horoszkóp

Névlopással vádolják a több lábon álló Kardashianokat

2013.01.19. 09:37
A Kardashian-család legendás arról, hogy mindenből képesek pénzt csiholni, az utóbbi hónapokban a kozmetikai iparból próbálnak kisajtolni pár dollárt. Egyelőre nem jött be: már három cég vagy ember vádolta meg őket névlopással.

Tízmillió dollárra (222 millió forintra) perli Lee Tillett sminkmester Kardashianék szépségápolási cégét – írja a Huffintgon Post. A Kardashian-lányok által összekalapált Boldface Licensing + Branding nevű cég ugyanis Tillett szerint sunyin kisajátította a Khroma Beauty nevet, aki állítja, a celebek az őáltala kitalált brand nevéhez hozzácsaptak egy h-t és kész. Tillett az Orlando Sentinel szerint 2004-ben indította el saját Kroma Makeup nevű termékét. Az ügy mindezek miatt szerdán a Los Angeles-i szövetségi bíróság elé került.

"Magam fejlesztettem ki a Kroma márkát, a saját kemény munkámmal építettem fel az üzletemet, és megtettem a jogi lépéseket, amik szükségesek hozzá, hogy megvédjem" – nyilatkozta Tillett a floridai lapnak. Hozzátette, nem akart ő peres hercehurcát, de ha a Kardashian-klán nem enged, nincs más választása.

Korábban megírtuk, hogy a Khromát valószínűleg lopták is Kardashianék: a brit Jay Wiley állítja, kifejlesztett pár sminkfélét, amikből mintát küldött az amerikai celebcsaládnak. Ez hogy, hogy nem a Kroma nevet viselte. Nem sokkal ezután dobták piacra termékeiket Kardashianék. A decemberi sztoriból még az is kiderült, hogy még a betűtípust is lenyúlták a márkatolvajok. A Boldface márkanevét a Chroma nevű kaliforniai cég is ugyanúgy támadja, tehát a történetben lassan már mindenki perelhetne mindenkit.

Kardashianék amellett, hogy számos cég haknijain részt vesznek, és reklámozzák őket, saját vállalkozásokat is futtatnak. Kim a Dorothy Perkinsnek tervezett ruhákat (Kardashian Kollection néven), amiket még Katalin hercegné is visszautasított. Ruháik elmaradó sikere mögött pedig az állhat, hogy kb. ilyenekben jártak diszkóba a lányok az 1990-es években. A ruhák árai relatíve magasak, de pont az eladható kategóriában maradtak, így egy-egy ízléstelen brit lány simán megveheti magának valamelyik darabot.

Nyáron már szemüvegkeretekkel is próbálkozott a három nővér, a Searsnek próbáltak valami hordhatót összehozni. Csak azt nem értették díványos kollégáink, hogy miért kellett extrémen rámenni a titkárnős fazonra a fotózáson.  Súlycsökkentő szereket is megpróbáltak lenyomni egy ideig a piac torkán, de az igazi pénzeket a tévés valóságshow-ikkal szakasztották (pl. Keeping Up with the Kardashians). Erről eszünkbe is jutott egy kapcsolódó sláger.