A magány károsabb az egészségre, mint a dohányzás vagy a túlsúly

2009.02.22. 11:55 - Eivissa

Fellapoztuk a Sciencedailyt a legfrissebb tudományos hírekért, és tessék, megint tanultunk valamit. Most azt, hogy randizni muszáj, és nemcsak a társadalmi nyomás miatt, hanem mert az ember agyának és egészségének bizonyítottan rosszat tesz a magány.

A ventrális striátum az agy jutalmazási folyamatában vesz részt, ez a rész felelős azért is például, hogy kellemes bizsergés, kalandvágy fog el bennünket valami izgalmas újdonság láttán vagy hallatán. A vizsgálatok szerint a magányos emberekben ugyanez a zóna nehezebben vagy kevésbé aktiválódik, ha boldogságot (együttlétet, jólétet) ábrázoló képeket, vagy éppen nehéz helyzeteket, együttérzésre vágyó személyeket mutatnak az alanyoknak. Azaz az együttérzésre képtelen emberek magányosak lesznek, illetve a magányos emberek képtelenek az együttérzésre, és a cikk azt sugallja, hogy ez a dilemma egyelőre tyúk-tojás-problémának számít.

Ami biztos, az az, hogy a kevésbé aktív ventrális striátummal bíró emberek magányosak, és az ő egészségük általában rosszabb, mint azoké, akik nem érzik úgy, hogy a társadalmon kívül rekedtek volna. Vagy akár azoké, akik dohányoznak vagy túlsúlyosak. A Telegraph cikke hosszabban részletezi, mi vár azokra, akik egyedül maradnak: magas vérnyomás, magasabb stressz-szint, depresszió és Alzheimer kór. A fentiek természetesen nem feltétlenül vontakoznak minden szinglire, csak azokra, akik magányosnak érzik magukat, ami elvileg kapcsolatban is elképzelhetető. A kutató szerint mindenesetre a hagyományos családmodell hanyatlásával a magukat kitaszítottnak érzők aránya növekedni fog, és a statisztikák azt mutatják, az embereknek manapság kevesebb közeli barátjuk és bizalmasuk van, mint egy generációval ezelőtt.

Kommentek

  • 2009.02.22 14:13:36angelina

    Sajnos ez mind igaz...bár én egyáltalán nem vagyok visszahúzódó típus csak nem találok olyan embereket akik "megfelelnének"a barát jelzőre,és valamiért nem bírok olyan emberekkel együtt lenni (mégha jól is érzem magamat velük) akikről tudom ,hogy kétszínüek.Nah én ezért érzem magányosnak magmat...és hát valljuk be az ember társas lény,szóval nem csoda ,hogy ha lelkileg tönkremegy az megmutatkozik a fizikai mivoltán is...

  • 2009.02.22 15:05:04ender26

    Egyetértek angelinával. Gyakorlatilag tök ugyanezt tudom magamról elmondani - mivel én sem vagyok visszahúzódó, sőt. De muszájból minek legyek együtt olyan emberekkel, akikhez semmi közöm? Akkor már inkább egyedül. De abba meg bele lehet dögleni. Akkor most mi van? Tényleg felbomlik minden vagy...?

  • 2009.02.22 15:46:17robina

    ellentmondásos a cikk vége, hiszen ha az közepén elmondja, hogy aki kapcsolatban/házasságban is magányos (mert rengeteg ilyen van), akkor a hagyományos családmodell felborulásával nemcsak nem emelkedik ezek száma - valószínűleg - hanem még csökkenthet is, hiszen a független emberek, vagy az önállóságra jobban képes emberek nagyobb eséllyel találnak maguknak partnert a magányosság megoldására, mint azok, akik egész életükben a hagyományok nevében nem válnak el, nem válnak ki a magányos házasságukból.

  • 2009.02.22 16:08:51golyos

    Azert letezik olyan tars is, aki helyett inkabb a magany...

    Szerintem.

  • 2009.02.22 16:28:56tour_guider

    szeresd magad, wazze! Mindennek az alapja!!!! ha kicsit belegondolsz, akkor belátod, h nem mondtam hülyeséget! Viszont, akinek kedve támad, mondja az ellenvéleményét! :):D Nem érdekel! :)

  • 2009.02.22 17:50:18szabiaki

    Nem lehet, hogy nem a magány okozza az egészségromlást, hanem a rosszabb egészségű emberek magányosabbak, mert a nyavalyáik miatt kevésbé tudnak ismerkedni, társasági életet élni?

