A mellrákkal maga is megküzdő énekesnő lett annak a kampánynak az arca, amivel a divatipar támogatja a betegség elleni kutatásokat és a megelőzést. A Fashion Targets Breast Cancer keretében egyébként nemcsak Kylie Minogue szabadult meg a ruháitól, hanem az éppen várandós Claudia Schiffer, valamint Sienna Miller is. Mivel mégis egy komoly ügyről van szó, az intimebb részeket a hírességek a kampány logójával díszített selyemlepedővel takarják el.

Közel öt évvel azután, hogy Kylie Minogue-nál mellrákot diagnosztizáltak , és az énekesnő felvette a harcot a betegség ellen, ő lett a Fashion Targets Breast Cancer nevű kampány egyik arca. A kezdeményezés keretében az adakozni vágyók megvásárolhatnak bizonyos ruhadarabokat, és az eladásból befolyt összeget a rákkutatásra és a megelőzésre ajánlják fel. Nagy-Britanniában például a Breakthrough Breast Cancer alapítványt illeti meg az adomány.

„Nagyon sokat jelent nekem, hogy idén én is részese lehetek a kampánynak. Teljes mértékben támogatom az erőfeszítéseiket, azt, hogy a Breakthrough Breast Cancer nevű alapítvány létfontosságú munkáját támogatják” – nyilatkozta a 41 éves énekesnő, aki a kampány kedvéért hajlandó volt megszabadulni a ruháitól, és testét csupán a FBTC logójával ellátott selyemlepedő fedi. A kampányban idén egyébként nemcsak az ausztrál énekesnő vesz részt, hanem az éppen harmadik gyermekével várandós német szupermodell, Claudia Schiffer , valamint az éppen a családalapítással kacérkodó Sienna Miller is levetkőzött a fekete-fehér fotókat készítő Mario Testino fényképezőgépe előtt.

A Fashion Targets Breats Cancer az Egyesült Államokból indult el még 1994-ben. Nagy-Britannia két évvel később csatlakozott a kezdeményezéshez, és1996 óta több mint tízmillió fontnak (körülbelül hárommilliárd forintnak) megfelelő összeggel sikerült támogatni a rákkutatást. Akárcsak az előző években, az eladott holmik eladásából befolyt pénz harminc százaléka idén közvetlenül az alapítványt illeti meg, és az előzetes tervek szerint hat hét alatt több mint egymillió fontot szeretnének összegyűjteni.

Míg a Fashion Targets Breats Cancer kezdeti időszakában csupán egy logóval ellátott pólót lehetett megvásárolni, most már szinte tetőtől-talpig felöltözhet az, aki ilyen módon akarja szolgálni a jó ügyet – írja a Guardian. Idén többek közt a Marks & Spencer, a TopShop vesz részt a kampányban. A kezdeményezést elindító pólót egyébként Ralph Lauren tervezte, akinek egyik kedves barátja, a Washington Post divatszerkesztőjeként dolgozó Nina Hyde ebben a betegségben hunyt el.