A szavazásnak vége

A rossz, budapesti utakat kereső anyagunk első részének a győztese tulajdonképpen toronymagasan a Maglódi út volt. Ebben a posztban azokra az utakra szavazhat, amiket olvasóink küldtek be. Köszönjük nekik a segítséget, sajnos jó sok olvasói levél érkezett.

A szempontok hasonlóak voltak, mint az első részben:

  • az útszakasz legyen minél nagyobb forgalmú (romos állapotban lévő, senki által nem használt kis utcákat, különösen ipartelepek környékén azért könnyen találni)
  • ha a szakaszon nem lehetett az ott megengedett maximális sebességgel haladni az út állapota miatt anélkül, hogy ne veszélyeztetnénk az autónk épségét
  • ha az útszakasz veszélyesen egyenetlen volt (ezek a hibák sokszor nem látszódnak képen, csak közlekedve jönnek elő)

Ezek alapján a szempontok alapján néhány versenyző már az előzetes rostán megbukott, így a lenti szavazásban található mezőny döbbenetesen erős lett. Igazából csak az a kérdés, hogy bárminek van-e esélye megszorongatni az újpesti szörnyeteget, a Görgey Artúr utcát.

Minél magasabb pontszámot ad, annál rosszabbnak tartja az adott útszakaszt!

Arany János utca (XVI. kerület)

A tippet küldő olvasónk azt írta, hogy ezt az utcát nagyobb esők idején le is szokták zárni, annyira lehetetlenné válik rajta a közlekedés. Az utcában járva ezt készséggel el is hisszük. Az út nincs kifejezetten rossz állapotban, viszont az egész annyira szerencsétlenül lejt, hogy könnyű elképzelni, hogy milyen szépen gyűlik össze a víz az utca legalacsonyabb, közepső részén. A foltozgatások mellett a nyomvályúk okoznak örömteli pillanatokat az erre közlekedőknek.

5,66

Bécsi út

A Görgey Artúr utcával a mostani összeállításban szereplő utak közül talán csak a Bécsi út, különösen a Rózsadomb aljában, a Kolosy tér környéki rész tudja érdemben felvenni a versenyt. Itt is van minden, mint a búcsúban: macskakő, villamossínek, kátyúk, betondarabok. Annyival jobb a helyzet, hogy legalább villamos nem jár erre egy ideje. A felújítások miatt a sínek állapota egészen tragikus. Van olyan rész, ahol egymáshoz képest legalább egy méter elcsúszásban vannak a síndarabok. Arra gondolni sem szeretnénk, hogy az történhetett, hogy javítottak valamit az úton, felszedték a nem használt sín egy részét az úttal együtt, majd visszarakták a sínt, csak kicsit odébb, mint ahol eredetileg volt. Update: Köszönjük olvasóink észrevételét, itt volt egy tárgyi tévedésünk arról, hogy mióta nem járnak a Bécsi úton villamosok, javítottuk.

7,57

Bocskai út

A levélírónk azt mondta, a Bocskai úton nem is autóval az igazi menni, hanem busszal, mert olyan kellemesen hullámzik az egész, hogy buszon utazva igazi extrém sport erre a közlekedés, ráadásul vidámparki élményt nyújt az egész, mindössze egy vonaljegy áráért. A buszt nem próbáltuk, de autóval sem egy leányálom a környék. A kisebb lyukakon áthajtva kellemesen lehet rázkódni, az izgalom fenntartásáért pedig a hullámos kialakítás tesz sokat.

6,68

Görgey Artúr utca

Valószínűleg nem befolyásolunk sokat a szavazás végkimenetelén, ha azt mondjuk, ennyire penetránsan undorító útburkolatot nemhogy Budapesten, de Magyarország egész területén alig látni. Akkora katasztrófa, hogy csak emiatt érdemes tanulmányutat szervezni Újpestre, ha nem sajnáljuk az autónkat. Minden szempontból botrány, és jól láthatóan szándékosan szar az egész. Macskakőre öntött, töredezett, lekopott aszfalt, a sínek mellé cseszett hepehupás betontéglák, alkarnyi lyukak, a pusztulás változatos formái. Gyalázat, még gyalog is kész életveszély. És képesek elintézni az egészet annyival, hogy kint van egy úthibák tábla. Kösz a semmit! Állítólag hamarosan felújítják az egészet, de ezt nem reklámozni kéne, hanem iszonyú csöndben, meghunyászkodva gyorsan megcsinálni, mert teljes nonszensz, hogy ez az állapot egyáltalán kialakulhatott, arra meg tényleg nincsenek szavak, hogy tartósan úgy is marad.

