Kerekes: A színész effektíve a haláláig hülye

2010. március 2., kedd 11:07
Kerekes Józsefet a szakma egy része elítélte, mert vállalta, hogy a Vacsoracsata narrátora lesz. Szerinte csak az mondott volna nemet a felkérésre, akit foglalkoztat a magyar filmipar vagy mélyművész, és szorosabbra tudja húzni a nadrágszíjat. A színésznek mindig örülnek, ha megjelenik egy-egy szinkrontanfolyamon, mert a Szamárral azonosítják. Kerekes viszont nem boldog attól a ténytől, hogy civilekkel elhitetik, egy hónap alatt szinkronszínésszé válhatnak.

A filmnézés világrekordját akarja megdönteni tizenöt fiatal a Cinema Csepel egyik termében március 4-től. Az Animánia Mozimaraton elnevezésű Guiness-kísérlet az eddigiektől annyiban tér el, hogy kizárólag animációs alkotásokat néznek az önként jelentkezők. Miért ön lett a kísérlet fővédnöke, arca?

A felkérést konkrétan az eddigi munkám elismerésének tartom. Az öngyilkosjelölteknek nagyon drukkolok. Én a megnyitón megjelenek majd, illetve maradok még pár órát, esetleg rájuk nézek időnként. Nem leszek végig velük, de nem kell félni, vigyáznak rájuk az orvosok.

Cserébe a Vacsoracsata narrátoraként nap mint nap halljuk. Nem tartott attól, hogy a szakma emiatt ferde szemmel fog önre tekinteni, vagy ez nem számított, hiszen egy biztos kereseti lehetőséget senki nem dob el magától?

Ha nagyon leegyszerűsítem, az utóbbi. Van egy értelmiségi réteg, aki mélyen lenézi. Én nem szeretném véleményezni, mert csinálom. Másfelől baromi furcsa, mert csomó ember jön, és örül annak, hogy ezt vállaltam, és hall engem. Egyébként nincs olyan sok munkája ma a magyar színészeknek. Természetesen neveket nem fogok mondani, de ha azt a húsz-huszonöt embert kérdezik meg, akik rendszeresen játszhatnak magyar filmekben, akkor ők valószínűleg könnyen megtehetik, hogy azt mondják egyenes derékkal, mély meggyőződéssel: ilyet nem vállalok. Nem mindenkinek adatik meg, hogy ilyen munkája legyen. A filmekkel ki tudják termelni a csekkekre valót. Becsülöm azokat az embereket, akik ezen felül tudnak emelkedni, mert vannak elveik, és meg tudnak húzni egy határt, inkább nem esznek, vagy szorosabbra húzzák a nadrágszíjat. Hogy árnyaljam a képet, én erre nem tudtam nemet mondani. Nem vagyok annyira mélyművész. A hangomat adom  a Vacsoracsatához. Nem politizálok. A munkát élvezem, hetente egyszer bemegyek, és a saját egyéniségemhez passzítom.

Nem gondoltam, hogy ekkora az ellenállás a szakma részéről.

Fáy Miklós annak idején megkérdezte XY-tól: miért vállalt el egy Balázs kabarét? Azt mondom, a kérdést könnyű feltenni, de nehéz rá válaszolni. Amíg a színházban egy este látnak százötvenen, addig a televízióban majdnem egymillióan. Ha az ember színész, halvány nyomot szeretne hagyni maga után, szeretné, ha az emberek tudnák, van. Ez egy exhibicionista pálya. Hasmenéssel nem kerülnék címlapra, azzal nem értek egyet.

Az utóbbi tíz évben mennyire hígult fel a szinkronszakma?

Nagyon felhígult. Mindenféle tanfolyamok vannak, ahol a civilekkel elhitetik, ha elvégeznek egy egy hónapos gyorstalpalót, akkor szinkronszínészek lesznek. Ez viszont nem igaz. Ha onnan kikerül esetleg egy tehetségesebb ember, az nem a tanfolyam dicsősége, hanem ab ovo van hozzá érzéke.

Mi okozza a legnagyobb problémát?

Hogy felgyorsult a világ. Mikor én kezdtem a szinkront, akkor egy szinkrondramaturgnak egy hónapja volt, hogy lefordítson egy filmet. Úgy is dolgoztak. Egy nagyfilmet egy hétig csináltak. Az idő sokat számít. Ma egy nagyfilm, egy nap. Füles fel, és csinálni kell. Reggel nyolckor odaáll az ember, és este kilencig végeznie kell. A szöveget fél perccel előtte kapjuk meg. Régen még színészvetítés is volt, szinkrontolmáccsal. Egyben levetítették a filmet. Amikor elkezdték szinkronizálni, tudták, min dolgoznak.

