Erdőhegyi Brigitta néhány hete Miamiban énekelt egy nemzetközi válogatásalbum számára, miután Sophia Loren fiának esküvője után nemzetközi szinten is érdeklődni kezdtek utána. Itthon is reagáltak. Megkeresték a CKM magazintól, és az énekesnő szívesen vállalta a fotózást fehérneműben.

"Még nem tudom pontosan megmondani, mit köszönhetek annak, hogy Sophia Loren fiának esküvőjén énekelhettem" - kezdte Erdőhegyi Brigitta a Cotton Club jazzénekesnője, majd történetét a tavaly ősz óta zajló események hosszú felsorolásával folytatta, kérésünkre fordított időrendi sorrendben. Az énekesnő ugyanis néhány napja tért vissza Miamiból, ahol egy jazzszerzeményt vett fel.

Hollywood, jazz, Kuba

"Egy nemzetközi válogatás albumra dolgoztunk amerikai zenészekkel. Egyértelműen az esküvői szereplésem miatt választottak éppen engem. Vicces volt, egy Hollywood nevű városban dolgoztunk. Nagyon kedvesek voltak, és segítőkészek. Gondolom egzotikumnak számítottam" - emlékezett vissza az énekesnő, akivel néhány nap alatt rögzítettek egy jazz standardet a floridai stúdióban. Arra egyelőre nem tud válaszolni, hosszú távú együttműködés lesz-e ebből a felkérésből.

"A munka után átruccantunk Kubába. Hihetetlen volt, ahogyan eredeti latin hangzásvilágban szólaltak meg azok a dalok, amelyeket én is énekelek alkalmanként. Ezt az élményt szeretném majd a saját lemezemhez is felhasználni" - mondta Erdőhegyi Brigitta, aki első lemezének anyagát már nagy részben elkészítette. Az album még tavasz előtt megjelenik. Csak az a különös, hogy popalbum.

Popkarrierre százszor nagyobb az esély

"Van egy vicc erről. Két jazz zenész beszélget. Az egyik mondja: megvettem az új albumodat. Erre a másik: szóval te voltál. Őszinte leszek. Százszor nagyobb esélyem van arra, hogy Magyarországon popalbumot adjak ki, mint egy jazz lemezt. Nem utolsósorban meg szeretnék élni a zenémből. Ehhez pedig ez az összes kompromisszum, amit vállalok. A zene igényességéből nem adok le" - mondta az énekesnő, akinek nemrég első, Engedj el című dalából készült klipjét is bemutatták. A klip egyik emlékezetes jelenete, amikor az énekesnő posztmodern angyalnak öltözve felsliccelt ruhában a Magyar Tudományos Akadémia tetejéről készül a mélybe ugrani.

"A kliprendező hatásköre eldönteni, mit lássunk a videóban. A jelenetek megtervezését a stábra bíztam, egy kérésem volt csupán: hogy a képi anyag igényes legyen" - mondta az énekesnő, hozzátéve, a végeredménnyel elégedett. "A dal azokról a kapcsolatokról szól, amelyek anyagilag és egzisztenciálisan biztonságot jelentenek a lányoknak, akik ugyanakkor egyáltalán nem boldogok. Bizonyos szempontból a saját életemből merítettem, mert én is átéltem már ilyet. De fontosabb, hogy azt látom magam körül, hogy rengeteg nő él ebben a kettősségben. Szerintem merészebbnek kellene lenniük, és a boldogságot választaniuk" - tette hozzá az énekesnő, aki viszont elég merész volt. Legalábbis erről tanúskodnak azok az erotikus fotók, amelyek nemrég a CKM magazinban jelentek meg.

Erotikus fotózás

"A fotózás legnagyobb próbatétele nem az volt, hogy képes vagyok-e olyan öltözetben modellt állni, amiben legfeljebb a barátom lát. Nagyobb nehézséget okozott, hogy a fotós stáb mellett néhány szerkesztőségből, még a televíziótól is kijöttek riportot készíteni. Zavarban voltam a jelenlétükről, de igyekeztem jól kezelni a helyzetet" - mondta az énekesnő, akinek nem volt túl sok ideje dönteni a fotózásról, ugyanis nem sokkal az őszi Loren-esküvő után keresték meg a magazin szerkesztői. Állítása szerint nem tudott arról, hogy a magazin idén jelenik meg, nem sokkal azelőtt, hogy a lemezét is piacra dobják.

"Nem üzleti szempontból mérlegeltem, amikor felkértek, hiszen ahhoz nem is értek. Azt kérdeztem magamtól, az egyéniségemhez közel áll-e a fotózás, illetve hogy tudok-e önmagam lenni ezeken a fotókon. Az erotikus sorozatok ugyanis fordítva is elsülhetnek. Rengeteg olyan képet látok, amelyik nem áll jól a rajta szereplő modellnek. Nem hiteles, és láthatóan nem érzi jól magát abban a helyzetben" - mondta Erdőhegyi Brigitta, akit így azokról a helyzetekről kérdeztük, amelyekben jól érzi magát.

"Ha jazzt énekelhetek, mindenképp. A fellépéseimet nem szoktam publikálni a honlapomon, mert nem az a fontos, hogy az esküvőnek köszönhető ismertségemet kihasználva közönséget toborozzak. Mindig elfogadom az ajánlatot, ha keresnek. Ha ugyanis néhány napig nem énekelhetek, akkor már a depresszió tüneteit fedezem fel magamon"- mondta a jazzénekesnő.

A Kifutótól Sophia Lorenig
Az egykori balettnövendék nem sokáig maradt a klasszikus táncnál. Musicalszínésznek készült, kedvenc tanára Schubert Éva volt. Később mégis az éneklés érdekelte komolyabban, 1999-ben jelentkezett a TV2 Kifutó című műsorába. Még abban az évben megismerkedett Makai Zoltán zeneszerzővel. Egy nem túl emlékezetes, Pozitív nevű együttes énekesnője lett, de Adj még egy esélyt című dalukat több rádió játszotta. Miután Makaival befejezte a munkakapcsolatot, Erdőhegyi Brigitta visszatért kedvenc irányzatához, a 20-as, 30-as évek jazz zenéjéhez. Folyamatos külföldi és hazai fellépések után a 2002-ben megalakult Cotton Club állandó fellépője lett. Ennek köszönhetően talált rá Carlo Giusti, Sophia Loren asszisztense. Így történt, hogy a fiatal lány egyedüli előadóként fellépett Sophia Loren fia, Carlo Ponti budapesti esküvőjén.