7 dolog, amit a férfiak csinálnak a nők helyett

2010.07.31. 20:26 - Eivissa

A múlt szombat posztjában megígértem, hogy ezen a hétvégén a tipikus férfimunkákat fogjuk elővenni, de persze ennek ellenére megkaptam a felháborodott kommentelőktől, hogy feminista vagyok és mindig csak arról van szó, hogy mit csinálnak rosszul a férfiak. Az ígéretet így ma még nagyobb élvezettel tartom be: következzen tehát hét példa arra, hogy mi az, ami hagyományosan, általában vagy extrém esetekben férfimunkának számít, holott elvileg a hölgyek ugyanúgy elvégezhetnék családon belül.

Önöknél is így alakul a családon belüli munkamegosztás? Nem megmondani szeretnénk, hogy ki mit csináljon, egyszerűen kíváncsiak vagyunk arra, önöknél hogyan alakulnak ezek a szerepek. A múlt héten is bármilyen furcsának is hangzott a posztban, hogy nem csak egy családban fordul elő, hogy a feleség vágja a férfi körmét, a kommentekből kiderül, hogy ilyen nem is olyan ritkán fordul elő. Vajon ki hogy áll az alábbi férfimunkákkal?

nailing%20it

1. Szöget a falba - A ház körüli teendők közül általában az a férfi reszortja, ami nagyobb erőkifejtést igényel. A bútormozgatás, hatszor két liter ásványvíz lépcsőn felcipelése, stb. Ezeknek egy részét egy nő nyilván nem is lenne képes elvégezni, de az olyan klasszikus barkácsfeladatok, mint mondjuk egy szög beverése a falba, vagy egy kis furkálás a mai eszközökkel már nem szabad, hogy gondot okozzon egy hölgynek.

férfimunka nő kábelek 1249312

2. Műszak - Egy tipikus háztartásban egy nő legfeljebb olyan elektronikus eszközöket kezel, mint a mosógép vagy a porszívó. Ezzel szemben a tévé, hi-fi-torony, DVD-lejátszó, stb. beüzemelése férfimunkának számít, és szokatlan, hogy egy hölgy leállna kábeleket dugdosni vagy a csatornákat sorba állítva beprogramozni a tévét. Persze manapság alig van már olyan nő, aki ne használna számítógépet, így mostanra a gyengébb nem is kénytelen volt megismerkedni az elektronikus kütyük világával. Kérdés, hogy behozták-e már ezen a téren a férfiakat, és ha nem, akkor valaha be fogják-e.

3. Állatgyilkolás - Pók, csótány, egér… az ilyen betolakodókkal is általában a férfinak kell elbánnia. A hölgyek legfeljebb konyhai célokból foglalkoznak állattetemekkel, bár egy olvasónk a múlt héten megjegyezte, hogy náluk a hús kicsontozása is férfimunkának számít.

Ön és partnere autóval mennek valahova. Egyikük sem ivott. Ki vezet?

4. Autóvezetés - Tegyük fel, hogy ön és partnere/házastársa kettesben egy autóval mennek valahova. Általában melyikük vezet? Az utakon az autókat elnézve úgy tűnik, hogy egyelőre az a jellemző, hogy a férfi ül a volán mögött, és fuvarozza barátnőjét/feleségét. Persze a sofőrködés olyan munka, amit a férfiak jó része nem érez tehernek, legfeljebb akkor, ha alkoholfogyasztásról kell lemondani miatta. Önöknél otthon hogy dől el, hogy ki vezesse a kocsit?

férfimunka karácsonyfa ji6303888 112

5. Karácsonyfaállítás - Egy tipikus karácsony úgy néz ki, hogy a feldíszítendő fa beszerzése és felállítása a férfi dolga, esetleg az égőket is ő üzemeli be, majd magát a díszítést a nő végzi. Míg a karácsonyfa feldíszítését valószínűleg rengeteg hölgy tartja szórakoztató, kreatív tevékenységnek, addig nehezen hihető, hogy az urak különösebben élveznék a fenyőtörzs beleerőszakolását a talpba. Hát igazságos ez?

6. Gyerekmegrendszabályozás - A gyereknevelés oroszlánrészét ugyan a nők végzik, de a legnagyobb krízishelyzetekben mindig a férfira van szükség. Nem lehet véletlen, hogy atyai pofont szokás emlegetni, de anyait nem. Ha keménykedni kell a gyerekkel, akkor az persze mindig az apa feladata.

7. Krízismenedzselés - És nem csak a gyerekkel szemben van szükség a kemény férfias fellépésre. Egy hölgyolvasónk azt írta szerelméről a múlt héten, hogy mindig “ő megy ki körülnézni, ha éjjel gyanús zajt hallok”. Ugyanezt Mézga Paula abban a szállóigében fogalmazta meg, hogy “Géza, csinálj valamit!”, azaz ha valami rendkívüli krízishelyzet merül fel, azt mindig a férjnek kell megoldania.

Kommentek

  • 2010.07.31 21:56:16zako1

    Szerintem a porszívózás abszolút férfimunka, legalábbis a családi/ismeretségi körömben. Anyám szerintem be sem tudná kapcsolni, annyira nem használja.

  • 2010.07.31 22:01:05Gabiiiiii

    barmit megcsinalok,amit egy ferfi,de majd ha o vasal,akkor en is kicserelem a villanykortet:)Addig szempillarezegtetve megvarom vele,mig hazaer...

  • 2010.07.31 22:02:49Gabiiiiii

    szerintem szeretnel ugy vezetni,mint en..a zuram szerint csak a csuklos buszt nem vezetem el..

  • 2010.07.31 22:10:36Bambano

    Gabiiiiii: nem valószínű. de ettől még igaz marad: a kivétel erősíti a szabályt.