  • 2009.02.22 17:57:52SSW

    Egyetértek tour_guider-rel. Ne valamilyen akarj lenni, hanem légy mindig önmagad, fogadd el magad olyannak, amilyen vagy, rögvest nem leszel magányos, hiszen nincs benned űr, amit másnak kellene betölteni, nincs benned hiány, ezért a világod sem a hiányok megélése határozza meg. Ezzel bevonzhatod az életedbe az összes olyan embert, aki harmóniában él önmagával.

    Már a régen megmondta L'art pour l'ar, hogy a hasonló a hasonlót vonzza.

    Így, ha az életedbe a hazugok áramlanak, képzeld el mennyit hazudsz magadnak.

  • 2009.02.22 18:15:40tour_guider

    SSW: végre... valaki, aki jól kifejtette mire gondolok. :) Nem akartam ennyire kifejteni, mert csak belekötöttek volna.. de örülök, h szűkszavúságom mögött meghúzódó világnézetemet két szóból is érti az, aki "ilyen" világban mozog.. :)



    És a vonzás törvénye, teszi a dolgát, csa ktőled függ, h mit szeretnél!

  • 2009.02.22 18:19:29nyalógép

    szabiaki! Ilyenek is vannak szép számmal, de még egy egészséges embernek is nehéz összejönni, mert a csajoknál hihetetlen igények vannak manapság.

  • 2009.02.22 18:23:27tour_guider

    nyalógép: az a csaj, aki óriási igényekkel él, az hülye ez eddig stimm? :) De ha jobban belegondolsz, akkor azért az óriási elvárása, szerintem, mert le akar rázni... Még én is bízom benne, h vannak rendes lányok, a hétvégén volt szerencsém találkozni egy ilyen lánnyal, csak palija volt, de van remény... addig is nem síránkodok, h nincs senkim.. inkább hasznosan töltöm el az időt és addigi is magammal foglalkozom és visszatalálok magamhoz... nincs olyan, h magány! Te akármi történik mindig minden körülmény között ott leszel/ott vagy magadnak! :)

  • 2009.02.22 18:27:28kondenzátor

    tour_guider: És a vonzás törvénye,



    az mi?

  • 2009.02.22 18:27:59nyalógép

    Elfogadhatod te magad akármilyennek, ha nincs legalább 200000 nettód, magadra maradsz. Manapság az embereket nem igazán érdekli a másik pszichéje, pedig szeretet (nem szerelem) nélkül nem lehet hosszútávon tervezni.

  • 2009.02.22 18:33:42nyalógép

    Persze jól el tudok lenni egyedül, még jókat beszélgetni is tudok magammal, de ettől még nem oldódik meg semmi. Legalábbis tapasztalataim szerint.

  • 2009.02.22 18:34:18Traktorka

    nyalógép, drágám: nekem csupa olyan szingli bnőim vannak, akik annak is örülnének, ha valaki őszintén szeretné őket. Valahogy rossz helyen keresgélhetsz.:)

  • 2009.02.22 18:35:34SSW

    A vonzás törvénye, hogy a hasonló a hasonlót vonzza. A titok c. könyv illetve film részletesen elmagyarázza hogyan teremtjük meg a magunk világát. Nagyon vicces világban élünk, egy kifordított tükörvilágban.



    Így például az a csaj vagy fickó, aki nagy igényekkel él, az a saját magában lévő hiányokat éli meg, azokat a nagy igényeket ugyanis nem tudja maga produkálni, másnak kell számára biztosítani.

    Ehhez képzelheted mennyit kell magának és mindenki másnak hazudnia! Nagyon cizellált hazugságörvényben él, amiből a kiút elég szövevényes, de mindenki megkapja minden nap minden percében lehetőséget és fogódzókat.

  • 2009.02.22 18:37:08tour_guider

    nyílván, nyalógép, a pénz is számít, de ha csak azt nézi, akkor tarkarongy... :) Igazad van, h manapság a nőket nem érdekli a pasija személyisége, inkább a háttér...... :(



    kondenzátor: Alapelve, hogy minden gondolat rezgéseket bocsát ki és a hasonló a hasonlót vonzza.

