Aki az elmúlt napokban utazott a 4-es vagy 6-os villamosok valamelyikével, az bizonyára belefutott már az alábbi utasnevelő plakátok valamelyikébe. Mivel mi jópofának tartottuk őket, ezért megkerestük a BKK-t, hogy meséljenek nekünk a poszterek miértjéről és arról, hogy terveznek-e még hasonló akciókat a közeljövőben.

„Számos észrevétel érkezink hozzánk azzal kapcsolatban, hogy a járműveken hangos a zene, hogy sokan megállnak az ajtóban felszállás után, illetve a tömegközelekedési eszközökön esznek. Budapestről hiányzik az utazási kultúra és bár korábban volt próbálkozás hasonló kampányra, de a túl hivatalaskodó és óvatoskodó megfogalmazás miatt egyik sem volt sikeres" – válaszolta kérdésünkre a Budapesti Közlekedési Központ.

Megtudtuk azt is, hogy külföldön az ilyen típusú nevelésnek nagy hagyománya van és csak nálunk tűnik szokatlannak az, hogy egy önkormányzati cég picit lazábban, fiatalosabban kommunikál.

Mit szól hozzájuk?

Mindenki nyugodt és tiszta körülmények között szeretne utazni, ez azonban kölcsönös és mindekin múlik – többek között erre akarja felhívni a figyelmet a BKK a plakátok segítségével, amelyek egyelőre a 4-es és a 6-os villamoson találhatóak meg, de megvan az esély rá, hogy a jövőbeni akciókat kiterjesztik a többi tömegközlekedési eszközre is. Szóval lesz folytatás? Úgy tűnik, igen. „Tervezzük a kampány folytatását. A következő fázisban is olyan témákat helyezünk fókuszba, amellyel naponta találkoznak az ügyfelek, amikor igénybe veszik a közösségi közlekedést. A tájékoztatásnak fontos része lesz az óvodás és az iskolás korú gyermekek oktatása is" – tudtuk meg és még azt is, hogy a projekt külső cég bevonása nélkül, teljes egészében a BKK kivitelezésében valósult meg.

A plakátokat megnézheti a galériánkban, a szabályokról több információt pedig a BKK honlapján talál.