Szakítás után gyógyír lehet egy új kapcsolat

2009.04.07. 14:28 -

Evidenciaszámba megy, hogy egy nehéz vagy fájdalmas szakítás után, ugyanúgy, mintha gyászolna az ember, nem szabad azonnal új kapcsolatot kezdeni, hanem meg kell várni, amíg a lelkünk (vagy akár a testünk is) "kész" lesz egy új kapcsolatra. Hogy a várakozási időnek mennyinek kell lennie, arról megoszlanak a vélemények - ebből a kutatásból ki is derül, hogy miért. Azért, mert teljesen teljesen felesleges várni, ha ott az igazi, akkor nincs olyan, hogy valaki nem "kész".

A kutatók persze csak azokat tudták vizsgálni, akiknél a régi és az új kapcsolat házasság formáját öltötte, mert pusztán a randizásról igen nehéz megbízható adatokat találni. A felméréstől mindenesetre azt várták, hogy az fog kiderülni, hogy aki a válás után sebtében újraházasodott, annak az új kapcsolata nem működött, azaz hamarosan újra el is vált. Tehát: minél rövidebb az idő a válás és a második esküvő között, annál nagyobb eséllyel kéne a második házasságnak is válással végződnie. Ez azonban nincs így. A hirtelen újraházasodók körében ugyanolyan a válási statisztika, mint azoknál, akik kivárták ezt a nemlétező türelmi időt.

A mindenhez tanácsot adó wikihow ezért bátorítja is ezeket az sebtében összehozott új kapcsolatokat, de néhány dologra azért figyelmeztet. A régi kapcsolatot hagsúlyosan végérvényesen le kell zárni, az új partnert tilos az exhez hasonlítgatni (még pozitíve is) és természetesen adni kell a régi jó barátok véleményére. De ha ott áll előttünk a nagy Ő, ne szalasszuk el csak azért, mert még nem telt el elég sok idő a legutóbbi szakítás óta. Bár előfordulhat, hogy ha valaki tényleg nem "kész", akkor nem is fogja felismerni a nagy Őt, akármilyen hangosan is kopogtat.

Hozzászólások

  • 2009.04.07 16:06:00Judygrey

    hát kedves mindneki...

    szakítás után új kapcsolta...hát...az én exem...elment egy utazásra...majd hazajött itthon aludt még két éjszakát és elpattant az új kapcsolatába se szó se beszéd...

    ok, hogy gáz volt már itthon..meg minden, de így új kapcsolatot csinálni írtó gerinces...sőőőt a 10 éves gyerekünket nekem kellett apuci eltávozásásról és az új kapcoslatról felvilágosítanom....hát...ennyit az új kapcsolatokról....:)

  • 2009.04.07 16:32:02tour_guider

    Judygrey: az kegyetlen nagy szívás lehetett, a exed meg egy gyáva seggfej!!!!

  • 2009.04.07 19:10:32FallingStar

    Részvétem Judygrey. Engem 5 hete dobott ki "életem szerelme", jeggyűrű vissza. Most totál padló, nincs más csak a sport.. Meg ismerkedek, de hát.. "senkise lehet olyan jó effektus":(

  • 2009.04.07 19:12:48andie

    Judygrey

    az enyém ex 3 hónapig párhuzamosan futtatta az újat meg engem, és nyaralni még velem ment, nyaralás közepén szakított.

    az új nem tudott rólam...



    ja, mindezt 7 év után

    ha ez vigasztal, vannak még olyan gerinctelenek, mint a te exed

  • 2009.04.07 19:14:10andie

    Falling Star

    gondolj arra, hogy csak jobbat fogsz találni!

  • 2009.04.07 19:31:44Muci nevű ló

    "A hirtelen újraházasodók körében ugyanolyan a válási statisztika, mint azoknál, akik kivárták ezt a nemlétező türelmi időt."



    Biztos az, hogy a hirtelen újraházasodók az előző kapcsolat lezárása után ismerkedtek meg?

