Zokogásban tört ki a két napja Tatabányán vonattal ütköző Volán-busz vezetője, amikor megtudta, hogy hétfő este a kórházban meghalt az egyik, a balesetben megsérült utasa, olvashatjuk a Blikkben. A sofőrt pszichiátrián kezelik erős gyógyszerekkel, de a nyugtatók sem segítenek. Most úgy döntött, levélben kér bocsánatot az áldozatoktól. A vonat hétfőn tarolta le a csuklós busz hátulját a vasúti átjáróban. Hogy miért hajtott a sínekre, amikor jött a vonat, egyelőre nem tudni.

Annyi biztos, hogy a busz régi darab volt, a vállalat idén akarta leselejtezni. De még mindig fut a társaságnál 30, illetve 34 éves jármű is, az átlagéletkor 15-17 év. Becslések szerint 1200 járművet kellene még idén leselejtezni a vidéki társaságoknál, Budapesten 500 öreg buszt lehetne azonnal kidobni. "Nem is ez a legfőbb baj, hanem hogy túldolgoztatják a járművezetőket. Tudok olyanról, hogy 10 napon át szabadnap nélkül 10-11 órát nyomnak le járművezetők. A BKV és a BKK pedig most akarja rákényszeríteni a dolgozókat, hogy még több túlórát vállaljanak" – mondta a lapnak Nemes Gábor szakszervezeti vezető. Az érdekvédők emiatt pert indítanak.Úgy tudni, hogy a Tatabányán karambolozó busz sofőrje az előző két napot pihenéssel töltötte. Baranyai Zoltán, az egyik volános szakszervezet vezetője szerint vidéken sem unatkoznak a sofőrök: előfordul olyan, amikor hajnali 5-kor kezdődik és este 8-kor ér véget a műszak."A 15 óra jelenlétből 13 óra lehet a munkavégzés, a vezetés pedig 9-10 óra" – mondta az érdekvédő.