patkánybandát, ettől függetlenül Great Day for Holocaust-feliratú polóban megjelenni ízléstelen és gusztustalan dolog tőle.

  • 2008.04.11 15:36:22Tiborc2008

    Szegény antifasiszták, a főfaszista ocsmánycsótány közöttük lesz. Igazi antifasisztáknak ellene kéne tüntetni.

  • 2008.04.11 15:36:49Tiborc2008

    ...főfasiszta...

  • 2008.04.11 18:23:37Peacetra

    bati

    Ezt hol hallottad szó szerint? Mármint azt, hogy azért nem szolgálták ki mert magyar...Hol? Tv-ben?? Rádióban?? Tomcat-től? Ott voltál? Elhiszed? Mert én nem. Nem hinném el, hogy ennyire egyszerű és érthetetlen érv miatt dobta ki az eladó a lányt. Akárhogy is nézzük, ez nagyon provokáció jellegű. Bemegyek egy boltba Magyarországon, és azt mondják, h magyarokat nem szolgálunk ki :D Na neee!! Ez nem így történt az biztos. És ezt szerintem mindenki nagyon jól tudja!

  • 2008.04.12 02:25:15bati

    Peacetra

    Látod látod... Már megint tereled a témát... Most a média hitelességét kérdőjelezed meg... Miért, te miért vagy biztos bármiben is? Honnan tudod, hogy úgy történt, ahogy te gondolod?

    És még kérlek, arra válszolj, hogy miért kell minden egyes hozzászólásodban terelni a témát másfele... Ez a baloldal tipikus tipikus érvelési rendszere...

    Várom válaszod...

  • 2008.04.12 03:49:06Peacetra

    o-óóó :D Nehezen alkalmazhazhatnám a baloldal tömegpszihózisra épülő politikáját... Nem hiszek benne, ahogy a jobb oldaléban sem! :) De akkor konkretizáljuk. TEGYÜK FEL, h így történt az eset ahogy mobdtad (hallottad). Akkor csak annyi, h nem értem, hogy ha vkit személy szerint incidens ér, akkor miért nem oldja meg egyedül. Négyszemközt azzal akivel a vita kialakult...miért kellenek ehhez csoportos szerveződések, demonstrációk? Az őszinteségem és naivságom miatt engem is értek hasonló (de azért vmennyire más jellegű) incidensek, mégis megoldottam egyedül BÉKÉSEN! Én semmiben nem vagyok biztos. Soha nem is álítottam. Az emberi elme túl bonyolult ahhoz, h biztosak lehessünk cselekedeteink helyességében. Tehát, mindenki csak a sajt beállítottsága szerint nyilatkozhat. És! Azért is megkérdőjelezem a média hitelességét, mert ezt a szakmát tanulom. Láttam, hallottam, tapasztaltam egyet, s mást a médiával kapcsolatban. És saját következtetésként azt szűrtem le, hogy: Hallgassdd meg a média által közzétett híreket, felezd meg...de ami a legfontosabb: GONDOLKODJ!!! És ez mindannyiunkra vonatkozik!

  • 2008.04.12 12:32:10is

    itt mindenki a jegyvásárlást boncolgatja, mintha nem gyújtották volna fel a boltot! emberek! FELGYÚJTOTTÁK A BOLTOT, az a baj! erről beszélgessünk, ne a csoportos jegyvásárlásról.

  • 2008.04.12 14:22:31Sáfrány

    Álljon meg lejtmenet: ki gyújtotta fel a boltot? A pólóboltos makik? A Magyarok Nyulait Felbaszarintó Szervezet? Nem derült ki azóta sem hogy nem-e véletlenségből egy (újabb) NBH-s gyújtogatásról van-e szó. Komoly kár ismét nem keletkezett, csakúgy mint a képviselőik lábtörlőjében sem - naná, ha az ablakon dobják be még meg talált volna gyulladni valami.



    Ez egy színjáték kedves feleim, a mélyen tisztelt demokratikusan megválasztott orrmány terrorista módszerekkel próbálja a joggal elégedetlen népet terroristának, fasisztának és rasszistának bélyegezni. Nézd legott komédiának - aztán lázadj vagy menekülj, jobb ennél velük nem lesz.

  • 2008.04.13 18:39:53Peacetra

    Egyébként valaki arra az egyre válaszoljon még nekem: Ha ez nem provokáció volt, és nincs a fasizmust tápláló eszmék enyhe "lehetősége" sem abban ami most van. Akkor ez az egész miért esett kisértetiesen közel a Holocaust világnapjához?

