Péntek este indul a Rákóczi híd teljesen új közvilágításának 72 órás próbaüzeme – közölte a Főpolgármesteri Hivatal. A próbaüzem után eltávolítják az ideiglenes világítást, és annak helyére felkerül a pilonokat felfelé megvilágító díszvilágítás. Ezzel befejeződik a legkorszerűbb technológiát alkalmazó rekonstrukció, amelynek eredményeképpen alig 80 millió forintból teljes mértékben megújul a híd világítása.

Mint írták, a LED-es technológiának köszönhetően a világítás beépített teljesítménye felére csökken. Ez évente több mint 2,2 millió forint megtakarítást jelent: az éves áramdíj a korábbi 4 millió helyett 1,8 millió forint lesz.

Az 1995-ben átadott tükrös, úgynevezett indirekt világítás – amely a pilonok közepéről az azok tetején lévő tükörrendszert világította meg, és onnan verődött vissza a fény az útfelületre – az évek során annyira beázott, korrodálódott és balesetveszélyessé vált, hogy halaszthatatlanná vált a felújítás. A korábbi mérések azt mutatták, hogy a közvilágítás balesetveszélyes volt. A foncsor lepergett a tükrökről, és emiatt a megvilágítás a szabvány által előírt szint 10 százalékát is alig érte el, ami egy ilyen jelentős közlekedési műtárgy esetében tarthatatlan – olvasható a közleményben.

A munka a teljes tükörrendszer leszerelését, a pilontetők korróziómentesítését és festését, valamint az új, LED-es közvilágítás kiépítését foglalta magában. A főváros 2013 májusában döntötte el, hogy a tükrök helyére szerelt LED-es blokkokkal, közvetlen világítást kiépítve valósuljon meg a rekonstrukció. Az addigi, esti látványkép megőrzése érdekében – az eredeti világítótestek helyén – kiegészítő, díszítő világítást szereltek a pilonokra. Közölték, a világítótestek várható élettartama 100 ezer óra, ami az emelt szintű budapesti világítást figyelembe véve 24 év.