  • 2009.04.07 20:18:31kathryn

    Én a másik oldal vagyok, a párom, akivel egy éve vagyunk együtt, egy tizenöt éves kapcsolatból lépett ki miattam, volt egy pár kemény hetünk. :( Pedig amikor mindketten tisztába jöttünk az érzelmeinkkel, őszintén leült beszélni a feleségével. De neki az volt a "feltétele", hogy addig, amíg el nem rendezik a közös ügyeiket, ne is találkozzunk. Hát nem bírtuk, a párom az első hét végén hozta a fogkeféjét, és aztán már csak a cuccaiért ment haza :P

  • 2009.04.07 20:18:42Csabikuci85

    Érdekes a cikk. Én mondjuk nem értek azzal egyet, amit írnak benne. Aki egy komoly kapcsolat után hipp-hopp bele tud habarodni egy másik valakibe, ott bizony gondok lehetnek! Nemtől függetlenül, bizony vannak szar alakok!!!

  • 2009.04.07 20:21:10konfetti

    A Csernus azt mondja, hogy egy kapcsolat után kell időt adnunk magunknak, különben nem ismerjük fel, hogy mit hibáztunk, és a rákövetkező kapcsolatban is alászaladunk ugyanannak, mint előtte. Hát érdekes. Lehet, hogy igaza van, meg persze nem mindig a könnyebb megoldás a jobb, de sokkal kevésbé fáj, ha egy új fénye "temeti el" a régit...

  • 2009.04.07 20:26:02White_Angel

    Várakozási idő annak kell, akit elhagynak. Ha egy nagy szerelem ér véget, akkor a "kutyaharapást szőrével" úgysem műkődik.

  • 2009.04.07 20:51:56kathryn

    Ha a Csernus mondja, biztos úgy van. XD Szerintem sokan már közben is rájönnek, csak eltart egy darabig, amíg összeszedik magukat a szakításhoz. Már aki összeszedi magát.

  • 2009.04.07 21:45:58tour_guider

    konfetti : csak nem olvastad Csernustól a Nő c könyvet? :) Sokat "idézek" ide némelyik poszthoz..:) White_Angel, neked ugye ezt nem kell mondnom? :) :) :D:D:D

  • 2009.04.07 21:52:17White_Angel

    tour_guider: nem:)))

  • 2009.04.07 22:23:11jerk_off

    andie, de miert talalna falling star feltetlenul jobbat?

    En nem hiszek a folyton folfele ivelesben. Siman belefer h sose fog jobbat talalni, csak idovel elfeledi az almait es megbaratkozik egy rosszabbal... Es a lelke melyen szomorusagba burkolozik.

  • 2009.04.07 23:12:31konfetti

    tour_guider: igenigen... sose tudom, hogy hogy viszonyuljak hozzá. Hogy most igaza van-e, avagy sem? :S

  • 2009.04.07 23:33:15ready_real

    Majd egy évtizedes kapcsolatomnak lett vége , több mint egy éve.

    A volt párom indokai közt többek közt volt , hogy ki akar még más csjat is próbálni, persze jó lett volna ha biztonságos háttérnek ott maradok én, szememre hányt bizonyos dolgokat, miközben lenyomott, nem szeretett, csak úgy elvolt velem.



    Tudomén is hibás voltam, hagytam magam...

    MEntségemre szóljon, hogy szerettem, életem szerelme volt - legalábbis úgy éreztem sokáig- mindent megtettem volna érte, kivéve a megalázkodást.



    Új kapcsolata lett egy hónapon belül, majd mikor ex lebetegedett , akkor a csaj kirakta.



    Nekem is új kapcsolatom van, bár féltem korai lesz 7-8 hónap elteltével még belevágnom.

    Fura mert valamikro rózsaszín köd, valamikor meg olyan "távolságtartós" a téma.

    Egy ideig féltem, hgoy ez talán azért van, mert ne szeretném eéggé az új párom, de ez nem igaz, bár tény és való, amit másnak önként dalolva odaadtam, és "kirabolt" , azt most nem olyan egyszerű adni.

    Tudom hogy a jelenlegi párom az , akire emberleg mindig is vágytam , már csak azt kell összeegyeztetnem, hogy ne azt az idilli arcot leressem benne, ami régen megvolt .



