A szó szoros értelmében dübörög a munka az 1-es villamos leendő új szakaszán, munkatársunk éppen a környéken lakik, így testközelből tapasztalhatja meg, mekkora káosz egy új villamosvonal építése. A fő gond az, hogy folyamatosan új meg új változtatások lépnek életbe, ahogy az egyik, majd másik útpályát marják fel, az egyik, majd másik (füvesítendő) villamospályát építik ki, és ahogy a Fehérvári úti vágánykapcsolaton és új peronokon dolgoznak. Az eredmény a környező utcák sűrű egy- vagy kétirányúsítása, zsákutcásítása, gyalogos átkelési lehetőségek beszűkülése, buszmegállók áthelyezése etc.

„Az utcámnak a Hengermalom út felőli végét egyszer csak lezárták, felmarták a Hengermalom utat, és zsákutca lett. Az egyirányú utca végén azonban kint maradt a behajtani tilos tábla, így az utca gyakorlatilag mindkét vége felől zsákutca lett a behajtani szándékozóknak. A teljesen logikátlan megoldást megtromfoltam azzal, hogy az esti ügyeletből hazaérkezvén behajtottam a menetiránnyal szemben, az utca végén Y-forduló, majd irányban letettem a kocsit majdnem a Hengermalom sarkán. Kézifék behúz, sebváltó üresbe, jóéjszakát.

Két napra rá mentem el reggel otthonról orvoshoz, amikor látom, hogy kihelyeztek egy megállni tilos táblát pont a kocsi elé. Így abban a tudatban rohantam haza doki után, hogy elviheti a lopósautó a kocsit, biztos kell a hely a betonkeverőknek vagy nem tudom. Később észleltem, hogy a behajtani tilos táblát zsákutca jelzéssel takarták le. Summa summarum aggasztó tud lenni, ha az ember feje fölött, mindenféle értesítés nélkül alakítanak át forgalmi rendet egy környéken, aztán ha neadjisten elviszik a kocsit, mindenki mossa a kezét" – jelentette munkatársunk.

Bővülgetünk, bővülgetünk?

A főváros 4-es metrót követő legnagyobb projektjét indította el 2013 végén, amikor belevágtak az 1-es és 3-as villamosok teljes pályájának felújításába és bővítésébe. Az 1-est évtizedek tökölése után elkezdték átvinni a Közvágóhíd végállomáson túl a Lágymányosi híd-Szerémi út-Hengermalom út útvonalon. Lesz több új megálló, a villamos utasokat cserél majd az Infoparknál, a Budafoki útnál, a Hauszmann Alajos utcánál, a Hengermalom-szerémi utak sarkán és az ideiglenes Fehérvári úti végállomáson is. Ideiglenes, mert a tervek szerint az Etele tér lesz a vonal vége.