  • 2009.02.22 18:37:44kondenzátor

    "A titok c. könyv illetve film részletesen elmagyarázza"

    LOL

  • 2009.02.22 18:39:02Traktorka

    Nyaló: nagyon is sokminden meg tud oldódni attól, ha kicsit őszintén elbeszélgetsz magaddal. pl, egy idő után MERSZ úgy élni, ahogy legbelül szeretnél. jó érzés ám!:))

    most már tényleg érdekelne, hogy milyen lányokra lősz?

    és: ha ennyire fáj, hogy kevest keresel, miért nem teszel érte, hogy többet keress?

  • 2009.02.22 18:39:14tour_guider

    SSW: a titok könyv szép és drága és csak példákat hoz a vonzásra... és ezt is magyarázza...



    látom egy vonalon mozgunk: fireplug[kukac] c2 [pont] hu ha gondolod :)

  • 2009.02.22 18:39:17SSW

    tour_guider

    Örülök, hogy fél szavakból megértjük egymást. Mindazonáltal nem egyszerű a napi kisebb-nagyobb kegyes hazugságokkal leszámolni saját magunk felé sem.

  • 2009.02.22 18:42:53Traktorka

    "Igazad van, h manapság a nőket nem érdekli a pasija személyisége, inkább a háttér..."

    azért ezt kikérem ám magamnak a "normális" nők nevében.

    a hajamra kenhetem a sok zsozsót, ha egy idióta a tulajdonosa!

    egyszerűen meg kell keresni az értékes, szerény lányokat. vannak ám olyanok (hallottam már róluk!:))!

  • 2009.02.22 18:49:17SSW

    kondenzator

    A titok dióhéjban. Elektromágnesekként mászkálunk létezésünk minden másodpercében és megkapjuk, ami a kisugárzásunkban van. Hogy mi van a kisugárzásunkban? Nézz körül, megláthatod. A kapcsolataid, szülőkkel, barátokkal, iskolában, munkahelyen, stb, az összes véletlen, az összes baleset és szerencse, ott van. Ha irányítani akarod az életed tudatossá kell tenned a teremtéseid. Tudnod kell mi akarsz. A teremtés folyamata: A mag a gondolat, a gondolatoddal elveted a magot

    Az érzés az öntözővíz, a gondolathoz kapcsolódó érzések kövezik ki a hozzád vezető utat

    És ha el tudod fogadni, akkor megkapod.

    Ha valamit nagyon-nagyon szeretnél és úgy érzed megteremetted és mégsem valósul meg, akkor a teremtésed valahol megbukott. Hogy hol? Azt magadnak kell kinyomozni úgy, hogy minden apró stiklire odafigyelsz az akarásoddal kapcsolatban.



    Pl. sok pénzt akarok

    Ennek a kijelentésnek a jelenbeli valós üzenete az, hogy nincs pénzed. Ezért valahányszor azt mondod, hogy sok pénz akarok, azt üzened magadnak, hogy csóró vagy. Ha ezt ismételgeted, akkor a pénztelenséget programozod magadba.

    Mi a helyes hozzáállás?

    Megteremted a pénzáramot. A pénz áramlik hozzád, mindig annyi pénzed van, amennyire csak szükséged van.

    Szerintem ez a jó program a pénzre.

    Stimm?

  • 2009.02.22 18:49:22tour_guider

    Traktorka: én is... :)

  • 2009.02.22 18:52:15tour_guider

    SSW: elgondolkodtatott az, amit mondasz hazigságról.... ritka ám az olyan ember, aki ilyen vonalon mozog...fentebb megadtam egy email címem, ha gondolod írhatsz nekem és nem itt érjen véget ez a fajta eszmefuttatás :)



  • 2009.02.22 18:52:20forallmankind

    jó ezt olvasni!

    pont ma lezártam vmit! voltam már szerelmes az elmúlt 26évemben de 3.5hónapnyi kapcsolat ennyire még nem viselt meg, ennyire még nem akartam megváltozni senkiért...

    de tényleg jó dolgokat írtatok van remény...