  • 2010.07.31 22:20:56Serenata

    Gyerek még nincs, közös karácsonyunk se volt még, de a cikk szerinti tipikusan pasi munkákat hagyom, hogy ő csinálja, hiszen ha már a vasalásban, főzésben nem jeleskedik akkor legyen meg neki is az a terület ahol szivesen ténykedik. Az, hogy ki vezet, attól függ, hogy ivott-e sört, mert ha igen akkor én vagyok a sofőr. Tv programozást én is simán megcsinálom, anyunál ez az én dolgom amúgy is. A szögekkel az a helyzet, hogy a svéd bútorokat épp az rakta össze akinek ideje volt, esetleg együtt. Nem félek megfogni a kalapácsot, ő is tudja melyik gombbal működik a mosógép. A virágokat is épp most ő ápolja, hisz pár hétig távol vagyok. Mivel a háztartási munkákban egyébként nem sokat segít, azzal, hogy ráhagyom a férfimunkát én direkt így gondoskodok arról, hogy ő is csináljon otthon valamit, csinálja akkor a cipekedést, autómosást és szöszmötöljön a gépekkel és kábelekkel. Ja, ami az állatgyilkolást illeti: a betévedt rovarok kitessékelését semmi pénzért nem bíznám rá, hiszen ő tényleg megölné, én meg barátságos módon kirakom a szűrüket, vissza a természetbe. Na jó, éjfélkor az idegesítő szúnyogok gyilkolása meg van engedve, azt tényleg ő végzi.

  • 2010.07.31 22:33:28ebenbry

    Kicsit jobban eltalált összeállítás, mint a múltkori "mit csinál a nő a férfiak helyett".
    De kit érdekel? Ma már a terhességen kívül szinte minden képes bármelyik fél véghezvinni.

  • 2010.07.31 22:34:09change86

    Megint csak vidulok. A múlt héten is azt gondoltam, és most is, hogy mi mindent együtt vagy megosztva csinálunk... Gyerekünk ugyan nincs, vezetni meg ő imád - én utálok, de a többi tök közös. Még a karácsonyfa állításnál is majdnem egyszerre ment szálka az ujjunkba, hogy utána alig tudtuk feldíszíteni a sütiket :)

  • 2010.07.31 22:38:46Hagrid

    Rendre megosztjuk, mint a múltkor kommenteltem, a házimunkát is.:-) Az átlaghoz képest a feleségem több dolgot végez a fentiek közül, ahogy én meg a nőiesebb házimunkák közül. Kinek mi áll a kezére. Persze ha épp nincs itthon egyikünk, akkor a másik kénytelen megcsinálni akár ezeket, akár a korábbiakat, nem lehetetlen.:D

  • 2010.07.31 22:43:19kangep

    8. maszturbálás: kiverik a brét, ha az asszony szarik a házaséletre. :D

  • 2010.07.31 23:20:56burma

    Ezen a cikken se sokat kellett gondolkodnia annak aki kitalálta, gondolom a mamával él:-)

    1.Szöget én is betudom verni a falba, de eddig nem kellett, mert mindent közösen csinálunk én vagyok az asszisztens, ahogy a főnököm mondaná a Csicska, mert én tudom mi hol van.

    2.A műszaki dolgokat különösen imádja, itt csak annyi a feladatom, hogy a garancia papírokat és a kísérő füzetet gondosan elrakjam.

    3.Állatgyilkolás?
    Aki gyorsabb, a szúnyogoknál én nyerek, mert csak rám szállnak.

    4.Autóvezetés.
    Mikor ki, állítólag én jobban vezetek, de én mégis szeretem ha ő vezet, ha sörözni megyünk marad a taxi vagy a bkv.

    5.Karácsonyfa állítás az ő és a kedves anyós feladata, én sütök-főzök,megterítek, csomagolok anyósnak, így amíg beszélgetünk addig ők fel is díszítik, mert ez családi ünnep.

    6.Gyerek nincs, ha lesz megtanulja, hogy mit jelent a Nem, és mit jelent az Igen.

    7.Krízismenedzselés?na az meg mi?szerintem az más posztot érdemelne, mert az már egy PR- szakmához vág, de a krízis kezelhető, elkerülhető, de ezt inkább hagyjuk.

  • 2010.07.31 23:37:40háténimmár

    Na lássuk: Nem vagyok szupernő, azt gondolom hogy sablonos, sztereotíp kapcsolatban élek, de ez az összeszedett 7 pont akkora kreténség, amekkora nincs is.

    1.
    Imádok barkácsolni és imádok lakberendezni. Nem okoz gondot egy körfűrész vagy egy gyalugép, így talán egy szög és egy kalapács sem fog ki rajtam.

    2.
    Műszaki cikkekekt kb egyforma szinten ismerjük, így az programozza be őket aki ppen ráér, vagy akinek éppen szüksége van rá.

    3.
    Állatgyilkolás: Mortein Instant Kill a vegyszer neve, nem tartom nemfüggőnek a flakon használatát.

    4.
    Autóvezetés: Mindkettőnknek saját autója van, de ha közösen megyünk hosszú útra többször vezetek én, mert Ő legalább tud aludni menet közben. Én nem tudok, tehát ha Ő vezet, egyikünk sem pihen, így praktikusabb ha én.

    5.
    Karácsonyfaállítás: Belváros, 5 méteres belmagasság, 4 méteres fa így még ketten is kevesek vagyunk néha, tehát minimum együtt csináljuk

    6.
    gyermekrendszabályozás:
    Vele kell balhéznom mert mindent megenged a kölöknek, így nem hogy a gyereket, Őt is szabályozom

    7.
    Kríziskezelés: 2x akkora és sokszor olyan erős mint én, azt gondolom hogy elvárható, hogy egy balhés helyzetben ne engem küldjön előre.

  • 2010.08.01 00:14:56Szőkebácsi

    Jobban főzök, mint a párom, szebben vasalok, a gyereket nem verjük, és nincs jogsija: ergo mindig nekem kell vezetni(tehát sosem iszom...). A többi stimmel:)

  • 2010.08.01 01:45:16LPT1

    Én egyedül élö férfi vagyok..ezeket én tutira megcsinálom..söt még miniszoknyát is hordok..hogy még egyet dolgot átvegyek:)

  • 2010.08.01 01:59:08butterfly, butterfly

    Autóvezetés! És a hétvégi nagybevásárlás.

  • 2010.08.01 04:06:20Kmg42

    Ha már a tipikus dolgoknál járunk, látott már valaki nőt bográcsban főzni? Teszem azt egy kerti partyn. Szerintem ez is jellemzően férfi dolog. :-)

  • 2010.08.01 06:36:49szottyadt

    Már megint igénytelenék bálványozása? Mi ez Iszlám teszt!:))))

  • 2010.08.01 07:29:15dello

    Gyerekszabályozás: szólok anyádnak! Igen fegyelmez! A műszaki dolgokról pedig annyit, hogy amihez el kell olvasni a használati utasítást azt férfi nem csinálja meg!

