Bump a neve annak az Amerikában most szeptemberben beinduló szolgáltatásnak, amely reméli, hogy népszerűsége hamarosan a Facebookéval és a Twitterével fog vetekedni. Az alapötletet az a szituáció adta, hogy az ember vezetés közben rengetegszer lát a szomszéd kocsiban egy jó csajt, és ugye milyen jó lenne az illető nőt ilyenkor megszólítani tudni. Most már meg lehet, feltéve, hogy a hölgy regisztrálta magát (pontosabban kocsiját) a Bumpon.

A dolog lényege, hogy regisztrációkor meg kell adni a rendszámunkat, és innentől kezdve kocsinkon keresztül is kapcsolatba lehet velünk lépni. Ahogy a Twitteren is tweetnek (vagy magyarul csiripnek, jaj) hívják az üzeneteket, úgy itt is van külön neve annak a mailnek, amit a rendszeren keresztül küldeni lehet: bump. Akit megbumpolnak, az a telefonján is olvashatja azonnal, hogy ki akar vele kapcsolatba lépni, igaz, vezetés közben ez egy kicsit körülményes (illetve az USA legtöbb államában tilos is a volán mögül SMS-ezni), dehát tételezzük fel, hogy mondjuk dugó van. Amely esetben akár rögtön ki is lehet szállni az autóból egy kicsit közelebbről megismerkedni.

Az oldal ismertetője szerint persze nemcsak csajozásra jó a rendszer, hanem rengeteg egyéb előnye is van. Például ha látunk az utcán egy parkoló autót, amelynek a sofőrje égve hagyta a reflektort, vagy levegő nélkül bezárta a kutyáját a hátsó ülésre, esetleg amelynek órák óta szól a riasztója, a Bump segítségével azonnal (be)szólhatunk az adott kocsi tulajdonosának, hogy probléma van. Persze a járókelő vérmérséklete szerinti hangnemben megfogalmazott figyelmeztetést vagy anyázást - elnézést, bumpot - a címzett csak akkor kapja meg, ha regisztrálta rendszámát a szolgáltatáshoz.

A Bumpra a készítők reményei szerint a kocsitulajdonosokon kívül a cégek is csak úgy özönleni fognak, hogy ingyenes, célzott bumpokkal reklámozzák majd magukat. Régóta létezik ugyanis már rendszámleolvasó szoftver, amellyel az üzletek automatikusan csekkolni tudják, hogy nem jár-e a boltjuk, éttermük, satöbbijük elé kitett kameránál egy Bumpra regisztrált kocsi. És ha találnak egyet, rögtön automatikus bumppal invitálhatják az illetőt egy kitérőre, ha már úgyis a közelben jár. A készítők azt mondják, szerintük a felhasználókat nem fogja zavarni, hogy a Bumpon keresztül akár végtelen mennyiségű cég tarthatja nyilván, hogy a kedves júzer mikor merre kocsikázott. Egy biztos, az üldözési mániában szenvedőknek a regisztráció nem ajánlott.

A reklámokat leszámítva mindenesetre egész jópofának tűnik a dolog, a baj vele egyedül az, hogy amíg csak néhányan vannak regisztrálva egy ilyen rendszerben, addig semmi értelme. Ezentúl ha az ember meglát a piros lámpánál egy jó csajt a szomszéd kocsiban, elvileg elég a rendszámát megjegyezni vagy lefotózni mobillal, aztán egy bumppal bepróbálkozni, esetleg rögtön a következő pirosnál.

A gond csak az, hogy nagy valószínűséggel a csaj úgysem lesz benne a rendszerben, mert ahhoz tényleg igazán kétségbeesettnek kell lenni, hogy egy nő egy olyan szolgáltatásra feliratkozzon, amin reklámokon kívül csak vezetés közben unatkozó, kanos férfiak beszólásait kaphatja meg, akiknek orrtúrás vagy saját maguk fogdosása helyett éppen a telefonon pötyögni támadt kedve. Máshogy fogalmazva: a nőknek semmi jó nincs az egészben. Ha pedig a nők nincsenek rajta, akkor a férfiak se fognak sokáig ott maradni.

A Bump készítői persze nem ilyen pesszimisták, és hatalmas sikerre számítanak. Ha lenne ilyen itthon, ön feliratkozna?