    és akit akartam így zárt le:

    "nem akar érzelmeket mert annak mindig fájdalom a vége!"

    ennek van így értelme?

  • 2009.02.22 18:53:23SSW

    Ja, elfelejtettem. Az elfogadás. Kulcsfontosságú. Hiába teremted meg a pénzáramot, ha pl. azt gondolod, hogy ha sok pénzed van, akkor ki fogják tőled csalni kifent csipák, nos akkor nem lesz meg a pénz, mert valójában nem tudod elfogadni, már akkor elveszítetted, mielőtt megkaptad volna. És hasonlók. Végtelen a kifogások tárháza.

  • 2009.02.22 18:54:04Traktorka

    S SW: jól elkanyarodtunk az önismeretezésbe és a teremtő vizualizációba, de az is jellemző, hogy ilyenkor csupa olyan ember gyűlik ide, aki ezt csinálja...:)

  • 2009.02.22 18:56:44SSW

    tour_guider

    Írok, ne aggódj, nekem az általunk teremtett világgal sok dolgom van, kellenek a beoltott emberek.

  • 2009.02.22 18:57:29tour_guider

    Traktorka: hidd el , ritka az ilyen ember, de aminek örülök, h egész sokan vannak, akik öntudatra ébrednnek és forrásemberekké válnak...



    amúgy, aki foglalkozik önismerettel, az előbb utóbb bevonza azt a forrást v embereket, amiből/akitől tanulhat....

  • 2009.02.22 18:58:10Traktorka

    forallmankind: soha ne más kedvéért változz. Vagy változz belső indíttatásból, vagy sehogy. Változz azért (ha rossz úton jársz egyáltalán), hogy boldogabb legyél, hogy a minden napjaid minősége javuljon.

    Akit akartál, nagyon félti magát attól, hogy érezzen. Mert az bizony néha fáj. És?:) Akkor minek élünk? Agyból?

    (mármint, ha nem csak ócska kifogás volt, hogy lekoptasson).

  • 2009.02.22 18:59:06SSW

    Traktorka, képzeld el, hogy azok az emberek, akik most magányt élik meg, lehetőséget kapnak arra, hogy lerázzák magukról a magányt és megleljék a boldogságukat. A lehetőség mindenkiben ott van, a magány egy érzés, mégha sok magyarázatot is tudunk hozni arra, hogy miért is vagyunk magányosak. Nem magyarázkodni kell, hanem boldogan élni.

    Ha tudod, hogy magad teremted a világod mifenének teremtenél magányt, ha ugyanazzal az erővel boldog is lehetsz?

  • 2009.02.22 19:01:24Traktorka

    tour_guider:

    amióta ezzel foglalkozom folyamatosan küldöm a saját utamba ezeket az emberek, ráadásul a közveteln környezetemből...:)

  • 2009.02.22 19:04:57Traktorka

    s sw: mármint, ha kinyitják azok az emberek a szemüket, hogy lehet másképp is...

    Kedvenc kérdésem "vak" barátaimtól: de ugye nem lettél leszbi?....:)))) no comment...:)))

  • 2009.02.22 19:07:35tour_guider

    SSW: Indigó? :)

  • 2009.02.22 19:10:58kondenzátor

    ne haragudjatok, de ez a vonzás törvénye gyagyásoknak való.

  • 2009.02.22 19:13:47tour_guider

    Traktorka: én is, de ahol élek elég sok a szürke/szolgalekű ember.... most van egy ilyen szempontból fontos személy az életembe és neki nagyon örülök, h foglakozik velem...3 hónap alatt sokkal közelebb kerültem magamhoz, mint 20x évem alatt... :) Elég furi érzés, amikor tudod, h a környezetdtől más vagy és nem tudsz ilyen emberekkel beszélni... elmondani meg felsleges, mert hülyének néznek, ha nem ilyen ezoterikus beállítottságú személy/ek-ről van szó,nem? :)

  • 2009.02.22 19:14:16tour_guider

    Traktorka: see also kondenzátor

  • 2009.02.22 19:17:53SSW

    tour_guider

    Írtam.