Egy tanfolyamot végzett ember hogyan tud csípőből leszinkronizálni egy filmet?

Lehet, hogy nem tudja elhinni, de vannak olyan stúdiók, ahol ez megtörténik. Erősen romlik a magyar szinkron. Egyre kevesebb nagy színészt hallani. Amikor gyerek voltam, rengetegen szinkronizáltak, akiket jó volt hallgatni. Ritmus és koncentráció kérdése, no meg a jó beszélőkéjé. Dolgoztam olyan kollégákkal, akik szinkronban voltak, a beszélőkéjük is rendben volt, de az a valami hiányzott belőlük, amitől életre kelt volna a figura. Egyszer-egyszer elhívtak szinkroniskolába, és örültek, hogy ott van a Szamár. Akkor próbáltam mondani a hallgatóknak, hogy a karakter benne van a pasas szemében, ahhoz kell idomulni. Nekem játék a szinkron, egy rapid sakkverseny. Szeretem, megy is, ez ugyanis adottság kérdése.

Nem jelentene könnyebbséget, ha profi szinkronszínészek tanítanának az ilyen iskolákban?

Sok minden tanítható, de van a nem ismert tartomány. Ha az a plusz nincs, akkor nem lehet mit tenni. Huszonnégy éve vagyok a pályán. Csak a saját kárán tanul az ember. Nem véletlenül volt korábban, hogy kötelező volt elmenni vidékre egy-két évet játszani. Ott egy fiatal színész kipróbálhatta magát mindenfélében. Megtudhatta, egy-egy poén miért nem jön át, elcsípte-e a közönséget, magával tudta-e vinni vagy sem. Azt gondolom, a mai világ nem kedvez a szakmánknak. Most nem feltétlenül a művészet a legfontosabb. Érződik, hogy válság van. Ritkul a nézőszám, de még vannak. Vannak gondok, de még mindig vagyunk. Ez egy se vele, se nélküle szakma. Mikor azt kérdezik: miért nem mész a színház üdülőjébe nyáron? Egész évben nézem a kollégáimat, még napozás közben is őket hallgassam? Dehogy! Ha nincsenek, akkor meg hiányoznak. Ez egy ilyen hülye, óvodás szakma. Az ember itt effektíve a haláláig hülye. Mit mondjak, amíg bírjuk, és fel tudunk menni a színpadra, csináljuk.

Kommentek

  • 2010.03.02 11:22:20fugyo

    Nem véletlenül volt korábban, hogy kötelező volt elmenni vidékre egy-két évet játszani. Ott egy fiatal színész kipróbálhatta magát mindenfélében. Megtudhatta egy-egy poén miért nem jön át, elcsípte-e a közönséget, magával tudta-e vinni vagy sem.

    miért vidéken analfabéta parasztok élnek?

  • 2010.03.02 11:33:03segitoember

    ezek szerint igen.

  • 2010.03.02 11:34:33goatlord

    igen.

    (en is videki vagyok)

    latom, megragadtad a lenyeget az interjuban. :)

  • 2010.03.02 11:37:19kultursznob

    A Vacsoracsata legidegesítőbb momentuma, amikor Kerekes megszólal. :) Nagyon idegesítő, béna poénokat írnak neki.

    Egyébként az egyik legjobb szinkronszínésznek tartom. Nagyon tehetséges,ügyes és rendkívül egyedi, összetéveszthetetlen orgánuma van. Én nem Szamárként hanem Jim Carrey-ként aposztrofálom. :)

  • 2010.03.02 11:39:28Zazie az ágyban

    Nekem is inkább Jim Carreyként nyerő. Zseniális szerintem...

  • 2010.03.02 11:41:36Balance Of Power

    Jo arc, szivesebben olvastam volna hosszabb interjut is.
    Helyey Laszloval lattam egyszer egy musort, ott mondta hogy anno a 80-as evekben hivtak reklamhoz, Matyas kiralykent kellett volna megjelennie es nem vallalta. Utolag rajott, hogy hulyeseg volt sznobizmusbol nem elvallalni. Akkor egy tv-musorban narralni miert lenne gaz?

  • 2010.03.02 11:43:13Zazie az ágyban

    Egyébként gratulálok, hogy nektek rögtön a parasztozás jut eszetekbe. Rögtön ugrotok, ha vidékről van szó, jajjajj szegények, Titeket ne parasztozzon le senki!!! Itt sem ez történt, csupán azért küldték a színészeket vidékre, mert ott több lehetőségük volt játszani, többféle karaktert formálhattak meg...tanulták a szakmát. ennyi.

