Ahogy már a múlt héten feltűnt, a Biebers névre hallgató zenekar írt egy olyan fasza dalt, amire még mi, a mindenen fanyalgó rosszindulatú újságírók is csak elismerően tudtunk bólogatni. Bár hivatalosan soha nem lett bejelentve, azért kis memóriával ki lehetett következtetni, hogy nem csak a John the Valiant néven DJ-ző Puskás Dani van ebben a projektben, hanem a harmadik Megasztárból ismert egykori tinikedvenc, Puskás Peti is. A hivatalos coming out azonban csak most történt meg, úgyhogy stúdiójukban jól ki is faggattuk a Puskás testvéreket arról, hogy mégis miért tehet rosszat egy zenekarnak, ha egy tehetségkutatós az énekese.
Nem akartuk bevallani
“Nem testvérzenekarnak indult ez, és remélem, nem is lesz később sem az. Van még egy tag, Stu, aki épp otthon, Angliában melózik. Persze most is a dalokon kéne dolgoznia, de azt ígérte, négy héten belül hazajön, és gyárthatjuk tovább az őrületes gigaslágereket. A dalok nagyrészt úgy születtek, hogy ő elkezdett gitározgatni, én ráénekeltem, aztán Dani meghangszerelte. Stu kérdezgeti, hogy rocksztárok vagyunk-e már – én nyilván azt mondom, hát hogy a fenébe ne lennénk?!” – avatta be a Velvetet a Biebers hátterébe Puskás Peti. “Azt, hogy én vagyok az énekes, most sem akartuk bevallani. Hallható, hiszen egyedül énekelek, de eredetileg arc nélküli zenekart akartunk, hogy ne legyen senkinek előítélete az Eurovízió, Megasztár vagy akár Dani dubstepjei miatt. Az lenne a legfontosabb, hogy ne is tudják az emberek, melyik országból jön a zene, és egész jól is sikerült ez. A Dance-t is csak beküldte egy haverunk az MR2-be, nem mondtuk, hogy kik vagyunk, és egyszer csak elkezdték játszani.”
Más csatornák
Az öregebbik Puskás persze tisztában van vele, hogy az ő arca ismertebb, mint két kollégájáé, és erre is figyelt. “Azt akartam, hogy az emberek meghallgassák, és ne tudjanak hozzá semmit kötni. A Megasztárt az elmúlt 8 évben lassacskán levetkőztem, már inkább a saját dalaimmal ismernek. Nem azért kellett levetkőzni, mert szégyellem a műsort, hálás is vagyok érte mindenkinek, de a tévés szereplésekkel általában túlzottan azonosítanak. Nemrég például odajött hozzám a színházban egy srác azzal, hogy ez a Jóban Rosszban nagyon gagyi, pedig már három éve nem vagyok benne, viszont hat-hét színházban játszottam főszerepeket. A tévével nem lehet harcolni, de érdemes más csatornákon is megszólítani az embereket” – nyilatkozott kissé önkritikusan tévés múltjáról, hozzátéve, hogy nagy élmény nézett műsorokban szerepelni, és még azt sem tartja kizártnak, hogy akár a Biebersszel is megpróbálkozzanak az Eurovízión.
Leverni Justin Biebert
Természetesen nem tudtuk kihagyni, hogy megkérdezzük, mégis miért kellett a szinte rákereshetetlen The Biebers nevet választani, erre a fiatalabbik testvér válaszolt. “Szerintem figyelemfelkeltés szempontjából jó volt. Nem mondhatod, hogy nem hatásos. Kár tagadni: az volt az alattomos elképzelésünk, hogy ha valaki rákeres Justin Bieberre Youtube-on, akkor akár minket is kidobhat. És párszor már be is jött, én már láttam is kommenteket erről. Itt lenne az ideje leverni Justin Biebert. Nem lenne rossz Selena Gomezzel strandolni.”
