horoszkóp
11-rosszutak-141030-IMG 8753

Teljesen felújítják Budapest legrosszabbnak választott útjait

mm
2014.11.28. 10:23 Módosítva: 2014-11-28 11:28:16

Budapest legrosszabb útjait két részben szavaztattuk meg olvasóinkkal, olvasóink is küldhettek javaslatokat, az utakat talán a leggyakrabban, a legváltoztatosabb útvonalakon használó taxisokkal is konzultáltunk, az anyagokat pedig jó sokan olvasták. Így alakult ki, hogy melyik Budapest öt legrosszabb útja a néhány héttel ezelőtti szavazásunk végére. Érdemes megnézni, bődületesen erős lett az összeállítás. Szerencsére az öt legrosszabb út tényleg magasan a budapesti átlag alatt van minőségben.

Az anyagunk eljutott a BKK-hoz is, és reagáltak rá. Röviden: jó hír, mind az öt utat teljesen felújítják, nagyjából 2015 végére. Lent pedig részletesen jönnek a BKK megállapításai az adott útszakaszokról.

1. Görgey Artúr utca (pontszám: 9.20/10)

Ezt nem kell sokat magyarázni. Szürreális állapotok. Következzen a BKK megállapítása erről az utcáról:

„Budapest legrégebben felújított utcájának komplex átépítése 2015-ben kezdődik el. Az építési engedéllyel rendelkező tervek szerint az elhasználódott villamospálya helyett korszerű, zaj- és rezgéscsillapított bazaltbeton burkolatú vágányok épülnek. Akadálymentes peronokat is létesítünk az útszakaszon. A közúti forgalom is a villamospályán halad majd, valamint az út mentén irányhelyes kerékpársávokat alakítunk ki, amelyek mellett parkoló is épül. A járdák, a csatlakozó zöldfelületek, a közvilágítási hálózat és a villamos áramellátási rendszere is megújul”.

2. Maglódi út/Sírkert utca (Pontszám: 8,29/10)

Annak ellenére, hogy mennyire forgalmas ez a szakasz, rettenetes állapotokat találtunk itt. Ezt mondja róla a BKK:

„A Maglódi út Sibrik Miklós út és Sírkert utca közötti szakaszának elkészültek a kivitelezési tervei. A nagykockakő burkolatot teljes egészében elbontjuk, helyette új aszfalt pályaszerkezet épül. Megújul a Sibrik Miklós úti csomópont, a buszmegállók és a villamosmegállók akadálymentesítése is a beruházás része. A Sírkert utcánál átalakítjuk a meglévő kedvezőtlen alakú csomópontot. A Sírkert utcában is új aszfalt pályaszerkezetet hozunk létre a nagykockakő burkolat teljes elbontásával. A kivitelezés várhatóan 2015 tavaszán kezdődik, hogy a halottak napi temetői forgalom már a megújult útpályán haladhasson.

A Maglódi út Sibrik Miklós út és Jászberényi út közötti szakaszára vonatkozó tervek készítése 2015-ben kezdődhet. A források rendelkezésre állásától függően legkorábban 2016-ban épülhet meg ez a szakasz”.

3. Róbert Károly körút/Hungária körút (Pontszám: 8,05/10)

A város talán legforgalmasabb körútján nem is annyira a kátyúk, mint inkább a hosszanti nyomvájúk okoznak problémát, meg a keresztbordák. De már csak nagyjából egy évig, mondja a BKK:

„Az 1-es villamos pályafelújításának befejezésével összhangban az úttest rekonstrukciója is várható. Az Árpád híd és a Váci út közötti szakasz tervei már elkészültek, a Váci út és a Vágány utca közötti szakasz tervei pedig engedélyezés alatt állnak. Az út felújítása 2016-ban, a budai fonódó villamos Margit híd környéki munkálatainak befejezése után várható”.

4. Kámfor utca (Pontszám: 7,94/10)

A XIII. kerületi, igazából leginkább egérútként funkcionáló utca megkeseríti az erre átvágók életét, a Róbert Károly körúthoz hasonlóan viszont még nagyjából egy évet kell várni arra, hogy a dugókat kikerülve, csak úgy suhanni lehessen ezen a szakaszon:

„A Szent István út és a XIX. utca között az utcát teljes hosszában felújítjuk. A kockaköves szakaszon pályaszerkezet-cserét végzünk. Az aszfaltos szakaszon a burkolatvizsgálat eredményétől függően születik döntés a pontos műszaki tartalomról. Felülvizsgáljuk a meglévő kerékpárút kialakítását is. A beruházástól függetlenül, de azzal összhangban a Béke úton átívelő híd felújítása is megtörténik. Az útfelújítás tervezése 2015-ben kezdődik el, kivitelezése legkorábban 2016-ban”.

5. Bécsi út (Pontszám: 7,57/10)

Az ötös lista egyetlen budai útjáról van szó. Ez nem azt jelenti, hogy Budán minden tökéletes, csupán azt, hogy az igazán nagy forgalmat lebonyolító utak Pesten húzódnak. A Bécsi út megújulása már folyamatban van, egy év múlva talán teljesen be is fejeződik:

„A Bécsi út Zsigmond tér és Nagyszombat utca közötti szakasza a Frankel Leó utcával együtt a budai fonódó villamos beruházással újul meg, kivitelezése már elkezdődött. A Frankel Leó út és a Bécsi út 2015 novemberére készülhet el”.

Komplex felújítási gyakorlat

A BKK-tól kapott levélben arra is választ kaptunk, hogy a BKK milyen szempontok alapján, és hogyan áll neki egy-egy rossz állapotú útszakasz felújításának.

„[A] Budapesti Közlekedési Központ útfelújítási programjában a BKK előtti időszak egyszerű,  mindössze a szegélyek közötti burkolat felújítására korlátozódó gyakorlattal szemben komplexen végzi a kezelésében álló rossz állapotú utak korszerűsítését. Az aszfaltrétegek cseréjén kívül az akár évtizedek óta meglévő forgalmi rend és keresztmetszeti kialakítás felülvizsgálatával, a gyalogos-, kerékpáros forgalmi igények figyelembevételével készítteti el a felújítási terveket és végezteti el a kivitelezéseket” – írta a BKK.

Vagyis nemcsak arról van szó, hogy gyorsan kijavítják az utcákat, de a legtöbb helyen megnézik, hogyan lehetne a közlekedést modernizálva elvégezni a fejlesztést. Aztán ez vagy jól sikerül, vagy nem, mindkettőre vannak példák a városban, de az tény, hogy általában tényleg nem csak sima újraaszfaltozásról van szó.

Ahol egyébként az út közlekedésszervezési szempontból megfelelő, ott igyekeznek gyorsan orvosolni a kátyúsodási és egyéb problémákat. „A megfelelő állapotú utakon kialakuló úthibákat soron kívül hárítjuk el a jogszabályi határidőn belül” – írták.

Arra is választ kaptunk, hogy miért telik el másfél, két év aközött, hogy egy út tényleg teljesen vállalhatatlanná válik, és hogy ott érdemi munka kezdődik. „A főváros által biztosított tervezési és kivitelezési források figyelembevételével állítjuk össze, hogy az adott évben mely útszakaszok újíthatók fel. Előkészítésük tehát folyamatos, azonban a tervezési közbeszerzés, a tervezés és engedélyezés, valamint a kivitelezési közbeszerzés időigénye a legkedvezőbb esetben is másfél évbe telik. Az érdemi munka pedig ezt követően indulhat el” – kaptuk meg a választ.

Kommentálná? A Facebookon tegye!