  • 2010.03.02 11:43:57Balance Of Power

    2010.03.02 11:37:19kultursznob
    Szinpadon is lattam, ripacskodik, de az arca talan ugyanannyira gumibol van, mint Carrey-e. Ezert illenek ossze :)

    De szamomra Peter Griffinkent mindent visz. Nagyon elcsipte a figurat. Az a debil rohoges hihetetlen ;)))))

  • 2010.03.02 11:45:21Hümüzhümümüz

    Jó arc, csipázom! Vacsoracsatát is csak miatta nézem meg néha. Szamárnak meg felejthetetlen volt. :)
    Egyébként nem narrátornak lenni ciki, hanem köcsög Bonux reklámba elmenni...no meg amit az a gyökér művel a Blikk reklámban. Na az a cinkes!

  • 2010.03.02 11:46:35admin1221

    Re: fugyo
    én pesti vagyok, de szerintem szó sincsen arról, hogy vidéken bunkó, parasztok lennének. Szerintem mindössze arról van szó, hogy könnyebb volt a színészeknek (pláne kezdőknek) vidéken munkát találni, mert a híres pesti színházakba a nagy öregek játszottak. Ugye Pest jóval kisebb voumenű, mint vidég. Szerintem erről van szó.
    Hogy a cikknél maradjak, én nem ítélem el, hogy ilyet is elvállalnak a színésze, szerintem nincs ebben semmi kivetni való, hisz ezt is lehet rosszúl csinálni, ehhez is érteni kell. Nem azt kell nézni, hogy egy gagyi csatornán vállal munkát, hanem azt, hogy milyen minőségben vitelezi azt ki.

  • 2010.03.02 11:48:22kamarti

    mint színház közeli vidéki mondanám az előttem szóló "szakembereknek": vidéken a színházak operettől vígjátékon át drámáig és ygerekdarabig mindent játszanak, mert csak egy színház van, nem minden műfajra több is, mint a fővárosban, és adott műfajon belül is előbb juthat jelentősebb szerephez egy kezdő, mint Pesten, például mert gyakrabban kerül elő a Hamlet és kevesebben állnak sorba Ophelia szerepéért péel...
    tényleg nem nagyon értem, mért kell felháborodni (paraszt módjára), hogy leparasztoznak, mikor nem is, viszont a hsz-ből meg az derül ki, h egyébként tök jogosan parasztoztak volna le, amennyiben ez a hozzá nem értés szinonimája...

  • 2010.03.02 11:53:59Lova

    Szintén vidéki vagyok de most Pesten élek, és miután a mondást is ismerem meg voltam itt is - ott is szinházban ez inkább szerintem arról szól, hogy egyrészt vidéken kisebb társulatok vannak, kevesebb szinész több szerepet játszik, ezért sok mindent kipróbálhatnak. Másrészt vidéken kisebb és közvetlenebb a közönség, a színészek a közösség részei szinte. Így sokkal személyesebb és közvetlenebb az élmény mindkét félnek. Hát ezért.

  • 2010.03.02 11:55:15Hamlet

    Kerekes József az egyik legjobb magyar szinkronhang! Jimm Carrey-nek tökéletes, és ugye ő volt Shagshag is az Elsüllyedt világokban, aminek 20 év késéssel végre leadják a 2. évadát is!!!

  • 2010.03.02 11:56:53Yoss

    Vidékre nem azért kell(ene) menni, mert ott parasztok vannak, hanem mert nincs ott a szakma elitje, aki minden normális szerepet elvisznek a kezdők elől, így ők nyilván nem, vagy kevésbé tudnak fejlődni, mert abból nem sokat lehet javulni, ha csak a nagyokat bámulja az ember.
    A főváros nagyon belterjes ilyen szempontból.

  • 2010.03.02 12:01:16Tomekkowal

    Csao Casco,Waczak szálló szinkron és a Vacsoracsata narrátor kombó miatt nagyon irritáló lett a hangja számomra. Pedig régebben bírtam.

  • 2010.03.02 12:01:44Balance Of Power

    2010.03.02 11:53:35meis

    Miert? Ez is egy munka, penzkereseti forras. Legalabb normalisan beszelo embereket latnak a nezok. Ha meg csak egy nezo van, aki emiatt elmegy szinhazba, mar megerte.

  • 2010.03.02 12:02:19petya.bacsi

    Sajnos a magyar szinkron az utóbbi időben igénytelen és élvezhetetlen. Régebben öröm volt magyarul nézni egy filmet, de manapság a hátamon feláll a szőr amikor felolvasó estet idéző szinkron van egy akciófilmnél. Semmi beleélés, csak gyorsan eldarálja a szöveget.

    Minden szakma tele van kontárral, ez a szakma is felhígult. :(

  • 2010.03.02 12:10:49Diego46

    Jó, akkor én is leírom.

