Egyre több gasztro-, és egyéb rendezvényen futunk bele a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kihelyezett sátrába, fabodegájába, ami első ránézésre (és másodikra is) kicsit furcsa. De – mint megtudtuk –, ez egy jól megtervezett kommunikációs stratégia része.

Ezúttal a Budavári Borfesztiválon akadtunk bele a fabodegába, ahol ugyan bort nem árultak, de például tollat, jegyzetfüzetet, és testhezálló módon stresszlabdát is osztogattak. Természetesen nekünk is kellett egy, odalépve pedig kérdés nélkül, kissé rámenősen már magyarázták is, hogy mi is kitelepedésük oka.

A NAV-ot ugyanis – mint mondták –  valamiért nagyon negatívan ítélik meg az emberek, ezen pedig az sem segít, ha embereik például drogot vagy illegális cigarettát foglalnak le, és ezzel gyerekek ezreit mentik meg például a túladagolástól. Már épp igazat adtunk volna, ha nem kezdik el a médiát ekézni, merthogy ők (vagyis mi) szerintük csak arról számolnak be, hogy éppen milyen álöltözetben büntettek adóellenőrök, és pont ez az, amiért az emberek rosszul ítélik meg A hivatalt. Megkérdeztük, hogy éppen itt is dolgoznak-e, ezek után kicsit döcögve kaptunk választ, mondván ők nem azért vannak itt, de végül is a kollégáik igen. "De ez csak a minőséget garantálja". 

"Ilyen fesztiválokon közelebb kerülhetünk az ügyfelekhez, és más stílusban, kötetlenebben tudunk velük beszélgetni" – magyarázta a hölgy. Egyébként még külön jó is lehet, hogy az ügyfelek néhány pohár bor kóstolása után érkeznek, mert bátrabban kérdeznek, sőt, állítólag még vicceskednek is. A leggyakrabban feltett kérdés például az, hogy vajon itt árulják-e a lefoglalt borokat, de a kihelyezett és illusztrációnak szánt miniprést is imádják az illuminált borfesztiválózók, aki csak mini adóprésként emlegetik a kelléket. Van aki tényleg információért érkezik, és megkérdezi, hogy egy-egy személyes ügyben mi a teendő.