A már intézményesíthető The Kolin képviseli hazánkat az MTV European Music Awardson, ezért a frontembert, Linczényi Márkot kérdeztük, mikor lesz fontos számukra a produktum, mikor kerül háttérbe a geg. Az énekes korábban a heréjével operált a színpadon, és meleget játszott. 2008. legkúlabb embere most arról beszélt, hogy rázódott össze a csapat és miként irányítja tudatosan a médiafigyelmet.

Hogy hangzott a legkreatívabb gratuláció, miután kiderült, az MTV European Music Awardson a The Kolin képviseli hazánkat?

Hogy nem vagytok buzik. Jó, nem, csak mi öklözünk ezzel a felkiáltással, amikor felmegyünk a színpadra. A legnagyobb dicséret Zagartól jött, akihez odamentünk az elején, és mondtuk, hogy nyilván ez a díj inkább hozzá tartozik, mint hozzánk. Mondta, srácok, nem, mert ha popzenéről van szó, akkor inkább ti vagytok azok, mint én. Ez kurva nagy dicséret tőle.

Fontos, hogy Zságer Balázs mit gondol rólatok?

Egyszer MC-ztem az A38-on, csinálok ilyen 90-es évek balatonmáriai diszkó MC-zést, ilyen gagyi, tudod: és most minden lány fogja meg a mellett álló fiúnak a kezét, és most minden fiú fogja meg a mellette álló lány kezét. És most szabad a csók, szabad a szerelem, álomhajó. Ilyenkor a rendkívül kellemetlen 90-es évek trance-dance slágereit játszom. Ehhez párosul a magyar attitűd, hogy megpróbáljam rávenni az embereket, hogy feldolgozzák ezt a nagyon nyugatról jövő, nagyon balkáni stílust. A határmezsgyén mozgó ízléstelenség nekem nagyon megtetszett. Egy ilyen buli után úgy ment haza Balázs, hogy bazd meg, ez kurva szar volt, Márk kurva szar. Ezt hallottam eddig a Zagartól, mint visszajelzést. Ma azt mondta: profi volt.

A rendkívül kellemetlen szókapcsolatról nekem a fellépő ruháid jutnak eszembe.

A Lollipop Factory tervezi a ruháinkat, ők mondták, ma ez egy visszafogottabb dolog lesz, hogy megnyerjük a szavazókat. Ez volt a legbuzibb dolog, amit valaha hordtam a testemen. Az viszont az én álmom volt, hogy világítsanak a ruhák.

Vállaltan te vagy a legnagyobb ripacs a zenekarban?

Igen, én vagyok, aki az anyját is eladná egy fotóért. Ivánban semmi üzleti érzék, semmi intellektus nincsen. Iván ösztön, nagy herék és egy rettenetesen potens farok. Ferigeri pedig egy igazi hernyó: amit kap, megcsinálja, százszázalékosan, és utána felmegy a színpadra és vonaglik. Most már ott tartunk, hogy fel tudjuk osztani a feladatokat.

Ha mindenkinek megvan a feladata zenekarban, akkor tied a médiabohóc szerep?

Megőrültél? Miért, Benkő Dániel médiabohóc?

Igen.

Nem úgy van, hogy ő tudatosan irányítja a médiafigyelmet? Benkőben van egy arisztokratikus gúny, amit a nézők kilencven százaléka nem ért. Ha Benkőhöz mérnének, az azért tetszene, mert egy nyilvántartott művész, aki ezt semmibe veszi. Bár nem vagyok mérhető hozzá. De irányítom a médiát, mert annyi eszem azért van.

Milyenek akartok lenni?

Mindennél fontosabb, hogy összetartsunk. Este mi voltunk az a zenekar, ami felállt és érződött, hogy egységben van. Akarunk valamit, van egy tudatos menedzsment mögöttünk, ami kitűzi a célt, és afelé haladunk. Ez fontos.

Meddig lehet ezt a geget még pörgetni?

Elkezdtük ezzel a buzi dologgal. Annyira vettem elő a herémet, amennyire Benkő Dániel vetkőzött. Ezen nyilván megbotránkoznak azok, akik nem képesek tovább látni. Ma már a Mónika show közönségének sem ismeretlen a bulvár és kereskedelmi promóció fogalma. Elővettem a herémet, ez egy tök jó geg volt. Most a koncerten egy klasszikus zongora intróval kezdtem, amit én írtam. Nyilván a herevillantás és egy klasszikus darab zongorázása fényévek távolságára van egymástól. Nyilván azt gondoljuk, nekünk is tovább kell lépni. Volt ez a buzi imidzs, jól szórakoztunk rajta, én röhögtem a legjobban, amikor olyan kommenteket kaptam, hogy puszta kézzel vasalok. De most már intézményesíthető zenekar vagyunk, így a produkció és a geg ötven–ötven százalékban lehet, négy-öt év múlva a produkció előtérbe kerül, kilencvenkilenc százalékos szerepet kap. Mi nem voltunk bulvárok az Aktívban és Cool TV-n. A Velvet olvasóközönsége pedig el tudja dönteni, mi irónia, és mi vérciki.