  • 2010.08.01 07:37:41feledékeny

    Jópofa összeállítás és igazak a pontok. Kivételek biztosan vannak, de ránk pl 100%-ban passzol. Aki meg itt izmozik, hogy náluk így meg úgy, az félreérti az egészet.

  • 2010.08.01 07:51:46Caravallo

    Úristen! Én akkor most férfi vagyok? Ezeket mind én csinálom, és sosem bíznám másra.

  • 2010.08.01 07:54:43Grafithuszar

    1. Szöget a falba: Ez pontosan így van
    2. Műszak: Ez pontosan így van
    3. Állatgyilkolás: Ez pontosan így van
    4. Autóvezetés: Általában a sofőr vezet (BKV)
    5. Karácsonyfaállítás: Műfenyő van, nem kell sz@rakodni a faragással
    6. Gyerekmegrendszabályozás: Gyerek nincs úgyhogy nem tudom, bár általában itt is a férfi szokott a dominánsabb lenni
    7. Krízismenedzselés: Ez is pontosan így van

  • 2010.08.01 08:03:11Nigger bácsi

    Hmm...

  • 2010.08.01 08:06:26Nigger bácsi

    Ez a felsorolás így pont faxság ahogy van..
    A cikk írója vagy aidétlenidők óta a mamájával lakik, vagy egyszerűen egy p*csfej.. :)))

  • 2010.08.01 08:22:59PiszkosFreddy

    Kedves Eivissa!
    Már rég el kellett volna gondolkodnod azon,hogy nem megy ez Neked,ne erőltesd!!!Egyre fájdalmasabbak az írásaid!Viszont ha ez vmi lelki válság,vagy privát dráma,mélypont miatt van,írd meg,
    őszintén,szívesen segítek bármiben,ami tőlem telik,ha kell egyedül dicsérem az írásaidat,de addig ez így borzalom!!!

  • 2010.08.01 08:24:33privateer

    Nem értek ezekkel egyet. Mint egyedülálló férfi, akinek van barátnője mondom ezt.

    1. szög a falba, közös megegyezés tárgya. :)
    2. műszak, rengeteg nőt látok aki remekül kezeli a műszaki dolgokat. Csak el kell nekik mondani 1-2x és hagyni kell hogy csinálják.
    3. Egyéniségfüggő, én pl a barátnőmre hagyom hogy kidobálja a pókokat. Nem gyilkolunk meg semmilyen állatot, csótányt kivéve.
    4. Nagyon sokszor látok olyat, hogy nő vezeti a kocsit, és férfi, az anyósülésen üldögél.
    5. Karácsonyfa: műfenyő 4ever. De azt mindenki ismeri hogy idén nem állítunk fát, nem érdekel elegem van és majd egyszercsak mégis előkerül a fa.
    6. gyereknevelés: szomorú hogy csak a nők csinálják egyes családokban. Az apa meg is érdemli hogy ki legyen rúgva az ilyen családból. Vegye ki ő is a részét, főleg ha van fia.
    7. Krízismenedzselés? Ez egyén és szituációfüggő.

  • 2010.08.01 08:30:35Gabrielle77

    A férjem végzi a kerti munkát (kivéve ültetés) én főleg a házimunkát a lakásban. De például évek óta nem mostam ablakot, mert a férjem tudja hogy mennyire utálom, ezért amikor szükséges segít nekem és megcsinálja helyettem. (neki 2 óra, nekem fél nap)
    Amúgy a gyerekek fegyelmezése sem kell legyen kizárólag a férfi dolga, szerintem a legtöbb családban a gyerekek nevelése, a családról való gondoskodás, a családi élet megszervezése a nő feladata...És igen vannak tipikus női és férfi munkák, de ez nem azt jelenti, hogy szigorúan ragaszkodni is kell ehhez. Szerintem általában jó az, ha mindenki megpróbál a saját szerepkörén belül maradni. Feltéve, hogy nincsen olyan körülmény, hogy nem lehet ezt megengedni.
    A férfiak önbecsülésének is kifejezetten jót tesz, ha a feleség nem dumál be az "ő" munkájukba. De ez fordítva is igaz.

  • 2010.08.01 08:35:39chrystoph

    Amelyik nő ezzel nem ér egyet, az vagy szingli, vagy karrierista.

  • 2010.08.01 08:43:22Félkegyelmű

    Amelyik férfi vasal, az egyéb más, válogatott bűncselekményre is képes.

  • 2010.08.01 09:00:08raoul

    d*gni is mindig csak en dugok ....
    :))

    a no szeretkezik , hehehe
    -ne

  • 2010.08.01 09:09:15viola narvilly

    De hülyeség ez a lista :)
    1. Nálam szögbeverésre még nem volt szükség, polcfelrakásra igen, azt az ütvefúró használat miatt férfi ismerősre hagytam.
    Sarokétkezőt összeszereltem, csaptelepet többször szereltem (kerámiabetét csere), ajtót csiszoltam, mázoltam, festettem.
    2. Beüzemelem a szórakoztatóelektronikai kütyüket, videot, pc-t szétszerelek (össze is), szívesen elbíbelődök vele.
    3. Pókot, ha nem akkora, mint a fejem, kirakom a lakásból, ha nagyobb, megölöm, a kettes számú állatnak még leírni sem vagyok hajlandó a nevét, az nyírja ki, aki a leghamarabb hallja meg az ordításom, egér lakókörnyezetemben nincs, máshol nem bántom.
    4. Hát autót nem vezetek. Ez mindenkinek így a legjobb.
    5. Műfenyő. Instant, még a díszek is rajta vannak. Igazi fenyőnél a díszítés mindig az enyém volt (faragás apu dolga - akkor még velük laktam).
    6. Gyerek nincs.
    7. Én hamarabb ráugrok a helyzetekre.

    Egyedül élő nő, baráttal.

  • 2010.08.01 09:09:27bebike

    Kmg42
    Sajnos ellent kell mondjak ugzanis múlt héten a vizitúrán én főztem a bográcsban nő létemre.