9,20

Határőr út

A Határőr út a Városmajor fölött húzódik végig, és leginkább egyfajta modern műalkotásra hasonlít abban a tekintetben, hogy az úton több a folt, mint az út. Jó móka lesz majd régészeknek visszafejteni az út történetét, annyi féle és formájú toldás-foldás található rajta. Sajnos a kézműves jelleg miatt autózni kifejezetten rettenetes rajta, úgy rázza az egész kocsit a patchwork.

6,38

Külső Fóti út

A Külső Fóti út valószínűleg annak az áldozata lett, hogy ott van tőle nem messze az M3-as autópálya és az M0-s is, ezért ha valaki gyorsan akar haladni, akkor már nem feltétlenül választja ezt az utat. Ennek ellenére azért még jelentős forgalom bonyolódik rajta, az út minősége pedig nagyon gyatra egy csomó helyen, de különösen az M0-s csomópont környékén válik szinte elviselhetetlenné. Az útpadkára a töredezett nem megfelelő szó, talán a teljes mértékben hiányzik kifejezés jobban illik rá. Aztán itt is vannak mindenféle vastagságban felhordott javítások, hogy a hullámvasútélmény tökéletes legyen.

6,39

Mogyoród útja

A pesti oldalon is találni a Határőr úthoz hasonló, szépen mintázott patchworköket. Például Rákospalotán van egy egészen príma darab, a Mogyoród útján. Itt különösen igaz, hogy ezer szónál többet mond egy kép: igen, az út annyira gyatra, hogy tökéletesen logikusnak tűnik, hogy valaki lovaskocsival közlekedik rajta.

6,22

Nagykőrösi út

Az M5-ös autópálya mellett futó, Gyálra vezető Nagykőrösi út egészen komoly forgalommal bír, így igazán szomorú, hogy az erre közlekedő autósok ilyen úton kénytelenek haladni. A sávok száma a forgalomhoz képest éppen csak elégségesnek tűnik, de sokkal nagyobb baj, hogy milyen minőségű úton halad a forgalom. Ezzel az úttal annyira nem foglalkoznak, hogy még a javítások is töredezettek lettek mára, hosszú évek alatt kialakuló repedések tarkítják az egészet.

6,58

Than Károly utca

Aki azt gondolná, hogy a Közlekedéstudományi Intézetben dolgozók olyan környéken dolgoznak, ahol tökéletesek az utak, minden a legnagyobb rendben, ezért biztosan fogalmuk sincs, hogy mikkel kell küzdeniük nap mint nap a magyar közlekedőknek, nos, azok jó nagyot tévednek. A KTI a Than Károly utcában van, ahol a fent látható állapotokkal találkoznak minden nap. Felfestett sávok? Ugyan már!

6,13

Vizafogó utca/Népfürdő utca

A XIII. kerület már az első fordulóban is jól szerepelt, és most is érkezett innen nyalánkság. A Vizafogó utca, valamint a folytatása, a Népfürdő utca egyaránt nagyon kellemetlenek. Nem is annyira a foltozások a durvák, hanem hogy mennyire hullámos az egész. Érdemes még kiemelni a Vizafogó utcánál a mára teljesen feleslegessé vált sínpárt, ami csak és kizárólag az útpályán van már ott, a többi részről elbontották. Ott viszont nagyon kellemesen emelkedik ki a földből, öröm volt hallgatni, hogy csattannak oda az autók, amik lassítás nélkül haladtak át ezen a szakaszon.

7,16

A cikk elkészítését a DasWeltauto támogatta.