8:08-kor beültünk a gépkocsiba, és elindultunk Kelenföldről, hogy megnézzük, mennyire bénította le a Dél- és Észak-Buda közötti közlekedést, hogy a hétvége óta csak egy szűk kapillárison lehet átcsusszanni a két városrész között a fonódó villamosvonal kiépítése miatt. Nem gondolta volna, meglepetés, csoda és még sorolhatnánk a szófordulatokat...

Alapvetően több használható útvonal létezik, párat fel is vázoltunk a lenti térképen. Mi a távolságban legrövidebbnek tűnőt választottuk: eszerint kikeveredtünk a Budafoki útra, majd a Dombóvárira, onnan le a Budai alsó rakpartra, ahonnan a Halász utcai felhajtón jöttünk fel. Innen jött a terelgetés, hol a Bem rakparton, hol a Fő utcán haladhat a forgalom egy Forma 1-es pályán (annyira sok a sikán és éles kanyar benne, hogy még Nelson Piquet is beleszédülne).

Isten irgalmazzon a kelet-pestieknek

Ugyanis ha nem lenne elég az 1-es, 3-as és a fonódó villamosok építése, valamint a Százlábú híd felújítása, a BKK szétkapja a Hungária körút és a Kerepesi út csomópontját. Járdaszigeteket építenek és rendezik a tré burkolatot. A munkavégzés sávlezárásokkal és persze dugókkal jár, egészen a tervezett november 30-i befejezésig.

Arra számítottunk, hogy alsó hangon a Petőfi hídtól gyökkettővel fogunk araszolni, de meglepetésre szó se volt masszív dugóról így, kedd reggel 8-9 óra között, ami döbbenetes. Egyedül a Prielle Kornélia utcában volt némi dugó (itt ugye az 1-es villamost építik a környéken), aztán a Fő utcában kellett araszolni a Vitéz utcától a Bem József térig, és ennyi. 8:36-kor már le is állítottuk a kocsi motorját a Flórián téren, tehát 28 perc alatt áthasítottunk a városon a reggeli csúcsban. De...

De...

Letölt, kikerül

Érdemes a mostani apokaliptikus közlekedési helyzetben az olyan dugóelkerülő alkalmazásokat használni, mint a Waze, ahova minden közlekedő felnyomhatja, ha balesetet vagy torlódást észlel, így mindig kikerülhető a káosz.

De naivitás lenne azt hinni, hogy ez konstansan így lesz egész nap, minden nap, ugyanis a Fő utca láthatólag időzített bombaként működik a terelés és kétirányúsítás miatt. A fő gond itt az, hogy a jelzőlámpák szinte piroshullámos üzemmódban vannak, sok a betorkolló utca és erős a buszforgalom, emiatt ha egy picit megnövekszik a környéken a forgalom, könnyen lebénulhat a közlekedés. Érdemes kerülőútvonalakat választani – ezeket felvázoltuk a fenti térképen – vagy aki tud, menjen kötöttpályán, magyarán a 19-41-es villamossal és a H5-ös (szentendrei) HÉV-vel. Ez így maximum 10 perccel lesz lassabb, mint a fent említett, extra szerencsés autóút időtartama.