    Egyébként mi minden munkát megosztunk.
    Vezetés péntek délutántól általában az én reszortom, még az első gyerek születése előtt alakult ki. De például szereti, ha én vezetek néha napján közös ügyintézés miatt. Általában ő iszik és én vezetek.

  • 2010.08.01 09:13:44pause

    nem,nem,igen,igen,nem,nem,nem

    decsak mert allergias vagyok es nincs jogsim:D

  • 2010.08.01 09:13:45imola1

    rám is teljesen igazak a pontok,nemigaz h hülyeség.soha életembe nemvoltam rászorulva egyikre se.apám élvezte ezeket megcsinálni,megmég kötelességének is érezte gondolom 4 nő mellett(3an vunk lánytestvérek plusz anyuka),a barátom apám után szintén felvette ezt a szerepet.
    de héj!nő vagyok nem agykárosult!ha az élet ugyhozza,nemleszprobléma egyiksem.nemnagydolgokezek.

  • 2010.08.01 09:16:38kalandfereg

    Ennek a cikknek a valosagalapjat a hulye szappanoperak adjak.
    Nalunk csak a pokeltavolitas a ferjem feladata a fentiekbol, de azert, mert o nem undorodik a pokoktol. De ennek sincs semmi koze a ferfiui mivoltahoz.

  • 2010.08.01 09:19:29Starlark

    Férjemnek nincs jogsija...
    Mindig én vezetek:P

  • 2010.08.01 09:19:42Catia

    Én is egyedül csinálom ezeket :)
    A legutóbbi, amire nagyon büszke vagyok, hogy minden csaptelepet szét tudok szedni, kitakarítani, összerakni, sőt, még könyök lefolyó csövet is cseréltem.
    Most a szilikonozást szeretném a zuhanytálca és a zuhanykabin között kicserélni. Tudnátok segíteni, hogy a régi szilikont mivel tudom eltávolítani? Éles eszközzel nem szívesen esnék neki, de vegyszerrel sem... Köszi!

  • 2010.08.01 09:29:59scorpioscorpio

    Nő vagyok....idézek a páromtól:...sietünk tehát Te vezetsz...!Folytathatnám...:-)

  • 2010.08.01 09:34:48DenisaM

    Olyan válasz miért nincs, hogy anyukám csinálja?! Nálunk ő a műszaki zseni, leszámítva a számítógépet, aminek a komolyabb műtéte párom reszortja, de a cipelés összerakás-szétszedés az enyém. Jogsim még csak most lesz (remélhetőleg) de akkor a saját autómat ki nem engedem a kezeim közül. Minden egyebnél felváltva vagy közösen anyummal. Ja, gyerek van, kettő is, az egyik a lányom, a másik az apja...

  • 2010.08.01 09:38:45viola narvilly

    "Ja, gyerek van, kettő is, az egyik a lányom, a másik az apja..."

    :D

  • 2010.08.01 09:39:57calvin&hobbes

    Ugy tudtam, hogy a hozzaszolok tobbsege csipobol lehulyezi az irot majd ket kezzel veri kingkongosan a kebelet hogy rajuk bizony nem igy van. Attol mert nalatok NEM igy van, meg masoknal lehet igy nem? Mit kell egybol hulyesegezni???
    Masfelol meg nalunk tobbe-kevesbe ez a felallas, mert a "tokom sem fog pocsolni" a barkacsolassal, muszaki dolgok beallitasaval, ha van egy lelkes jelentkezo az egeszre? Most miert fosszam meg az elvezettol? A betolakodokkal en is elvegzek ha kell - humanus modon - de azert a multkor a kalandvagyo Jerryt a parom kapta el, mert egyszeruen szeret vadaszni - olyan csapdamechanizmust allitott fel hogy csak lestem.
    Vezetni en vezetek, mert bar neki van regebben jogsija, nekem van nagyobb gyakorlatom.
    Gyerek meg karacsonyfa nincs...

  • 2010.08.01 09:40:34calvin&hobbes

    korrekcio: a rajuk helyett naluk

  • 2010.08.01 09:44:08esoutankoponyeg

    ah, nőre bízni a vezetést? uramisten. melyik menstruáló hülye p*csa velvetes írta ezt a baromságot? :) ha neki ennyire jó egy pali akkor fizessen egy ezermestert, jobban jár.

  • 2010.08.01 09:45:09viola narvilly

    Éppen ezért hülyeség, mert kategorikusan kijelenti, hogy ezt és ezt a férfiak csinálják.

  • 2010.08.01 09:49:36legend of a dead spider

    Állatgyilkolás ? Ahol eddig megfordultam , és nem bontott csirkét használtak konyhai célokra , ott bizony a csirke nyakának elvágása kimondottan női feladat volt.

  • 2010.08.01 09:53:13Goompah

    Serenata: "a betévedt rovarok kitessékelését semmi pénzért nem bíznám rá, hiszen ő tényleg megölné, én meg barátságos módon kirakom a szűrüket, vissza a természetbe."

    Nagyon tetszik az attitűdöd, bár nálunk a férfiembör az, aki védi az apró "háziállatokat". Illetve igazából csak a pókokat és a gyakran betévedő katicabogarakat.

  • 2010.08.01 09:53:35Aabroncs

    Az a kérdés, hogy a sok lázadó, akiknél ez nem így van, miért gondolják, hogy az ő felállásuk a jó? Nálunk nagyjából ez a helyzet.És? Jelent ez valamit? Semmit. Ha a körülmények változnának, akkor a felállás is.Be tudom kapcsolni a mosógépet és a nejem be tudja programozni a DVD-t. Azért mert én verem be a szögeket, de a feleségem jobban kezeli a varrógépet, nem kell mindjárt arra gondolni, hogy egymás alá vagy fölé vagyunk rendelve. Ezekkel a cikkekkel, blogokkal az a baj, hogy feszültséget szítanak a családban, pedig nem kell, van elég.Megnézném a hozzászólok párjainak arcát, ha olvasnák mit írt a kedvesük. Főleg a hőbörgőkét..

  • 2010.08.01 09:55:25Daylight

    Catia, hat pedig ahhoz szerintem kelleni fog az eles szerszam...talan probald meg tapetavago kessel

  • 2010.08.01 10:08:27viola narvilly

    Aabroncs
    Ez nem hőbörgés, egyszerűen nincs értelme ilyen összeállításnak, tehát nekem például ezzel a bekategorizálással van gondom.

