Egy lengyel szakértő szerint hiányosak a Diana balesetével kapcsolatos vizsgálatok, és számos tény elkerülte a szakértők figyelmét.
Egy lengyel szakértő is megvizsgálta az 1997. augusztus 31-én Párizsban tragikus autóbalesetben elhunyt Diana hercegnő, karamboljának körülményeit, és szenzációs következtetésekre jutott, bár ezekről hallgat - írta szerdai számában a Fakt című lengyel bulvárlap.

Az újság szerint a japán televízió tavaly felkutatta a legjobb szakértőket, köztük a toruni Wieslaw Grabant, arra kérve őket, vizsgálják meg a karambolról készített hivatalos rendőrségi jelentést. Graban a japánoktól megkapta a hivatalos jelentés másolatát, a balesetről készült fényképeket és filmeket pedig az internetről hívta le. Ezek alapján megállapította, hogy a karambol kapcsán több fontos vizsgálat nem készült el, és az iratokban hibás következtetések is vannak.

A hivatalos változat szerint Diana hercegnő Mercedese az őt motorkerékpáron üldöző fotóriporterek elől menekült, pedig - hangsúlyozta a lengyel szakértő - egy négy személyt szállító Mercedesnek erre semmi esélye sem lehetett. A kocsi az alagútba érve minden bizonnyal megemelkedett, alváza pedig ezt követően nyomot kellett hagyjon az aszfalton. Ha ennek vizsgálatát elvégezték volna, - ami nem történt meg - pontosan megállapíthatták volna a limuzin sebességét.

Mellőzték a kocsi pedáljainak vizsgálatát is, pedig a rajtuk lévő nyomoknak a sofőr lábán lévő sebek összevetésével választ kaptak volna arra, hogy ténylegesen fékezett-e a gépkocsivezető.

A rendőrségi jelentés szerint az aszfalton maradt 32 méteres guminyom fékezés következménye. A lengyel szakértő ezt kizártnak tartja, mert a Mercedesnek kifogástalanul működő ABS rásegítő rendszere volt, így a féknyomnak korábban meg kellett szakadnia. Egy másik különös elem az autó jobboldalán talált húzódás, ahol a Fiat Unóknál használt fehér festék nyomai látszottak. A rendőrség szerint egy ilyen márkájú gépkocsi ütközött neki a Mercedesnek. Senki sem járt utána, hogy a lakkot gyártó cég nem adott-e el véletlenül ilyen készítményt a szabadpiacon is. Ez esetben ugyanis nem lenne biztos, hogy Fiat okozta az ütközést.

Wieslaw Graban elzárkózott attól, hogy kommentálja ezeket a homályos pontokat. Az ő feladata, mint elmondta, az volt, hogy feltárja a kétséges részleteket. Természetesen van véleménye a tragikus karambol okairól, de erről nem akar beszélni. Így arról sem, hogy a karambolt netán egy harmadik személy okozta volna - írta a Fakt.