Érdekes per zajlik a Phone Dog telefonos szakoldal és az egyik volt újságírójuk, Noah Kravitz között. Az újságtól távozó szerzőtől azt kérték, hogy hagyja hátra maga után az újság kedvéért üzemeltetett Twitter-oldala jelszavát, hogy azt nélküle tudják folytatni. Kravitz, akinek több mint 17 000 követője volt távozásakor, nemet mondott, azt mondta, az nem az újság, hanem az ő tulajdona. Ezt akarják most éppen bíróságon eldönteni, ami szintén érdekes kérdés, de még érdekesebb, hogy a perben ugye az újságnak pénzügyi követelése is van, felhasználónként havonta 2,5 dollárt, kb. 570 forintot követelnek Kravitzon.

Vagyis egy Twitter-felhasználó átlagosan ennyibe kerül az Egyesült Államokban. A perről szóló cikkekben csak annyit írnak, hogy iparági sztenderdek szerint kerül ennyibe egy felhasználó, nem tudni, hogy pontosan mi alapján számolták ki. Berényi Konrád, az Online Marketing blog vezetője szerint reklámérték alapján praktikus kiszámolni, hogy egy adott Twitteren vezetett blogot követő felhasználó mennyit érhet, ezért nehéz egzakt számokat mondani. Hiszen a követőtábor reklámértéke nagyban függ attól, hogy mit akarunk nekik reklámozni.

A hazai ismert twitterezők között SP-nek van a legnagyobb, talán a legaktívabb követőtábora, több mint 21 ezer felhasználó van benne. “Egy email cím, ami azért többet ér, mint egy twitteres követő, körülbelül 100-200 forintot ér. A twitteres követőknél nagyon sokat számít, hogy kik a tagok. Pont ez van SP-nél, akinek van egy csomó 18 év körüli követője. Ők komoly értéket képviselnek egy olyan hirdetőnek, akinek ez a korosztály a célcsoportja, de semmit sem érnek mondjuk, ha az online marketinget akarom hirdetni” - mondja Berényi Konrád. Ha konkrét számokról akarunk beszélni, akkor azt mondhatjuk Berényi szerint, hogy nagyjából 50 és 1000 forint között mozoghat egy hírességet követő felhasználó reklámértéke attól függően, hogy mit akarunk a hírességen keresztül reklámozni.

A lehető legjobb esetben tehát valahol húszmillió forint környékén lenne SP Twitterének értéke, de abból kiindulva, hogy a magyar reklámozók egyelőre nem fedezték fel annyira a Twitterben rejlő lehetőségeket, mint amerikai társaik, a valóságban ennél valószínűleg jóval kisebb számról beszélünk. Míg egy jól menő amerikai Twitter, mondjuk Kim Kardashiané posztonként akár tízezer dollárt is hozhat Kardashiannek, addig a hazaiak leragadtak a bartermegoldásoknál, például Brasch Bence, Lola és még néhányan autósiskolákat reklámoznak, cserébe ingyen jogsit kapnak, esetleg ugyanezt fitnesztermekkel.

“Itthon nagyon kevesen twittereznek, 250 ezer regisztráltból, kb. 10% az aktív felhasználó. Az USA-ban sokkal jobb ez az arány. Amikor a Twitter felfuthatott volna, akkor futott fel itthon a Facebook. Talán ezért nem terjedt el annyira” - vélekedett Berényi Konrád.

Reklámozás szempontjából az is fontos, hogy mennyire tud egy Twitteren megjelenő reklámtartalom eljutni mondjuk akár a Twitteren túlra is. Erre jó példa lenne, ha tegyük fel SP úgy szervezne koncertet, hogy csak Twitteren hirdeti meg az eseményt, és megnézni, hogy az alapján hányan mennek el, illetve hány olyan ember megy el, aki nem közvetlenül SP Twitteréről értesült az eseményről.

Egy online marketing szempontjából ideális világban a közönség nagy része a Twitteren keresztül értesült volna a koncertről, a valóságban viszont ez egyáltalán nem így van.

"Viszonylag nagy az átfedés a közönségem és a twitteres követőim között, de amikor koncerteken megkérdezem, és gyakran meg szoktam, hogy ki követ twitteren, vagy ki nézi a facebookos oldalam, akkor a közönség maximum a 30%-a tartja fel a kezét. Szóval valószínűleg alapvetően máshonnan tájékozódnak a rajongóim, de azt érzem, hogy egyre nagyobb a jelentősége az online reklámozásnak" - mondta SP.