    (múltkor megtanítottam a kedvest székelykáposztát főzni... nem hiszem, hogy sokszor fog csinálni, de ez nem is baj... pedig a környezetemben egy rakás családban a férfi IS főz:))

  • 2010.08.01 10:11:23MissMarple

    Körbenézett már valaki autóvezetés közben, hogy a szembejövő kocsikat ki vezeti? Mert nekem feltűnt, hogy a 30-35 éves korosztályban bizony a nő vezeti a járművet, férfi ember anyósülésen mellette ücsörög.

  • 2010.08.01 10:14:50legend of a dead spider

    Nekem nem tünt fel , MissMarple.

  • 2010.08.01 10:21:14Goompah

    Aabroncs: "Azért mert én verem be a szögeket, de a feleségem jobban kezeli a varrógépet, nem kell mindjárt arra gondolni, hogy egymás alá vagy fölé vagyunk rendelve."

    Szerintem senki nem is gondol arra.

  • 2010.08.01 10:33:27Catia

    Daylight
    Köszi, na az nincs itthon, de tudok venni. Azzal talán szépen le tudom szedni, óvatosan persze.

  • 2010.08.01 10:33:30úgyiselfelejtem

    Birom a sok öntudatos nôt, akik mindent el tudnak végezni szerintük. Aztán ha mégsem, akkor nagy kegyesen meghagyják a férfinak, hogy ô is csináljon már valamit.
    Próbáltatok már 50kg-os cementeszsákot pakolni? És 50-et? Persze vannak erôs csajok, akik meg tudják csinálni (pl anyós :)), meg vannak nyüzüge férfiak, akik nem, de nem jellemzô.

    Én például tudok fôzni (többfélét, mint az asszony), de nem én fôzök, kell a gyakorlás az asszonynak. Mosni, vasalni, takarítani én is tudok, csak utálom. Szinte fizikai fájdalmat okoz, ha tökéletesen rendet kell rakni. Kb. 90%-ig még megcsinálom, de a maradék az tiszta szenvedés.
    Ezeket bármelyik férfi, aki volt katona/kollégista/egyedülálló meg tudja csinálni.

    Amúgy én annyira hozzászoktam, hogy én vezetek (még egyedülállóként), hogy rosszul vagyok (szédülök), ha más vezet. Nem csak akkor, ha nô, hanem ha más férfi is.

    A karácsonyfát befaragó árus vajon férfi-e?
    Költôi kérdés, mert az. A nôi árusok többsége is inkább megkéri a szomszéd árust.

    Amúgy a szilikon (valószinûleg egyébként sziloplast) a legtöbb helyrôl egyben lejön. Ha mégsem, akkor ajánlanám a trapéz pengés kaparót, amivel nagyon jó le lehet gyalulni a felesleges anyagokat :)

  • 2010.08.01 10:36:47odamondó

    istenem mennyi szomoru szingli no frocsogese es frusztracioja kerult elo (na majd erre jon a valasz hogy EN akarok szingli lenni stb.)

    kivetelesen jot irt a velvet es szerintem a mai vilagban nem vitatja senki hogy ki mire kepes de attol meg ezeket a feladatokat at lehet adni a ferfinak es lehet orulni mert megcsinalta.

  • 2010.08.01 10:47:25legend of a dead spider

    Azt azért remélem , hogy az a sok öntudatosan autóvezető nő , ki tudja cserélni az autója kerekét.Az olyan tré , hogy ilyenkor valami hímre várnak és cserealapként felkinálják a pinájukat.Persze ez csak a filmekben fordul elő.
    Szóval a kerékcsere , ékszíjcsere is megy , nunusok ?

  • 2010.08.01 10:51:11Catia

    Hú, hát én szívesen megcsináltatnám pasival ezeket a feladatokat, el tudnám viselni. Mindenért nem fogom a barátaimat zaklatni, olyan ciki lenne már, meg különben is, tényleg mi nők is el tudunk egy csomó mindent végezni, nem kell itt kényeskedni. Legalább is én szertek mindent magam megcsinálni.

  • 2010.08.01 10:58:54Animacs

    2010.07.31 22:01:05Gabiiiiii
    na, ezt a villanykörtéset pont soha nem értettem. azon mi a férfimunka?? mert hogy szerelje fel a polcot, az még ok, de egy villanykörte kicserélésében mi a megterhelő,nehéz férfimunka???

  • 2010.08.01 11:13:00viola narvilly

    Catia
    Ahogy Daylight írta, én is a sniccert mondanám, vagy pengét, az esetleges maradékhoz meg lehet kapni oldószert.

  • 2010.08.01 11:24:33üveges csirkeszem

    Baromság.

    1. Szöget a falba
    Egy szögbeveréshez minek a férfi? Max ha a hiltit kell használni akkor igen, mert azt én spec nem bírom el.
    2. Műszak
    Kizárt, hogy nálunk a párom programozzon bármit is. A távirányító és az összes kütyü kezelése kizárólag az enyém. Max akkor mondok le önként a távirányítóról ha beteg vagyok, vagy nem vagyok otthon.
    3. Állatgyilkolás
    Hát ehhez sem kell a párom.
    Pók, hangya, csótány. Teljesen mindegy, papucs talpa megteszi.
    Bár egyszer egy denevér repült be hozzánk, na akkor annak a kikergetését (nem legyilkolását) a párom eszközölte, mert annyira visított, hogy nekem az a hangszín már fájdalmas volt.
    4. Autóvezetés
    Nincs autónk, még jó, mert tutti veszekednénk, ki vezessen.
    5. Karácsonyfaállítás
    Na ez tényleg ez ő feladata.
    6. Gyerekmegrendszabályozás
    Még nincs gyerekünk, de ha lesz akkor az a minimum, hogy mindkettőnkre hallgasson. Nem lesz külön atyai, meg anyai pofon. A pofon az pofon, mindegy kitől kapja. Én is tudok nagyot ütni.
    7. Krízismenedzselés
    Na nálunk ez közösen megy. Ő megy elől én meg elbújok mögé és lökdösöm hátulról. :-)) (csak viccelek)