  • 2009.02.22 19:18:48Traktorka

    igen, sajnos ezt be kell fogadni, hogy vannak emberek, akikkel lehet erről beszélni, és vannak olyanok, akik a fszt-ről fogják, amit te a 4. emeletről próbálsz nekik magyarázni.

    ráadásul mély meggyőződésből hitetlenek, ehhez a történethez pedig az univerzum elfogadása(vagy természetfeletti) is hozzátartozik.

    én 31 évet éltem vakon. valahol mindig sejtettem ezek a dolgokat, de nem mertem magamnak sem bevallani, nemhogy úgy is élni.

    de az is én voltam...:)

  • 2009.02.22 19:19:59Traktorka

    tour_guider: szerintem tök jó gyagyásnak lenni.

    Traktorka vagyok és gyagyás.

    :)))

  • 2009.02.22 19:21:46SSW

    kondenzátor

    Kinek mi a jó, maga dönti el. Te is. Ezek szerint a vonzás törvénye nem neked való. Van, akinek eszköz, neked nem. Ennyi.

  • 2009.02.22 19:25:59SSW

    Nagy dolog az identitás!

  • 2009.02.22 19:26:59tour_guider

    SSW: válaszoltam :)



    Traktorka: :D furi érzés, amikor beszélsz egy földszintesnek és még ő néz hülyének! :)

  • 2009.02.22 19:28:06kondenzátor

    ez a vonzás törvénye csak rá van húzva az életre. az élet ilyen és ezért lehetne igaz a törvény, de nem igaz, mert nem a törvény miatt ilyen az élet, hanem egész egyszerűen ilyen az élet. nincs mindenkire passzoló megoldás.

  • 2009.02.22 19:30:14SSW

    Traktorka! Elegendő, ha mindenki elfogadja önmagát és ítélkezés nélkül a másikat is, akár a földszinten, akár magaslati levegőn él. Az ezotér ügyekről valóban nem azokkal tudsz értekezni, akiket nem érdekel, de ők is éppúgy teremtők, mint Te, bár kevésbé tudatosak.

  • 2009.02.22 19:30:21SSW

    Traktorka! Elegendő, ha mindenki elfogadja önmagát és ítélkezés nélkül a másikat is, akár a földszinten, akár magaslati levegőn él. Az ezotér ügyekről valóban nem azokkal tudsz értekezni, akiket nem érdekel, de ők is éppúgy teremtők, mint Te, bár kevésbé tudatosak.

  • 2009.02.22 19:30:51SSW

    Ez kétszer ment, pedig egyszer is elég. Bocs.

  • 2009.02.22 19:35:52SSW

    kondenzátor

    A vonzás törvénye mögötti teljes magyarázattömkeleg hozzáférhető bárki számára, akit érdekel. A vonzás törvénye univerzális, nem csak az élet-halál körforgásban működik, hanem más létformákban is érvényes.

  • 2009.02.22 19:35:55SSW

    kondenzátor

    A vonzás törvénye mögötti teljes magyarázattömkeleg hozzáférhető bárki számára, akit érdekel. A vonzás törvénye univerzális, nem csak az élet-halál körforgásban működik, hanem más létformákban is érvényes.

  • 2009.02.22 19:36:08Traktorka

    tour_guider: kb 2-3 mondatból látni valakin, hogy érdekli-e vagy sem ez a dolog. Aztán ha nem, akkor szépen abba kell hagyni, és az időjárásról beszélgetni...:) az is izgi téma!:)

  • 2009.02.22 19:37:52tour_guider

    Traktorka : ugyanezt mmondta, a kineziológusom is... ha csak néz, mint borjú, akkor valami semleges téma után kell nézni.. ő pl, az egyik barátnőjével csak a főzésről tud beszélni...gyereknevelés sem, mert az is ,ár kicsit magasabb szellemi értelme igényel :)

  • 2009.02.22 19:40:09tour_guider

    na jó, nem így mondta, de a lényege ez :)

  • 2009.02.22 19:50:39Traktorka

    tour: persze, mert ott kezdődik a történet, hogy azért kellene gyereket szülni, mert az jönni akar, nem azért mert már a Józsiéknak is van, meg különben is unatkozunk, kell valami happening...:) és a gyerekben is szeretik egymást a szülei. aki ezt nem érti, azzal hiába beszélsz a nevelésről is, asse tudja eszik-e vagy isszák ezt az egészet.

