A Fiesta nem akarja elmesélni, hogy Marco Polo elindult felfedezni Ázsiát, inkább maradt a szerelemnél. A zenekar legújabb klipjének felvételén az újpesti romok közt semmi nem történt, ezért Knapik Tamás elmesélte, hogy a macskája taxival utazott.

„Az agresszív zene áll hozzám közel. Legyen benne valami. Vagy zene van, vagy nem zene”- foglalta össze zenei nézeteit Knapik Tamás a Fiesta gitárosa a zenekar legújabb klipjének a forgatásán. Az Újpesti Bőrgyár egyre fogyatkozó épületei közt találtunk egy rózsaszínre festett stúdiót, ahova a zenekar stábja érkezett. Az egyik stábtag szerint talán ez lesz az utolsó videoklip, amelyet a „sufniban” vesznek fel, mielőtt a romos épületeket ledózerolnák.

Vártuk az eseményt

Klippforgatás, döbbenet!

A Fiesta Gyűlölve szeretni című dalához készül a klip, amellyel az együttes már bekerült az Eurovíziós Dalfesztivál előtti válogatás tizenötös döntőjébe. Mint ismert, az előzetes válogatásokon kizsűrizett Kasza Tibor a napokban nyilvánosan tiltakozott az ellen, hogy ismert előadók munkáját utasítottak vissza, köztük az övét. Kaszának egyébként nemrég jelent meg a szólólemeze, valószínűleg szívesen vállal kreatív promóciót. „Két éve mi voltunk felháborodva, amikor kiszórtak, és akkor pedig Kasza Tibi volt bent a döntőben”- árnyalta a képet Knapik Tamás.

Fiesta Tamás macskája
taxival utazik

Knapik Tamás a Fiesta gitárosa elmesélte, egy nap Elvis nevű macskája elkóborolt. Az állat egy ismerős taxisofőr autójába szállt be, és az egész napot az autóban utazva töltötte. A taxisnak egy utasa jegyezte meg, hogy az ülés alatt hasal egy macska, a taxis pedig felismerte Elvist, és értesítette róla Knapik Tamást. Mialatt a taxisofőr hazavitte a macskát, a zenész próbálta kiszámolni, vajon mennyi pénzt taxizhatott el a háziállata, végül a sofőr nem engedte, hogy Knapik kifizesse a macska számláját.

Nem véletlen, hogy a klipről egyelőre nem sok szót ejtettünk ebben a riportban, eseményről ugyanis nem igazán tudunk beszámolni. A sajtó számára meghirdetett, leglátványosabbnak ígért időpontban az előkészületek zajlottak, így a szerelmi dráma felvételét nem láthattuk. Knapik Tamás a látvány hiányára érzékenyen reagált, és hogy tudjunk érdekességekről írni, a forgatás szünetében elmesélt egy történetet a macskájáról, amelyik taxival utazott. Erről a keretes írásban emlékeztünk meg.

Hol skizofrének, hol megőrülnek

Még egy esemény történt, Knapik Tamás ujja megsérült gitározás közben, amikor szólójának a felvétele zajlott. A gitáros Herczeg Zoltán őszi kollekciójában látott tört fehér kabátban és egy még mindig divatos barokk mintázatú tapéta előtt állt a kamera elé, a rendezői utasítás szerint „hevesen” kellett zenélnie, és ezt be is tartotta. A kliprendező Indián így részletezte a klipben megjelenítendő történéseket.

„Egy szerelmi történetről lesz szó, egy túlfeszített életet élő párról, akik hol skizofrének, hol megőrülnek, hol összeharapdálják egymást, hol egymáshoz vagdosnak tárgyakat. A lány a végletekig húzza a pasija idegeit, és a pasi alul marad. A lány kicsit bolond, őt próbálja megérteni a srác.”

Önmagában a színészet nem vonz

Klikk!

A főszereplő bolond lányt Herrer Sára alakítja, akit a Sorstalanságból és az Életképek című magyar szociosorozatból ismerhetik a nézők, a férfi főszereplő ifjabb Latabár Kálmán a Vígszínház táncosa. A táncos elmondta, ma már egy színésznek is kell tudni táncolni, és énekelni, ugyanez a követelmény a táncművészekre is vonatkozik. „Önmagában a színészet nem vonz, hogy csak azt csináljam”- mondta a Latabár-unoka.

A stúdió öltözője volt az egyetlen hely, ahol elfogadható hőmérséklet volt, onnan egy forrónadrágos lány lépett ki, akit szereplőnek hittünk, de kiderült, Knapik barátnője. Csordás Tibor énekes inkább az autójába ült melegedni, amíg a rendező nem szólította.

Az énekest arról kérdeztük, saját életéből merítette-e a dalának mondanivalóját, tudva, hogy a legtöbb dalszöveget ő írja. Csordás elmondta, ez a szöveg éppen Orbán Tamás nevéhez fűződik, de „mindannyian ismerjük a se vele, se nélküle érzést, amikor egyszerre gyűlölöd és szereted a párod. A szenvedély különféle árnyalatait akarjuk bemutatni”- mondta Csordás Tibor, aki zenésztársával négy lemezt vett fel javarészt a nyárról és szerelemről. A zenész korábban elmondta, írhatna a részecskegyorsításról is, de szereti, ha sok ember tud azonosulni a zenéjével, ezért jobb az emberi érzésekről írni.

Úgy néztem ki, mint Walter Matthau

Csordás Tibor az imidzsklip fogalmát is elmagyarázta nekünk. Eszerint „ez olyan klip, amelyen nem akarunk nagy történetet elmesélni, hogy például Marco Polo elindult felfedezni Ázsiát.”

Felvetettük, az együtteshez bizonyára az utazó klipek közelebb állnak, amelyeket Puerto Ricoban szoktak felvenni, huzatos, újpesti stúdió helyett. „Nem, szeretjük ezt is. Van egy klipünk, amit Kubában vettünk fel, de azt például nem szeretem megnézni. A klip maga jó, de én úgy nézek ki benne, mint Walter Matthau”- mondta Knapik Tamás, aki a visszajátszáskor a monitoron ellenőrizte, ezúttal nem játsszák el Csordás Tiborral a Furcsa párt .