    Ez amúgy fura, az embereknek milyen sok esetben a külsőségek számítanak, ezt próbálom most legyőzni én is.

    Tudom, ha közösen építjük ezt a kapcsolatot, akkor az jó lesz mindkettőnknek.



    Nos hogy korai volt vagy sem belevágnom... Talán egy picit. Még vannak dolgok, amik mély nyomokat hagytak bennem, emlékek, melyek még kötnek.

    De elmúlnak.

    Életem majd harmadát exemmel éltem... Nem egyszerű dolog.

    Mielőtt valaki megemlítené, hogy ez esetleg nem fair a msotani kapcsolatomban: de , fair. Mindenről, így a démonjaimról is tud a párom, és türelmes velem.

  • 2009.04.08 00:01:08mysisterstheslayer

    Ha a "demonjaidrol" nem tud, kor nem tudja hogy ki vagy. Gratu a partnerhez, becsuld meg.



    En egy egesz tavoli oldalon allok, az vagyok, aki egy masik fajta(jobb?) kapcsolatot kinal. Persze, nem mindenki akar elobbrelepni, mert az ismeros kodok edesebbek mint egy maradando realitas.. Ezt se egyszeru elfogadni.

    Szerintem egyeni erettseg kerdese, hogy mennyi a valto-ido.

  • 2009.04.08 07:05:03Peetwolf

    Nekem két hete lett vége egy 5 éves kapcsolatomnak. Régi párommal még egy hétig együtt laktunk egyéb okok miatt, de ő már az 5. éjszakát nem töltötte otthon (meg a 6dikat se).

    Nekem pl. jót tett ez. Ezzel adott egy olyan löketet, hogy azóta eszembe se jut, milyen volt, "mi lett volna, ha".

    Ez az egy hét még egy lakásban sokkal jobban telt, mint az azt megelőző kb fél év. Felszabadultan beszélgettünk, vigyorogtunk. Nem volt meg a feszültség, hogy gáz van, hogyan oldjuk meg.



    Egyébként szerintem embere válogatja kell-e szünet és mennyi...

  • 2009.04.08 09:11:50Mammamjia

    Nekem 4 hónapja lett vége 23 évi házasságnak. Az első két hét szakítás után nagyon szép volt minden alig vártuk, h beszélgethessünk, de utána kezdődött minden előről! Hát nem tudom mi a jó kutyaharapást szőrével vagy várni. Az bizti, h nem egyszerű új kapcsolatot kialakítani! Ez a se se állapot nagyon rossz!

  • 2009.04.08 09:34:12ready_real

    2009.04.07 20:18:31 kathryn: nem akarlak elkeseríteni, de még "csak" 1éve vagytok együtt, reméljük te nem jársz úgy, mitn a párod volt felesége, gondolom nem örülnél neki.

    Lehet majd valaki más miatt meg ebből a kapcsolatból lép ki.



    Amúgy csodálkozom azokon, akiket elhagytak mégsem "sérültek" sőt jobb is lett , rögtön.

    Én piszokmód megszenvedtem utána, csoda hogy nem lett pszichiátria.

  • 2009.04.08 09:57:49Judygrey

    hát ...a véleményem a következő:Szerintem ha az ember kilép vagy kierül egy kapcsolatból...idő kell, hogy feldolgozd!!Önmagadért., mert ha rögtön beleugrasz valami másba és csak mismásolod a bajaidat annak nem lesz jó vége soha de csak idő kérdése, hogy kibukjanak dolgok...én most egyedül vagyok lényegében, de persze nyitott szemmel járok, de kb most jutottam el odáig, talán elkezdtem fedolgozni azt a tényt,hogy el lettem/letünk hagyva(van egy kislányom) és hogy ez nem jelenti a világvégét SŐT!!!Nem tudhatom milyen dolgok várnak rám a jövőben...na de ugye az ex sem....Én állok minden elé..jöjjön rossz vagy jó...: :) mostmár nézegetem a kicsiket a játszótéren elmondom magamna kde jó lenne bújni valakihez...stb stb...de meg kell élni az egyedül létet is !!!Azért, hogy később mikor nem leszel magad és tanultál a múlt hibáiból értékelni tudd teljes szívből azt amit az élet ad neked!!!És még valami amikor egyedül leszel...ösztönből erősebb leszel...úgyhogy senki ne csüggedjen, fel a fejjel...van kiút mindenből csak előre kell nézni , nem hátra!!!!!

