Rebecca Blacket már bemutattuk múlt héten, amikor azt kérdeztük olvasóinktól, ki lehet az új Britney. Azóta kiderült: sokan mások is úgy vélekednek, hogy a Friday (Péntek) minden idők egyik legrosszabb dala, de érdemes a figyelemre. Az utóbbi két hétben a tizenhárom éves Black dalát – amelyet nem ő írt, hanem a karrierjét egyengető Ark Music Factory – rengetegen dolgozták fel, boldogan énekelve arról, hogyan követik egymást a hét napjai. A Friday hivatalos klipjét már csaknem 34 milliószor nézték meg a YouTube-on, előadójának neve jobban pörög a Twitteren, mint Charlie Sheen.
A kislány akkora szenzáció lett, hogy még az ABC News is meginterjúvolta – ráadásul Andrea Canning; ugyanaz a riporter, aki Charlie Sheennel is beszélgetett. A beszélgetésből kiderült, noha Blacket rengeteg támadás éri, igyekszik túltenni magát a negatív megjegyzéseken, és csak az énekléssel akar foglalkozni.
Egy kommentet emelt ki, amely nagyon bántja,ennek szerzője azt reméli, hogy a lány vagdosni kezdi magát, evészavaros lesz, és meghal. Anyját, Georgina Marquez Kellyt is megkérdezték, aki úgy foglalta össze az érzéseit: „Szívesen kinyírtam volna néhányukat, de valószínűleg ez nem segítene”.
Arra is megkérték a kislányt, hogy énekeljen egy kicsit, hogy kiderüljön, milyen hangja van autotune nélkül – meglepő, de egészen hasonló, mint a klipben. Végül Black azt is elárulta: borzasztóan szeretne duettezni Justin Bieberrel, mert „tombol benne a Bieber-láz”.
Rebecca Black nevére március 11-e óta egyre többen keresnek rá, és a hírekben is sokat szerepel. A Friday-nek már van önálló Wikipedia-szócikke, Black kisasszonynak azonban egyelőre csak a kiadója honlapján van saját oldala. Viszont Twitterezik, és sokszor ír a péntekről.
Ha álma nem is teljesül, már jól járt: a Daily Mail szerint dala, és az ahhoz tartozó klip elkészítése kétezer dollárba (körülbelül 380 ezer forintba) került édesanyjának, ehhez képest dollár százezreket kereshet a mémmé vált dallal. A Friday az iTunes amerikai letöltési listájának 33. helyén áll, megelőzve Katy Perryt, Britneyt és Keshát, illetve a 85. helyen szereplő Justin Biebert. És volt már 19. is. A Forbes értesülései szerint az iTunes minden letöltésért 70 centet ad, így durva becslésük szerint Blacknek eddig legalább 210 ezer dollárt (körülbelül 40 millió forintot) hozott a dal. Állítása szerint nem költi el azonnal, viszont támogatni fogja iskolája színházi programját, és a japán katasztrófa áldozatainak is adakozik majd.
A Friday szövege
Rebecca Black dala beszámol arról a problémáról, hogy az énekeslány nem tudja, hová üljön barátai kabriójában, és felsorolja, hogyan jönnek egymás után a hét napjai. Ízelítő a dal szövegéből: "tegnap csütörtök volt, ma péntek, nagyon izgatottak vagyunk, izgatottak vagyunk, ma bált rendezünk, holnap szombat van, utána meg vasárnap, bár ne érne véget ez a hétvége".
Rebecca Blacknek eddig 34 ezer rajongója van a Facebookon, 12 ezren viszont a „Rebecca Blacket le kéne tartóztatni a füleim bántalmazása miatt” csoport tagjai. Vannak kimondottan gyűlölködő kollektívák is, az egyik legjobb alighanem az „egy egytől Rebecca Blackig terjedő skálán mennyire szereted a pénteket?”-csoport. Akinek ez nem tetszik, be kell érnie a „Rebecca Black üljön oda, ahol van hely”-társasággal, esetleg a „Rebecca Blacknek meg kéne kérdeznie Craig Davidtől, milyen nap van ma”-csapattal.
Simon Cowell, az X-Faktor zsűritagja, aki egyébként mindenkit halálra cikiz, zseniálisnak nevezte a dalt. "Úgy hívjuk ezeket, hogy hajszárító-számok. Azok a számok, amiket a lányok a hajszárítójukba énekelnek készülődés közben. Pazar, hogy mindenki hogy ki van akadva tőle". Dalait már hamisítják is, úgyhogy Rebecca Black menthetetlenül celeb lett.