  • 2009.02.22 19:59:26Traktorka

    ja, és ha engem is be akarnátok vonni a nagy értekezesbe: catwalk66kukacfreemailponthu..:)

  • 2009.02.22 20:23:18Letícia

    Azokkal értek egyet, akik azt állítják, hogy társas magány is van, és akkor jobb inkább egyedül...tapasztalat:S. És az is igaz, ha magad nem szereted magad és nem érzed jól magad a bőrödben, akkor más személy se segít ehhez hozzá. Ez alap, jó a közérzet nem mástól függ, hanem magamtól!:D

  • 2009.02.22 20:25:12sybil

    kettő együtt remélem halálos:)

  • 2009.02.22 20:28:26tour_guider

    Letícia: igen.. :) de a társas magány felodható lenne, ha terítékre kerülnének a problémák és hajlandó mind a két fél ingerület nélkül megoldásra törekedni....

  • 2009.02.22 20:41:52Letícia

    tour_guider: valóban, de van akinek "matrica" a társ, nem tud mit kezdeni azokkal a gondokkal, ami a társas együttélésből fakad. Sokan vannak úgy, hogy alkalmazkodjon a másik, vagy ami rosszabb, elképzel valamit a másikról meg az ő nagy-nagy együttéléséről, és ha nem olyan a másik, akkor vagy ő törik meg, vagy a másikat töri keresztbe...:( Illúziókban élnek sokan.

  • 2009.02.22 20:56:08tour_guider

    Letícia : igen, én is tapasztaltam a volt párommal, hogy nem igazán lehetett problémákat megbeszélni, ő hisztizett ha valami volt és mindenért engem okolt, én meg türtem én inkább nem nem szóltam, csak legyen "béke".... Én sem tudok, férfi létemre, de tanultam az esetekből utólag és egy másik összeköltözős kapcsolatomban valahogy már tudom, h mik azok a dolgok,amik probléma forrásá válhatnak vagy az lehet belőle... sokan nem tanulnak belőle és igen, ahogy mondtad más szavakkal könnyebb a másikat okolni meg hibáztatni (másikat keresztbe törni)

  • 2009.02.22 21:28:44voltegyszeregy

    Ha ez így igaz, már alig várom az Alzheimert, hogy homályba merülhessen az a sok-sok szarság...

  • 2009.02.22 21:50:39kondenzátor

    ez a vonzásos izé ez olyan mint a szcientológia? :D

  • 2009.02.22 21:53:45kondenzátor

    ez a vonzásos izé ez olyan mint a scientológia? :D

  • 2009.02.22 22:11:11tour_guider

    kondenzátor : NEM! Ez NEM egy szektás dolog! Köze nincs hozzá :) De írd be a vonzásos izét a google-ben és írd utána wiki és ott elmondja neked, h mi is ez....

    Aki öntudatos annak nem kell magyarázni és keresei az ilyen emberek társaságát, a szcientológia pedig rád akarja erőltetni a hülyeségét!





    voltegyszeregy: ha szerinted ez mind szarság, akkor minek olvastad el? :P Megállhattál volna a felénél és elmész más bejegyzésre, de nem végig lapoztad, csak hogy benyöghesd, h mindez szarság? gratula, űjj le fiam 1-es :) Nyugodtan belázadhatsz, meg megmondhatod a magadét nekem, nem érdekel, szóval szócsatára ne számíts :) Szép estét!

  • 2009.02.22 22:17:07Letícia

    tour_guider: szerintem is nagyon jó "tan". Szcentológia meg olyan marhák tana, mint Travolta meg Cruise, akik maguk ereje helyett ez ilyen baromságnak adták el a lelküket...

  • 2009.02.22 22:29:07kondenzátor

    tour_guider: voltegyszeregy azt írta: az - nem pedig: ez. :)

  • 2009.02.22 23:14:50SSW

    voltegyszeregy!

    Van egy jó hírem, nem kell várnod. Most vagy Alzheimeres. Ennél csak rosszabb lehet, mármint memória ügyben. Ha meghalsz, véged, mindenre fogsz emlékezni. Mindenre.