  • 2009.04.08 10:03:18ecset

    nagyon kemény capoeira : wazup.hu/?p=807 Kötelező! :D :D :D

  • 2009.04.08 10:54:02Rex

    Ez olyan mint a tűz esete. Ott a tűz, közel mész hozzá megéget. Elmész nyalogatod a sebeid egy ideig, de utánna ugyan úgy visszamész, csak már sokkal inkább távolságtartó maradsz a tűztől. Ha megint megéget, mégannyira sem mész közel. Én például csalódásom után tanultam a hibáimból és soha nem fogok senkit olyan közel engedni magamhoz hogy megint ezt kelljen átélnem. De ezzel szerintem mindenki így van, tudatosan, vagy tudat alatt.

  • 2009.04.08 11:14:16Judygrey

    hm...ebben van valami...

  • 2009.04.08 11:33:57Symatsek

    Kicsit felemás érzelmeket ébresztett bennem a cikk: természetesen én is osztom azt a véleményt, miszerint egy hosszú, meghatározó, érzelmekkel teli kapcsolat után biz isten kell bizonyos egyedül töltött idő, hogy feldolgozd, megrágd, átlásd a dolgokat, a hibákat, a rossz lépéseket. Kell idő magadnak, mire egyedül is újból "magadra találsz", mire helyre pofozod a megtépázott önbizalmad, esetleg a kissé elhanyagolt külsőd. Aztán utána már minden alakul magától.

    Azonban, ha egy olyan kapcsolatban élsz, ahol végig magányos vagy, és túl sok időd van gondolkodni, a párod még a legnagyobb kompromisszum készséged mutatására sem képes változtatni a -számodra- idegesítő dolgokon, akkor szerintem mire kimondod azt, hogy vége, már letisztáztad, és élesen látod mindkettőtök hibáit, s szerintem ennek tudatában már bárki képes belelépni egy új kapcsolatba. Legalábbis velem ez történt, szakításom után 2 héttel megismertem életem párját. Mindenre van pozitív példa! :-)

  • 2009.04.08 11:47:16tour_guider

    Rex: benned nagyon sok mindent kellene helyrerakni... süt a pár mondatodból, h tele vagy sok szarral, amivel nem tudsz mit kezdeni...

  • 2009.04.08 11:48:14tour_guider

    így hülye leírva, mert nem akarom részletezni, meg nem szólok bele az életedbe, nem tehetem meg! :)

  • 2009.04.08 12:22:31Danny McCoy

    Szerintem nem!



    A legtöbb esetben sérülten lép ki az ember belőle és vagy megbánt egy másik embert vagy egyszerűen csak képtelen egész emberként funkcionálni a kapcsoaltban.



    Csak a kapcsolatfüggők mennek egyből a másikba (sőt, sokszor közben is). Szerintem az a megoldás hogy utána magába legyen kicsit az ember...

  • 2009.04.08 21:07:23kathryn

    "Csak a kapcsolatfüggők mennek egyből a másikba (sőt, sokszor közben is). Szerintem az a megoldás hogy utána magába legyen kicsit az ember..." Mindez szép és jól megpszichologizált, csak a pszicho tankönyveket kb úgy lehet az életre alkalmazni, mint a kémiakönyvből gyümölcstortát sütni. Mi van, amikor az ember csak úgy "parasztosan" totál szerelmes lesz, még ha épp benne van is egy kapcsolatban? (mert pl. érzi, hogy nem tökéletes, de még nem jutott el a szakításig) Akkor is várja meg az X időt (ami nem is tudjuk mennyi), nehogy a Csernus (vagy akármelyik "doktorúr") kapcsolatfüggőnek titulálja?

  • 2009.04.08 21:50:59White_Angel

    Danny McCoy

    Szerintem az a megoldás hogy utána magába legyen kicsit az ember...