  • 2008.04.13 19:49:03Patreides

    Érdekes dolog ugyanazokat a szövegeket, szófordulatokat hallani ma élő emberektől, ugyanazt a logikát felfedezni náluk, ami a harmincas években volt jellemző a fasizálódó Európában. És a legérdekesebb az, hogy ezeket ők a legnagyobb gyermeki ártatlansággal, abszolút tudatlansággal felvértezve mondják, teszik, így meggyőzni őket teljesen lehetetlen. Cassandra sorsa és végzete az örök lehülyézés, az idő persze igazolja, de az még szörnyűbb. Az "Igazságokról" pedig...

    "If a Blackman is racist

    Is it okay?

    When it’s the Whiteman’s racism that made him that way



    Cos the bully is the victim they say

    By some sense

    They’re all the same



    Cos the line between

    Wrong and right

    Is the width of a thread

    From a spider’s web



    The piano keys

    Are black and white

    But they sound like a million colours in your mind"

  • 2008.04.13 21:43:48BushDoctor

    Tomcat egy lúzer. kevesen tudják róla, hogy a megkülönböztetés neki lételeme. A kilencvenes lvek elején az akkori computer undergroundban tünt fel először, ott ragadt rá a Tomcat név is. Akkoriban Amigája volt és szenvedélyesen gyülölte a pc-t :)) Ezu nem vicc, ez igy volt !! Un. computerpartikon rendszeresen részt vett pc zúzásopkon, amikor egy kivénhedt pc-t szétvertek majd "rituálisan" felgyújtottak. Egyszer még poén volt, azonban mikor már sokadszorra játszotta el ugyanezt nekem már nem volt olyan jópofa. Úgy látszik beleunt a computerekbe, a pc végelegesen győzött, az amiga egy letünt kor relikviája, igy tamásunknak is keresnie kellett egy új célpontot. A kortársai közül akik az un. computer scene tagjai voltak sokan sokra vitték, vállalkozások, sikerek sora. Tomcatnak egy polobolt és a végtelen frusztrációk jutottak. Igazából szakember segitsége kellene neki...

  • 2008.04.14 01:05:00TomcatMWI

    BushDoctor, jó lenne, ha nem mondanál baromságokat. C-64-em volt, majd PC-m, Amigát a Freax című könyvem megírásához vettem, és nagyon megkedveltem. A PC zúzások olyanok az amigás partykon, mint hogy az amerikai autók találkozóján mindig összetörnek egy japán kocsit. Persze, bele lehet magyarázni ebbe bármit, ami a szájízednek megfelel, de a tényeknek ettől még nem fog.



    Havas tanár úr pedig nyilván nézte a híreket: hány fasisztát, neonácit, nyilast, satöbbit látott a tüntetésünkön? Én egyet sem, viszont láttam mellettünk felszólaló, holocaust-túlélő zsidó nénit. Elég furcsa fordulat egy "újfasiszta" tüntetésen, nem is nagyon mutogatták a tévékben.

  • 2008.04.15 11:38:01Páneurópai Harci Kos

    Az a néni mentálisan sérült lehetett.

    Mert épeszű ember, nem áll ki emellett a kapitális marhaság mellett, azt holtbiztos.

    Személy szerint nem örülnék, ha megmozdulna a bal oldal, mert az akár polgárháborúhoz is vezethetne, az meg senkinek nem hiányzik.

    Viszont annak örülnék, ha elmaradnának, ezek a koktéldobálós, festéköntögetős, rasszizmussal fűszerezett hapeningek, mert ez szintén nem tesz jót Magyarország megitélésének.



    Apró rövid utóirat: hangsúlyozom, hogy Magyarországon ugy ahogy de demokrácia van, nem rendőrállam. Egy igazi rendőrállamban, ki nem mondott gondolatokért is elviszik az embert. És hosszan benntartják.

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Ez megy a velvetenEz megy a velveten

BooklineBookline

OnGo beszámolókOnGo beszámolók

  • Mesés gyöngyszem - Őrség
    Mesés gyöngyszem - Őrség Fedezd fel ezt az eldugott vidéket egy őszi kirándulás alkalmával - íme egy kis kedvcsináló
  • San Marino kicsiny világa
    San Marino kicsiny világa Hihetetlen szép panoráma jutott az ittlakóknak. Csatlakozva daci írásához, valószínűleg nem lenne oly nagy szám San Marino, ha nem lenne törpeállam.
  • Japán tájak
    Japán tájak Egy kis ízelítő egy kevesek által ismert világból
hirdetés