A műsorvezető azért nem egy kis csatornához ment, mert a nagytévék jobban fizetnek. Saját műsorötleteinek sorsa a Párbaj sikerétől függ, ugyanis, ha nagyon nézik, akár éveket is kell várnia, hogy megvalósíthassa őket.

Nincs szobám a TV2-nél, egy öltöző áll a rendelkezésemre, amikor felvétel van a stúdióban – mondta Vágó István, és kiemelte, többen használják a helyiséget erre a célra. Erről csak azért kérdeztük, mert korábban a Blikkben az jelent meg, hogy „elfoglaltam már a szobámat is, gyönyörű. A csatorna kitett magáért, igényesen berendezett, modern öltöző áll a rendelkezésemre, ami impozánsabb az előzőnél.” A napilap nem fukarkodott a jelzőkkel, konkrétan sztáröltözőnek titulálta a szobát.

A műsorvezetőt állítólag elragadta a nosztalgia szele, amikor belépett a főkapun, mint mondta, jó érzés volt visszaemlékezni azokra a műsorokra, amelyeket korábban a TV2-nél forgatott. „Találkoztam régi kollégákkal is, itt készült a Mindent vagy semmit, a Kifutó, a Ki vagyok én? és az Esti Broadway is.”.

Nagy csatorna, a pénz miatt

Az ok, amiért ismét az egyik legnagyobb kereskedelmi televízióhoz ment, és nem egy kisebb csatornához, a több lehetőség. „Anyagilag jobb egy nagy tévénél dolgozni, emellett arra is látok esélyt, hogy saját ötleteimet is megvalósíthatom. Persze minél népszerűbb lesz a Párbaj, annál később. Ez nagyon ambivalens érzés. Annak idején a Legyen ön is milliomos!-nál is már az első évben felmerült, hogy megvalósíthatom, amit kitaláltam, de végül nem került rá sor, mert senki nem gondolta, hogy a Milliomos annyira népszerű lesz, hogy nyolc évig a képernyőn marad.”

Vágó szerint mivel hazánk még soha nem adott el külföldre műsort, így annak sincs nagy valószínűsége, hogy ötletet értékesítsünk. „Ha be tudnánk mutatni a műsor stúdiófelvételeit, és mellékelnénk legalább három-négy ország nézettségi és egyéb tapasztalatait, úgy lenne rá esélyünk. Enélkül nem állnak szóba velünk. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, hatalmas beruházás szükséges, erre meg egy válság-időszakban nem akar senki áldozni.” A műsorvezető hozzátette, habár most nem a saját műsorötlete valósult meg, így is hárul rá kellő kreatív feladat, ugyanis némi módosítást azért végrehajtottak az eredeti licencen, valamint a szerkesztővel közösen kell kitalálniuk, hogy a Párbajban mik legyenek a kérdések, és azok hogy legyenek megformálva.

„Az a vágyam, hogy a párbajozók azt a technikát próbálják követni, amit én a Legyen Ön is milliomos!-ban. Igyekezzenek terelgetni vagy éppen elbizonytalanítani az ellenfelüket.” Vágó István a műfaj hazai helyzetéről elmondta: sajnálatos, hogy jelenleg nem látni más hazai kvízműsorokat, így – miután erre vonatkozott a kérdésünk – gyakorlatilag nem tud mástól ellesni technikákat. „Nincs ma ilyen jellegű műsor a magyar televíziózásban, ezért nincs, akire figyelni lehetne. Nem maradt meg senki ezen a pályán, bár sokan kezdték el. Ennek a műfajnak mindig lesz létjogosultsága, csak néha intenzívebben érdekli az embereket, néha kevésbé. Reméljük, mi most az előbbi korszakot éljük.”

Csak olyat reklámoz, amit leellenőrzött

A Velvet korábban egy cikksorozatban ismertette: a cégek és a celebek közt milyen szponzorációs viszonyok állnak fent. Ezért a Credithillt hirdető műsorvezetőt is megkérdeztük, miért vállalta a reklámszereplést. Elmondta, amikor egy cég felkeresi, mert szeretnék az ajánlását kérni, vagy éppen az arcával akarják még hitelesebbé tenni a szolgáltatásukat, csak akkor mond igent, ha annak utána tud járni. „Nagyon keményen megnézem, olyan szolgáltatást nyújtanak-e, mint amilyet ígérnek. Tesztelem, és az interneten is ellenőrzöm a céget említő fórumokat. Sokkal több reklámajánlatot utasítottam vissza, mint amennyire igent mondtam. Voltak étrendkiegészítők, fogyasztótechnikák, súlycsökkentő tabletták, autómárkák, gyógyászatisegédeszköz-gyártók is, akik megkerestek. Mielőtt igent mondtam volna, a teljesen dokumentációt bekértem, utánajártam a hivatkozásoknak, és ha ez nem tűnt meggyőzőnek, nemet mondtam.”