  • 2010.08.01 12:12:23fror83

    Nem tudom, hogy amikor én ovis voltam, akkor mi volt az óvodai nevelési tervben, de nálam valahogy a nemi sztereotípiák nem jönnek be.
    Gond nélkül beverek egy szöget, a villanykörtéket mindig én cserélem, elemes bútorok összerakása se okoz gondot...
    A tv-t, amit használtan kaptunk, az ajándékozó homályos utasításait megfejtve én programoztam be, a változtatnak a csatornakiosztáson, akkor is én szoktam. A számítóképben sem keverem össze a winchestert a memóriával.
    A pókölés sem okoz gondot, más szerencsére nemigen van a lakásban - disznót leszúrni nem mernék, de Budapest belvárosában nem is érnek ilyen kihívások.
    Gyerekünk nincs, jogosítványom nics, ezek egyelőre nem aktuális problémák. Veszélyes, vagy annak tűnő helyzeteket sokszor én nézem meg előbb, mert kiváncsibb vagyok :-)
    Ennek fejáben a barátom részt vesz a házimunkában (főz, takarít, mos, tereget), magának vágja a körmét, elmegy fosrászhoz, ha kell. A családi kapcsolatok ápolását szintén megosztjuk - bár az igaz, hogy néha figyelmeztetni kell, hogy ne felejtse el.

  • 2010.08.01 12:17:18Edward Nygma

    Én utálok vezetni, a csajszi meg imádja. Tehát:
    d.) Nem mondom meg! :D

  • 2010.08.01 12:40:43Clearvoyance

    Gézaa! Csinálj MÁR valamit!

    Szöget a falba...
    Ha akarja...
    Én csakis tipli és csavar. :)
    És tényleg. Nemrég valóban felszögelt képet a falra mert nem voltam rá hajlandó. :)

  • 2010.08.01 12:48:22zehu

    A cikk nagy része rám/ránk is igaz. Bár megjegyzem, hogy nálunk is (meg szerintem mindenhol) vannak átfedések a házimunkák között, de ettől a cikk még jó! Férfilétemre én is használok mosógépet, porszívót, és basszus én is undorodom a patkányoktól, egerekről... Gyerek nincs, de valaki megírta, hogy ha neki lesz, akkor majd a gyerek tudni fogja mi az igen és a nem. Hát álmodj királylány... De legyen úgy!

  • 2010.08.01 12:54:50PiszkosFreddy

    Még egyszer elolvastam a múlt heti,férfiakat leszóló,és a mostani,nőket dicsőítő cikkedet.
    Olyan,mint ha valaki könyvből olvasott,vagy az ismerősei elmondása által hallott pld.a szexről,és máris szakértőnek gondolja magát.
    Valahogy Te is így vagy Eivissa a férfi-női kapcsolatok avatott,eklatáns képviselője,és ebben a témában sok színes,izgalmas cikk méltán nagyra becsült szerzője.

  • 2010.08.01 12:59:22hol vannak a hétköznapokban a kommentelők amúgy?? :D

    Szerintem egy nő legyen is nő! szóval minek csinálna meg egy pasi/férj mellett szögbeverést és társait??!!! szerintem a pasiknak sem vonzó egy "fiús" lány. az más ha együtt raktok össze valami szekrényt vagy ilyesmit, de abból úgy is szex lesz a vége, szóval az szórakozás inkább :)
    És szerintem igenis várjuk el egy pasitól hogy csinálja meg a "férfias" munkánkat, mert szerintem nem kéne minden munkát magunkra vállalni, a pasikat meg csak a fotelben tartani. Én amikor egyedül laktam se állítottam be karácsonyfát, akkor is megkértem egy pasit hogy csinálja meg . Nehogy már mindent én csináljak???

    És nem azért mert ha mondjuk itt lenne a világvége akkor a nő nem tudna karácsonyfát állítani, vagy a férfi vasalni...

  • 2010.08.01 13:13:30megitális rózsa

    "a nejem be tudja programozni a DVD-t"

    Mit kell programozni egy dévédén? Vagy új firmware-t ír hozzá?

  • 2010.08.01 13:15:51acidheart

    A környezetemben ez hajszálra pontosan így van. Megjegyzem, nekem nincs problémám azzal, ha ezeket a feladatokat nekem kell csinálnom. Viszont a húsfilézés és a húsdarabolás is férfimunka :)

  • 2010.08.01 13:37:35viragszem

    Tök természetes, hogy mindneki be tud verni egy nyamvat kis szöget a falba... az más kérdés, hogy utána glettelni kell, de azt hagyjuk... :)

    Mit kell már programozni manapság a műszaki cikkeken???? Be kell dugni oszt kész van...

    Szerintem az, hogy vannak féri és női munkák az még tök helyes is, sőt néha még kimondottan szexi!!! És persze, hogy bárki meg tudná csinálni, de a dolog nem erről szól!!! :)

  • 2010.08.01 14:36:44AnnaM

    Ez a cikk hány évvel ezelőtt íródott? 20? Muhaha
    Ezeket mind a férfiak csinálják? Bruhaha
    Érdekes... Hol????

  • 2010.08.01 14:57:00Fi-ona

    2010.08.01 12:59:22hol vannak a hétköznapokban a kommentelők amúgy?? :D

    így van dióhéjban , én sok mindent megcsinálok, de én is bevernék a falba 1 szöget , ha arról van szó, de nem teszem , és a karácsonyfa sem az én dolgom, az állat is legyen az ő dolga /etetés, gyilkolászás, kutyaszar szedés/, van amit férfinek kell . fahordás, tűzgyújtás meg ilyenek.
    Ami az én dolgom azt én megcsinálom.

  • 2010.08.01 14:58:05Beatriceaprodja

    Ajaj, mi az a műszak?? Nem inkább MŰSZAKI DOLGOK vagy hasonló? Elég félreérthető, illene korrigálni! Már majdnem a műszakra gondoltam... merthogy a műszakba is inkább férfiak járnak, de nem ritka, hogy a nő is műszakban dolgozik...

  • 2010.08.01 15:01:49Beatriceaprodja

    De legalább a gyereknevelés már végre szóba került:-)! Egyébként nem igaz, mert a férfiak/apukák egyáltalán nem szigorúak mostanság a gyerkőcökkel, sőt! Jobban kényeztetik őket, mint a nők/anyukák, mondván, alig vannak otthon, nehogy már az idő alatt kiabáljanak a gyerekkel, akit alig látnak!