    Ez teljesen igaz, szerintem.

  • 2009.04.08 22:10:09kathryn

    Olyan, hogy teljesen igaz, nincs. Max. egy teljesen egyforma emberekből álló világban.

  • 2009.04.08 22:45:36White_Angel



    kathryn: "Mi van, amikor az ember csak úgy "parasztosan" totál szerelmes lesz, még ha épp benne van is egy kapcsolatban? (mert pl. érzi, hogy nem tökéletes, de még nem jutott el a szakításig) Akkor is várja meg az X időt"



    Ez egy picit így sarkos, nincs fehér és fekete. Itt nem arról van szó, hogy ha benne vagy egy kapcsolatban akkor mi van..hanem hogy szakítás után jó-e várni vagy sem. De ez is személyfüggő.



    És van olyan hogy teljesen igaz...max ezzel te nem értesz egyet. Jogod van hozzá.

  • 2009.04.09 06:31:07kathryn

    És nincs olyan hogy teljesen igaz, max. ezzel te nem értesz egyet. jogod van hozzá XD (Pláne ha érzelmekről van szó.)

  • 2009.04.09 06:49:38White_Angel

    kathryn: nem írom le amit a kommented alapján gondolok... ha nem aludtad ki magad, akkor inkább feküdj még vissza.

  • 2009.04.09 08:49:19kathryn

    Miért nem írod le, ki tart vissza? Nem igazán lehet megsérteni engem... Perzse biztos egyszerűbb a kialvatlanságra fogni, mint mélyenszántó vitába fogni az igazság mibenlétéről és a pszichológia gyakorlati alkalmazhatóságáról, így reggel kilenc előtt. :P

  • 2009.04.09 09:12:00nyünyőke

    2009.04.08 11:33:57 Symatsek

    "Azonban, ha egy olyan kapcsolatban élsz, ahol végig magányos vagy, és túl sok időd van gondolkodni, a párod még a legnagyobb kompromisszum készséged mutatására sem képes változtatni a -számodra- idegesítő dolgokon, akkor szerintem mire kimondod azt, hogy vége, már letisztáztad, és élesen látod mindkettőtök hibáit, s szerintem ennek tudatában már bárki képes belelépni egy új kapcsolatba."



    Ezzel totál egyetértek. 3 évig voltunk együtt a volt barátommal, az utolsó 1 év teljes szenvedés volt, mindketten tudtuk, hogy nem fog működni, csak hát szerettük egymást. Nagy nehezen lezártuk, akkor én úgy gondoltam, hogy minimum fél évig-egy évig senki nem kell, egyedül szeretnék lenni, átrágni magam az egészen, mit rontottam el, mit nem akarok többször elkövetni, tanulni a hibákból. Erre 3 hétre rá megismertem mostani párom, ilyen még nem volt, de szerelem első látásra, ennek 1 éve, és boldogabb és kiegyensúlyozottabb vagyok, mint valaha.

    Az elején féltem, hogy túl gyors lesz, de nem:) Nyilván azért, mert az előzőnél az eszemmel már kb 1 éve tudtam, hogy ez nem fog menni, és folyamatosan próbáltuk lezárni (persze azért még reménykedtünk is kicsit), és mire szakításra került a sor, én magamban már le is tudtam.

  • 2009.04.10 23:24:50Szuszi

    Halálosan szerelmes voltam egy srácba, kb fél évig voltunk együtt..aztán elhagyott egy másik nő miatt. Ekkor 21 éves voltam. Két héttel késöbb megismertem az új páromat, aki végül 6 évvel késöbb a férjem lett. :) Most tapossuk a kritikus 7. évünket. :D

    Hja, a két hét ami a két srác között volt: nekem az egyedüllét sosem segített, ehelyett a barátnőimmel stabilan jártunk bulizni és seb helyett tequilát nyalogattam. :)

  • 2009.04.11 23:05:02ready_real

    szuszi: tudod a medve meg a bőre.

    Én pl. 10 ÉV után lettem dobva. Azt mondják pedig az "okosok" , hogy a 7 a kritikus.