A Sorry most nagyon úgy tűnik, hogy tényleg a nyár egyik hazai slágere, a Biebers bevallottan gyúrt is erre kicsit. “Az, hogy nyári legyen és táncolható, nyilván bennünk volt, de nem volt rajtunk a nyomás, hogy slágert kell írni. Én leültem gitározgatni, azzal a négy akkorddal, és ráéneketlem valamit. Aztán jött Dani, és jól elbaltázta... Most már mindegy.Nagy álmunk, hogy élőben is előadhassuk, ha Stu visszajön. Nagy fesztiválozók vagyunk, jó lenne, ha egy-két estét a színpadról is megnézhetnénk egyszer. Ráadásul a hangszerelés alapján elég fesztiválozósak a zenék is. Szóval jövőre nagy-szín-pad-nagy-szín-pad!”
Klipekben gondolkozunk
A Biebers semmiképp sem akar lemezben gondolkozni, bár az ebben a stílusban valóban felesleges vállalkozásnak tűnik. Sőt, a dalírást is kicsit máshogy képzelik el, mint a normális emberek. “Igazából klipekben gondolkodunk először. Már megszületett a következő ötletünk, amihez már csak a dalt kéne megírni, de az persze sehogy sem áll. Van egy nigériai barátunk, akinek nagyon jó hangja van, és egy darabban magyar betyárt játszik. Van betyárjelmeze is, és arra gondoltunk, hogy milyen jó lenne, ha ebben valami igazi magyar vidéki tanyán tehenet fejne meg ostort csattintgatna. Megcsináljuk a dalt, és leforgatjuk a klipet. Hogy jó lesz-e vagy nem, az majd eldől, de hogy mi baromi jól fogunk szórakozni, az egész biztos. Az első videónk is így született, post-itekre írtam a "forgatókönyvet" – csak MC Kemon nem jött el a forgatásra. Négy nappal később jelentkezett, valószínűleg volt aznap jó estéje.”
A Sorry esetében meglepő módon a szöveg volt kész hamarabb, de a Corvintető legendásnak kikiáltott pultosával készült klipbe valószínűleg több energiát fektettek. “Eredetileg Iszak Esztivel terveztünk csinálni valami laza klipet, hogy mehessünk vele a Comet-re fellépni, de nem kellettünk. Aztán mivel Töki annyira jó figura, hogy mindenképp akartunk vele egy videót, Dani kivonult a Corvintetőre, és elkezdte kamerázni. Először féltünk, hogy nem ússzuk meg verés nélkül, de szerencsére az emberek jó értelemben vadulnak meg a kamerától. Bekapcsolod a lámpát, és azonnal odajönnek vigyorogva pózolni. Később biztos valami partyfotó oldalon keresték magukat. Csak abban bízunk, hogy mindenki a saját párjával csókolózott.”
Csak a 100%
Azt, hogy végül mennyire fog tudni a Biebers kitörni a szokásos langymeleg magyar környezetéből, még nem tudni, de abban mindketten egyetértenek, hogy tökmindegy is. “Én csak Facebookozom és YouTube-ot nézek, annyit tudok, hogy épp mennyire vagyok sikeres, hogy mennyien köszönnek az utcán. Az lenne a jó, ha a Biebers rendszeresen felléphetne, de maradjon különleges formáció. A klipekben semiképp sem akarunk szerepelni. Ha jön valaki, akinek jó ötlete van a következő utánira, akkor az hozzátehet valamit” – sorolta nem túl magas elvárásait Puskás Peti.
Az énekes egyébként tényleg sokkal magabiztosabbnak néz ki, mint pár évvel ezelőtt, amikor még szinte elképzelhetetlennek tűnt, hogy 18 év felett is lehet majd hallgatni a zenéit. Na de érzi-e ő is, hogy ez nem volt mindig így? “Hogy mit bántam meg a múltamban? Hm. Csak azt az egyet, hogy beleírtam öcsémet a szerzői jogokba. Persze nem, de ha hibának lehet hozni, akkor azt mondanám, hogy amikor nagyon jól ment a szekerem, nem csináltam mindent 100%-kal. Most már azt akarom, hogy mindig a legjobbra törekedjek, mert az embereknek, akik szeretnek, és érdeklem őket, meg kell felelni. Ezt pedig meg kell becsülni. Meg aztán várni a májusi jogdíjakat.”