Kiemelt fogyasztói csoporttá nõtte ki magát a szexuális kisebbség (gay, lesbian, bisexual and transgender, azaz GLBT ), így lassan már Magyarországot is eléri a nemzetközi trend, miszerint nagyon is kifizetõdõ melegekkel melegeknek reklámozni. A fejlõdõ országokban sem véletlenül célozzák meg õket és keresik a kegyeiket: a társadalmi elnyomás miatt a melegek zöme ugyanis vagy egyedülálló, vagy partnerkapcsolatban, viszont gyermek nélkül él, ennek következtében pedig jóval magasabb átlagkeresettel rendelkeznek. Több idejük jut szórakozni, utazni, fõzni, vásárolni - pénzt költeni. A GLBT-marketing területén viszont nagyon könnyû hibákat is elkövetni, hiszen a melegeknél is kiverné a biztosítékot olyan reklám, ami a homofóbokat célozná meg. És bár nagyon elõvigyázatosan és humorosan próbálják felhívni a figyelmet a termékekre - egyúttal a homoszexualitás elfogadására -, a legtöbb reklám még így is botrányt okozott.

Heinz

Nagy-Britanniában öt hét helyett egy hétre kellett redukálni a majonézreklám sugárzását, olyan szinten kiverte a biztosítékot a fogyasztók körében. A filmben két kisgyerek készülõdik iskolába, átveszik anyutól a tízórai szendvicset, aki nem más, mint egy szakácsruhába öltözött férfi. Koronázásképp még apu is megjelenik, és a meleg pár forró csókot vált.

 

 

Vodafone

"Apa, meleg vagyok" - jelenti be a szivárvány színû felsõs férfi a telefonban. "Kitûnõ" - válaszol az öreg, és egybõl leteszi a mobilt, természetesen csak a spórolás végett. A Vodafone reklámspotjai már 2006-ban elkészültek, de csak nemrég vetítik õket Magyarországon. Persze - nem meglepõ módon - ez valahogy kimaradt a hazai szórásból.

 

 

Hyundai

Mivel a statisztikai adatok szerint - több szabadidõ miatt - a melegek az átlagosnál többet utaznak, nem csoda, hogy az autós cégek is kezdenek a homoszexuálisokra specializálódni. Anyuci és apuci találkoznak a piros lámpánál, és kiderül, hogy nem csak a nõ jár más utakon, hanem a férje is. Csak kicsit másképp.

 

 

Campari

A merész reklám története egy fiatal, ázsiai arcvonású férfival és egy gyönyörû nõvel kezdõdik, végül befejezõdik egy fiatal, ázsiai arcvonású nõvel és egy gyönyörû férfival... Ez az ital mindig meglepetéseket okoz.

 

 

Dolce&Gabbana

A brit hatóságok ezt a reklámot is betiltatták, mivel a D&G fõmûsoridõben népszerûsítette két meleg férfival a termékeit. A szpot zárójelenetében a két pasi egy kocsinak dõlve csókolja meg egymást, ami hatalmas felháborodást keltett, hiszen azokban az órákban még gyerekek is ülnek a tévé elõtt. Egyébként a divatcég számlájára írható a reklámtörténelem legelsõ homoszexuális csókja.

 

 

Renault Clio

Provokáció a javából, sok esetben nem véletlenül sugározzák a hasonló jellegû reklámokat csak szûk körben ( meleg csatornák, meleg bárok, meleg újságok, stb. ) Például itt van a homoszexuális rendõr esete.