  • 2009.02.23 00:10:52tour_guider

    voltegyszeregy: elnéztem, de attól még tartom magam ahhoz, amit írtam :)))))

  • 2009.02.23 00:12:27tour_guider

    Letícia : így van... :)

  • 2009.02.23 09:50:07Perillustris

    "Elfogadhatod te magad akármilyennek, ha nincs legalább 200000 nettód, magadra maradsz."



    Bizonyára könnyebb ezt kijelenteni, mint magadba nézni.





    "Igazad van, h manapság a nőket nem érdekli a pasija személyisége, inkább a háttér."



    Szar neked és sajnálom, ha tapasztalataid alapján erre a következtetésre jutottál. Próbáld elengedni magad, s akkor talán nem sugárzol ki magadból ennyi negatív energiát. Mert ezt megérzik a körülötted lévők.



  • 2009.02.24 19:44:15Moncsalaki

    Jééé, olyan ez a cikk, mintha feltalálták volna a spanyol viaszt... :-)

    Annyira egyszerű a képlet. Aki magányos (nemcsak párkapcsolatilag, hanem nincs körülötte senki, akihez szólhatna, akivel megoszthatja bánatát, örömét, gondolatait), lelkileg lesz először beteg. Nyomott, deprimált, depressziós.

    És tudjuk, hogy nagyon sok betegség lelki eredetű (ha nem mind...).

  • 2009.02.26 10:48:11Antonio Coimbra

    Ugy szólok hozzá hogy nem olvastam végig az összes hozzászólást, ezért bocsánat ha olyat írok amit már írtak.

    A cikkel teljesen egyet értek, de látom kicsit zavaros gondolatok vannak a "kapcsolat" "magány" és hasonló fogalmak körűl.

    Van aki szerint egy szinglinek egyszerübb a helyzet, mert könnyebben talál partnert mint egy "hagyományos házasságban" élő, de magányos ember. a két dolog nincs összefüggésben. Nem értem az emerek miért értik félre mindig a kapcsolat szót, ez nem (vagy nem csak) "pár kapcsolatra" vonatkozik.

    A kapcsolat az emberek közti kapcsolatra vonatkozik, es ez alatt ne azt értsétek hogy "egy csomó embret ismerek az egyetemen", vagy "tök jófej munkatársam van", vagy "jól kijövök az ügyfeleimmel" stb.. Azok felszínes kapcsolatok. Persze ha vannak, és főleg ha jó minőségüek az nagyon jó. Az igazi kapcsolat az az, mikor meg is osztjuk életünket. Ezért inkább a barátokra "élettársakra gondolok". Egy házasság ne akkor jó, ha jól tudnak egymásmellett élni, hanem ha jó tudnak egymással élni. Ugyan így barátokkal, nem attol jó egy barát hogy minden második nap találkozunk a sörözőben, hanem ha ismeri az életünket és mi az övét. ha tudja problémaáinkat, örömünket, tulajdonságainkat és így tovább. Lehet hogy a "kapcsolat" szóra azért gondol mindenki párkapcsolatra, mert alapjában önzőek vagyunk, és csak arra tudunk gondolni amire szükségünk van? hmmm....

    Van aki azt írja, hogy egyszerű: szeretni kell magunkat. Ez félig meddig jó, de megint kicsit egoista gondolat és férevezethet bennünket. Én inkább úgy mondanám, hogy : "ismerni kell magunkat, és szeretni a többieket". Ha ismerjük magunkat, tudjuk mi tetszik nekünk és mi nem, banálisnak tünik, de nem olyan egyszerű. Ha ezt tudjuk, sok minden sokkal egyszerűbb az életben. Ha szeretjük a többieket, akkor bárki felé jobb lesz a hozzáálásunk, az idegenekben sem csak a rosszat fojuk keresni, és barátainkal is őszintébbek leszünk, és nem csak "fényezni" fogjuk magunkat a többiek elött.

    Ha boldogabban állunk a élethez és végre felfogjuk hogy embertársak vagyunk ésnem egymás konkurrensei, már is sok bajunk elmúlik.

    Nehéz és furcsa időket élünk de biztos vagyok benne, hogy egyre inkább így lesz. :)

Shopline

C-Travel ajánlatok

Hirdetés

Kölcsönre Van Szükséged?
Forint alapú hitelek, rejtett költségek nélkül. Kérj azonnali hitelbírálatot online!
hirdetés