  • 2010.08.01 15:10:47Beatriceaprodja

    És igen, várjuk el a nőtől a nőiesebb munkákat (a férfi úgysem látja a koszt), a férfitől a férfias munkákat (ahol nagyobb erő szükségeltetik), ettől (is) marad a nő NŐ a férfi pedig FÉRFI!

  • 2010.08.01 15:15:38Miss Marple

    Na hát tiszta szerencse, hogy betiltották az óvodákban a "sztereotip nemi szerepekre" való nevelést. Húsz év múlva legalább nem írnak majd ilyen cikkeket... Hanem majd beszámolnak arról, hogy annyira emancipáltak, amennyire csak lehet, még a nemváltó műtétjeikre is közösen spórolják össze a pénzt!!!


    (Egyébként amikor egyedül vagyok otthon, mindazt megcsinálom, amit a cikkben leírtak, de ha a férjem is itthon van, rendszerint ő csinálja. Mert férfimunka. :) )

  • 2010.08.01 15:18:24csipkefa

    Most mondjam, hogy a bátyám helyett ezeket csináltam meg mindig helyette, amikor még itthon lakott?

    Pl. a mobiltelefont sem tudta bekapcsolni kb 10 éve, és felhívott vezetékes telefonról, hogy hogy kell ...

    Jogsim nincs, de csak azért, mert nincs rá pénzem. Juhú!
    Csatlakozom a pasik táborához én is.

  • 2010.08.01 15:20:00csipkefa

    "Egy tipikus háztartásban egy nő legfeljebb olyan elektronikus eszközöket kezel, mint a mosógép vagy a porszívó."

    Ezt meg kikérem magamnak! Patriarchális duma!

  • 2010.08.01 15:43:54Szalooka

    És mi van a leszbikus párokkal?

  • 2010.08.01 16:19:11europatriota

    Csak nagyon halkan szeretnem ideirni az eszrevetelemet a hozzaszolasokrol:
    Majdnem minden masodik holgy irasaban ezt latom: "gyerek nincs..."
    Nem is folytatnam a jelenseg tovabbgondolasat, mert ez a tema igen messzire vezetne a topictol.
    :(

  • 2010.08.01 16:19:19magique

    Újabb velvet cikk, amiből azt kell megtudjam, férfi vagyok.

  • 2010.08.01 16:30:55márnyuszi.

    férfiak általában,a nők általában...
    ettől a falnak megyek

  • 2010.08.01 18:18:44Selli69

    Az volt már, hogy azért csinálom én és nem a ffi, mert NEM GYŐZÖM KIVÁRNI?

  • 2010.08.01 18:31:16funfun

    Dzsízösz, mennyi emancipicsa verődött itt össze! Persze, biztos így van, ahogy leírtátok. Gondolom, meccsre is ti jártok, utána meg sörözni, a férjetek meg romantikus filmeket néznek, meg dumcsiznak egy kávézóban a haverokkal. És a férfiak az öletekbe ugranak, ha egy egér feltűnik a lakásban. Megkíméllek titeket, nem kell leírnotok: rohadt hímsoviniszta fasz vagyok, aki dögöljön meg, szánalmas, satöbbi, satöbbi, satöbbi.

  • 2010.08.01 18:34:11funfun

    Legyen itt egy dolog, amit nők csinálnak férfiak helyett: meghívatás kajára, piára, moziba.

  • 2010.08.01 18:40:05Kremyy

    Tökre nem mindig az apa keménykedik a gyerekkel,sok esetben ő az elnézőbb,főleg ha apa kicsi fiáról van szó..Ez az állítás így nem igaz.

  • 2010.08.01 18:43:43Bambano

    MissMarple: látod, ez a különbség, hogy pasi sofőr a vezetésre figyel, nem a szembejövő sofőr nemét, rúzsának és szemfestékének a színét stírolja:)

    A gyerek fegyelmezése meg azért pasi feladat, mert a nők minden apróságért piszkálják a kölköt, úgyhogy egy idő után az rezisztenssé válik, tehát kell egy fegyelmező tekintély, amelyik nem koptatta el magát.:)

  • 2010.08.01 19:02:19MEDVE1978

    Szerintem ránk ez így nem igaz. Az asszony imád barkácsolni, legózni a sok idióta IKEA cuccal. A műszaki dolgok "némileg" más tészta, azt inkább rámhagyja.
    A karácsonyfa a legidegesítőbb, rühellem, mint a szart. Faragni és díszíteni is.

  • 2010.08.01 20:06:01Lúdtalp

    A nő megdugása?

  • 2010.08.01 20:11:33no comment 01

    Hát nem tudom nálunk mindenki csinál, mindent..:)

  • 2010.08.01 22:29:32Taffy Lewis

    A Férfimunka:

    [link]

  • 2010.08.01 23:00:47vagyok, aki vagyok...

    két emberből az egyik jellemzően jobban csinál valamit, ill. éppen több ideje van rá. gondolom praktikusabb ezek mentén beosztani a teendőket...

  • 2010.08.02 01:36:29NoOne

    Nem teljesen mindegy, hogy ki mit csinál? A lényeg, hogy mindkét fél vegye ki a részét a tennivalókból, a tehetsége, az ideje, na meg a megbeszélésük alapján, és persze mindez működjön. Nálunk szerencsére így megy.

  • 2010.08.02 01:47:17NoOne

    Na és még valami: az emberi faj különböző nemű egyedei nem csak nemi biológiai eltéréseket mutatnak fel. A funkciókat tekintve olyan ma már olyan más biológiai és élettani eltérések is evidensek, amit bűn nem megtanítani és megértetni, ld. miért más a vizuális észlelés (látás), a térbeli tájékozódás, a beszédfejlődés és alkalmazás, az emocionális viselkedés stb. Lehetne pl. tényleg hasznos cikket is írni a témában, de aztán épeszűt ám!

