Március 14-én átadják a Clark Ádám téri alagutat, ezzel pedig teljes lesz a budai fonódó villamoshálózat. Bár a beruházásnak mérhetően több előnye van, mint hátránya, többen visszasírják például a 86-os buszt – igaz, az általunk megkérdezettek pont nem.
A busz villamosra történő cseréjének azonban nemcsak az a pozitív hozadéka, hogy nem kell a dugóban ülve, lépésben haladni annak, aki Észak-Budáról délre utazna, de az is, hogy a 86-os eltűnésével és a 109-es déli ágának megszüntetésével eltűnnek a buszok a Fő utcáról. Hogy ez miért fontos, arra Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója, a BKK volt vezérigazgatója világított rá.
A felszabaduló sávok ugyanis nemcsak parkolókká alakulnak át (ezekre a rakparton lévő, villamos miatt megszüntetett helyek miatt megnövekedett igény van), hanem kerékpársávvá is. Mint kiderült, a Batthyány tér és a Csalogány utca környékének felfestésével végeztek és pár napon belül elkészül a Batthány-Clark Ádám téri szakasz is. Ez pedig azért jó hír, ugyanis ha valaki a Dunával párhuzamosan, de Budán közlekedne, annak nem kell a rakparti, gyalogosokkal közösen használt (és emiatt számos konfliktust generáló) szakaszt használnia, hanem nyugodtan tekerhet a Fő utcán. Ha pedig valaki délről haladna észak felé, annak ott van a Bem rakparton kialakított kerékpárút.
Hétfőn összeér a Budai Fonódó villamoshálózat két ága a Lánchídnál és ahogy eredetileg is terveztük a Magyar Kerékpá...
Posted by Vitézy Dávid on Friday, 11 March 2016