Mindenki azon nyafog, hogy szét van verve a belváros, de az senkinek sem jut eszébe, mekkorát szívnak a vészhelyzet esetén hívott egységek, a mentők, tűzoltók, rendőrök. Pár napja a lezárt Margit hídi felhajtónál láttunk egy, a kordonok túloldalán tanácstalanul megálló, megkülönböztető jelzést használó mentőautót. Valószínűleg a sofőr nem kapcsolt időben és zsákutcába jutott.

Megkérdeztük ezért az Országos Mentőszolgálatot is, mennyire szívnak a sofőrjeik a Margit híd környéki lezárások miatt. Győrfi Pál szóvivő közlése szerint ellátási nehézség még nem volt, és ha kell, van motorjuk, amivel ki tudnak menni. Itt a teljes válasz:

A mindenkori forgalmi helyzet, az esetleges torlódások nyilvánvalóan nehezíthetik a mentőautók közlekedését is, gépkocsivezetőink az útvonal megválasztásakor lehetőség szerint ezt is figyelembe veszik. Forgalmi dugóval összefüggő ellátási anomáliáról nincs tudomásom. Az Országos Mentőszolgálat kétkerekű járműveket (mentőmotor, mentőrobogó) is használ a betegellátásban, ezek előrejutása bizonyos esetekben könnyebb és gyorsabb lehet.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság különös módon válasz helyett a BKK-hoz irányított minket, ahol értetlenül közölték is, hogy ők nem tudnak a rendőrségnek feltett kérdésekre válaszolni. Azért ennyit ők is segítettek:

A Széll Kálmán tér környékén a rendőrség részt vesz a forgalomirányításban, és tapasztalataink szerint folyamatos a járőrök jelenléte is. A budai fonódó villamoshálózat építése miatt a Margit körút környékén életbe lépő forgalmi változások kapcsán pedig a rendőrség részt vesz a forgalomirányításban.

Sajnos a Fővárosi Katasztrófavédelem, ó nevükön a tűzoltók nem válaszoltak a megadott határidőig kérdéseinkre.