  • 2010.08.02 05:32:27ColT

    Én pl. kifejezetten örültem, amikor olyan nőm akadt, aki jól vezetett.
    Mekkora flash már, ha kiszállsz a kocsiból, ami a tiéd, és egy tuti szőke a sofőröd :)

  • 2010.08.02 05:40:15ColT

    Tényleg, és az milyen, hogy az asszony nem hagyott se főzni, se mososgatni :D

  • 2010.08.02 07:56:42Laliath

    1. Szöget a falba
    Elég kevés háztartásban van kalapáccsal bevehető fal, de az ütvefúró kezelése sem ördöngösség ám.

    2. Műszak
    Először is, helyesen műszaki cikkek (a műszak valami más). Az állítgatja, aki épp közelebb van hozzá, meg épp ráér. A mai bonyolult cuccok remekül kiismerhetőek kézikönyv nélkül is.

    3. Állatgyilkolás
    A szúnyogok csapkodásában versenyzünk; a pók háziállat, aki részt vesz a versenyben. A kártevőket együtt irtjuk, az egér a macska feladata (isteni videofelvételem van, amin épp halálra pofozza szegény párát). Az egyebeket meg nem bántjuk, hanem kitessékeljük az ablakon.

    4. Autóvezetés
    Nincs jogsim.

    5. Karácsonyfaállítás
    Amelyikünknek épp ideje van rá, de akkor többnyire az egészet. (Amúgy mi a nehéz az égősor beüzemelésében?)

    6. Gyerekmegrendszabályozás
    He? Észnél vagy?
    Krízis meg ne legyen a gyerekkel, legfeljebb problémás helyzetek. Az 'atyai pofon" pedig többnyire az apa nem tudta kezelni a helyzetet, ezért felképelte a kölykét szinonimája.

    7. Krízismenedzselés
    Szerintem végy egy értelmező és egy szinonima szótárat, s akkor írj cikket legközelebb, ha vizsgát is tettél a bennük leledző anyagból. Felénk ugyanis nem menedzselni szokás a krízist meg a problémát, hanem megoldani - és szerencsére mindketten képesek vagyunk rá.

  • 2010.08.02 09:59:29alfa.orionis

    1) Én-tervezés,pontos kivitelezés
    Ő- jó lesz az így!
    2) Én-mert élvezem
    Ő- gyere már, valamit csinál a mobilom!
    3) Én-kicsiket
    Ő- nagyobb, zümmögősöket-kivéve, ha a gyerek látja, mert ő mindent megment.
    (egér: a macska dolga)
    4) Én- a második legjobb dolog a világon
    Ő-tőle tanultam!
    5) Lepasszoltuk a srácoknak-isteni! :))
    6) Már kinőttek a nevelhetőségi szakaszból.
    7) Kutya

    ps. a két hatos csomag ásványvíz gyalog jön velem haza, közben bicepszre gyúrok velük.

  • 2010.08.02 12:43:27énis

    a fent leírt dolgokat évente néhány alkalommal "kell" megcsinálni...
    hűűűűha..

  • 2010.08.04 19:35:49lómai

    és ki dugja az asszonyt? vagy kit dug az asszony?

  • 2010.08.06 01:38:23JSHannibal

    #2010.08.01 08:35:39chrystoph
    "Amelyik nő ezzel nem ér egyet, az vagy szingli, vagy karrierista."

    Ezt tökéletesen osztom!

    2010.08.01 08:43:22Félkegyelmű
    "Amelyik férfi vasal, az egyéb más, válogatott bűncselekményre is képes."

    Ettől férfi a férfi. Más kérdés, milyen nő az, amelyik előhozza belőle a negatív állatot :)

  • 2010.08.06 01:39:09JSHannibal

    2010.08.02 12:43:27énis
    "a fent leírt dolgokat évente néhány alkalommal "kell" megcsinálni...
    hűűűűha."

    hát ja. panelban.

  • 2010.08.06 01:53:33JSHannibal

    Szerintem egy nő jobb, ha nem fog kalapácsot/ásót/24 liter vizet a kezében, nem feltétlenül, mert ügyetlen, hanem inkább, mert nem neki való. De jobb példa ide a kertásás, mert itt inkább a fizikai különbségek jelentősebbek szerintem.

    A műszaki dolgokhoz (telefon, cd lejátszás) nem árt, ha ért egy nő, de ha takarításhoz szétszed valami kábelt, akkor tudja is visszatenni. A programozás meg inkább türelmi jellegű, mint nemi.

    Én férfi létemre nem szeretem a pókokat, nem fogdosom a bogarakat, mert csiklandoznak és a hajamba másznak, brroáh.. de ha van lehetőségem, akkor sem ölöm meg őket, hanem kitessékelem. Jobb szeretem a méretesebb állatokat, egér, ilyesmi, de azok meg inkáb aranyosak. Érthetetlen számomra, egy egértől mit kell sikoltozni, mikor nem harap, nem csíp, nem kiabál..

    Az autóvezetés az, amit csak az alkohol fogyasztása esetén bíznék egy nőre. Nem általános bizalomhiány, nem lenézés, de az én autómat csak én vezetem, mert akkor csak magamat okolhatom, ha valami rosszul sülne el. Szerintem így jobb mindenkinek. De nem árt, ha a nő is vezet legalább, ha külön autó nincs is (minek?)

    Karácsonyfából kinőttem,meguntam, nincs türelmem, mivel...

    Gyerek sincs egyelőre. de én nem engednék mindent a gyereknek, meg hogy elkanászodjon, mint ma szokás hagyni (tiszt.a kiv.) inkább tanítanám, foglalkoznék vele, ahogyan KELLLLL.

    Utálom ha egy nő hisztizik minden apró dolog vagy ember eltérő viselkedése miatt. Elsőre békésen, ha nem megy, akkor sem érdemes ordibálni az utcán, mint egy idegbeteg. Mindenre van megoldás, csak meg kell találni.

Ez megy a velvetenEz megy a velveten

Shopline

  • Abigél Kedvezményes ár: 1267 Ft
  • Edda: 1. Kedvezményes ár: 3222 Ft

OnGo beszámolók

  • Peru
    Peru Arequipa: Gyönyörű város, háttérben az Andokkal....
  • Barcelona Magával ragadó forgatag, amit feltétlenül látni kell. ...
  • Ciprus Reggeli után az első utunk a kikötőbe vezetett, mely még csak most ébredezett....

Hirdetés

hirdetés