A mai kettő közül legtöbb olvasónknak valószínűleg a fenti fotó lesz inkább ismerős. Természetesen az Elemi ösztönből származik, és Sharon Stone látható rajta, amint éppen behálózza Michael Douglast, aki kínjában-izgalmában izzad és bebandzsít. Abszolút a véletlen szüleménye, hogy a gépemen emellé a fotó mellé került az alábbi kocka az 1955-ös sikerfilmből, a Piknikből. Ezen Kim Novak epekedik William Holden után, és az összehasonlításból remekül látszik, mennyi minden változott a két film között eltelt negyven év alatt.

A legszembetűnőbb, hogy sokkal inkább előtérbe került az erotika. Bár mindkettő az adott év legsikeresebb filmjei közé tartozik, az egyik egy erotikus thriller, míg a másik egy romantikus dráma. Az egyikben a nőt a ragadozó szerepében látjuk, karmai között a zsákmánnyal, a másik fotón viszont vizuálisan is csak a jobb alsó sarokban húzódik meg a női figura. A férfi az egyikben önmagát félig-meddig megadó áldozat, a másikban ugyan szintén pillanatnyilag döntésképtelennek tűnik, de egyértelmű, hogy tőle függ, mi lesz a konfliktus végső kimenetele.

Már más idők járnak, más helyzetekben találják magukat a szívdöglesztő férfisztárok a filmekben. Ez van.