A valóságshow-szereplő sose annyira atomfizikusi képességeiről, mint inkább plasztikai műtéteiről volt ismert, de úgy tűnik, nyomokban tartalmaz némi öniróniát. Montag a vicces videókban jártas Funny or Die számára készült kisfilmben a fogyasztóvédelemért kampányol, és elárulja, bizony, nehéz az élet, ha adósságokba vered magad a plasztikai műtéteid miatt, de persze sokkal rosszabb azoknak, akiknek az ételt is hitelkártyára kell megvásárolniuk. Ezért persze nem ésszel kell költeni, hanem erős fogyasztóvédelemmel elérni, hogy a bankok és hitelintézetek ne tudják kihasználni szegény ártatlan átlagpolgárokat és Z-kategóriás celebkéket.

Miután Heidi Montag legutóbb azzal a teljesítménnyel került címlapokra, hogy egy nap alatt tíz plasztikai beavatkozást végeztetett el magán rengeteg pénzért, kiválóan alkalmas lehetne egy ál-fogyasztóvédelmi kampány reklámarcának - gondolta a vicces kisfilmekre és paródiákra szakosodott Funny or Die. Legfrissebb művükben Montag arra hívja fel a fejenként átlagosan legalább két hitelkártyával rendelkező népesség figyelmét, hogy a mértéktelen költekezés veszélyes, és erre azonnal kézenfekvő megoldást is kínál. Igaz, nem azt, hogy mindenki igyekezzen inkább ésszel használni a hitelkártyát, hanem a társadalmi összefogást a csúnya bankok ellen.

A Funny or Die a jelek szerint Heidi Klum önironikus receptjét felhasználva írt nagymonológot Montagnak arról, hogy a fogyasztóvédők azért vannak, hogy megvédjék a hitelkártya-tulajdonosokat a gonosz bankoktól, úgyhogy fogjanak csak össze szépen a szegény eladósodott állampolgárok egy tökösebb fogyasztóvédelmi hatóságért, ha elegük van a csúnya, undok bankok állandó szívatásából. Persze Montag érveivel nem nagyon szakad ki saját koordinátarendszeréből.

„Ha valóságshow-szereplő vagy, nagy a valószínűsége, hogy idővel majd kés alá fekszel a szebb külső érdekében. Ráadásul hitelkártyával kell majd kifizetned a beavatkozásokat, hiszen a Celeb vagyok, ments ki innen című műsorban való szereplésért kapott pénzedet ekkorra már drága táskákra, apró kutyákra, valamint a férjednek szánt mágikus karkötőkre költötted” – vezeti le Montag, micsoda költségekkel jár celebritásnak lenni.

Saját elrettentő példáját felhozva rámutat arra is, hogy a hitel visszafizetése után egy tizenegyezer dolláros beavatkozás az eredeti összegnél valójában sokkal több zöldhasúba fáj. Persze azonnal megtalálja a kellően kontrasztos ellenpéldát, és nem, nem lélegeztetőgépek árával jön: „Amikor belegondolok abba, hogy amerikaiak ezrei csak hitelkártyával tudnak ételt vásárolni, sírnom kell. Persze anélkül, hogy megmozdítanám az új arcom” – jegyzi meg.

A kisfilmben természetesen feltűnik Heidi Montag férje, Spencer Pratt is, könyékig gyógykarkötőkkel borítva, aki valóban tökéletes párja plasztikafüggő nejének, hisz állítólag már maga is fontolóra vette, hogy befizet egy szépítő beavatkozásra. Persze kap egy kisebb tőrdöfést a valóságshow másik szereplője, a Montag egykori legjobb barátnője szerepében megismert Lauren Conrad is, akivel a showban meglehetősen hektikus volt Montag viszonya, és ez a jelek szerint azóta sem rendeződött. „Hahó, LC hív, hogy bocsánatot kérjen” – kiabál bele Pratt neje nagymonológjába a reklámfilm helyszínéül szolgáló impozáns - bizonyára szintén hitelre vásárolt - ingatlan egyik távoli végéből, amire Montag rezzenéstelen arccal utasítja, hogy tagadja csak le.

A szőke végül a fentiekben levezetett érvrendszerrel arra jut, hogy mindenki támogassa egy erős fogyasztóvédelmi szervezet létrejöttét, ami majd megvédi az átlagpolgárokat - és persze a nem túl okos valóságshowsztárokat - attól, hogy a gonosz  bankok és hitelintézetek kiszúrjanak velük. Ehhez persze társadalmi összefogásra van szükség, arra, hogy az eladósodott kisemberek rávegyék a döntéshozókat egy sokkal hatékonyabb fogyasztóvédelem létrehozására. Vagy legalábbis hívják ezt a nagy, piros telefonszámot itt a képernyőn, amiről nem derül ki, emeltdíjas-e. Montag új arcával végül mosolyogni is megpróbál a minél teljesebb hatás kedvéért, de csak a stábtagok visszajelzéseiből tudja meg, sikerül-e neki. Egyébként nem. De ekkorra már hálásak vagyunk, amiért beéri a valóságshowjával, és nem ábrándozik színésznői karrierről.