    Milyen Szamár, baszd meg? Jim Carrey!

  • 2010.03.02 12:12:43lobellone

    Bizony, bizony, Kerekes József nagyon profin kommentálja a Vacsoracsatát. Tökéletesen átjön nála az egészséges csipkelődés és a nem eltúlzott szarkazmus.
    Egy lapon/napon se lehet említeni a Hal a tortán Szilárdjával, aki a magyar fül számára botrányos hangsúlyozással olvassa a súgógépen elé tolt szöveget, mert neki gyakor-LA-tilag fogal-MASINCS ar-RÓLHOGY milyen fon-TOSIS a ma-GYARBANHOGY ne ilyen ellenhang-SÚlY-ozva beszél-JENVA-laki.
    Ezért Szilárdtól menekülünk, Kerekest viszont imádjuk!

  • 2010.03.02 12:14:10fazzoletti

    A Vacsoracsata legviccesebb momentuma, amikor Kerekes megszólal. :) Nagyon szórakoztató, mosolygós poénokat írnak neki.

    Egyébként az egyik legjobb szinkronszínésznek tartom. Nagyon tehetséges,ügyes és rendkívül egyedi, összetéveszthetetlen orgánuma van. Én nem Jim Carrey-ként, hanem Szamárként-ként aposztrofálom. :)

  • 2010.03.02 12:15:21kenesur

    Azért egy másik hatalmas hang is az övé: PETER GRIFFIN! Tengermély tisztelet! Nagyon jó!

  • 2010.03.02 12:15:38Távoli Fitymacsattogás

    Én azt hittem, hogy ez a faszi csak marháskodni tud, de egyszer a Tűzvonalban olyan gonoszembert alakított, hogy majdnem beszartam tőle!

  • 2010.03.02 12:15:50FILTOL

    nem csak Carrey
    van egy másik klasszikus!!!


    ...Garfield!!!!!

    hajrá József..a csata csak miattad nézhető:)

  • 2010.03.02 12:17:27Távoli Fitymacsattogás

    kenesur: Peter Griffin, de úúúgy ám!!!

  • 2010.03.02 12:20:12mf_laca

    Imádom Kerekes Józsefet! Szinkronban verhetetlen, nem sorolom a szerepeit. DE szívesen olvastam volna a színházi szerepeiről is. Egyszer láttam Kerekest egy szabad téri előadáson, egy zsugori figurát alakított. A deszkákon is frenetikus. Az ilyen színészeknek több munkát, most azonnal!

  • 2010.03.02 12:20:21kenesur

    És a magyar szinkron tényleg az egyik legjobb a világon! Láttatok már orosz, vagy szerb nyelvű filmet? Szörnyű! Az egyik legjobb szinkron szerintem a Casino c. film, amit sajnos mostanában a DVD-hez újra szinkronizáltak. Élvezhetetlen, de lehet csak azért, mert megszoktam a régit? Joe Pesci - Harsányi Gábor!!! Annyira alap, hogy ezerszer jobb, mint a színész eredeti, vinnyogó hangja!

  • 2010.03.02 12:22:41Thresher

    Kereks József MENŐ. Hihetetlenül jól játszik a hangjával, egy Jim Carrey meg egy Peter Griffin tök más, mégis ugyanaz a hang. Ennél már csak az lett volna poénosabb, ha Stewie-t is ő szinkronizálta volna, ahogy az eredetiben MacFarlane.

  • 2010.03.02 12:23:10Boddah

    ráadásul Kerekes Carrey drámai szerepeiben is remek volt. pedig rengeteg hangot lecserélnek, mikor egy külföldi színész a vígjáték és a dráma között ugrándozik.

  • 2010.03.02 12:28:06wattafilling

    Nem az a gáz, ha képzett színészek ilyen műsort elvállalnak - még, ha a műsor gáz is - hanem az, hogy ilyen műsorokhoz jobbára az evidensebb megoldás a képzetlen, tanulatlan és többnyire tehetségtelen valóságsó-szereplők alkalmazása. Nyilván sokkal olcsóbb. De hiszen a kereskedelmi televíziózás nyereségorientált vállalkozás!

  • 2010.03.02 12:28:29Balchee74

    ...döntse el mindenki maga, mi ciki, mi nem.
    Négyesmetrót építeni ciki, Vacsoracsatát narrálni szerintem nem.
    Én sokszor csak miatta nézem, pláne ha számomra nem olyan kedves arcok főznek. Jól odamondogat, néha egész kendőzetlenül...és persze nem minden poén ül, de ha 80% jó, akkor már jó. És szerintem egész jó.

    Hajrá Szamár! :)

  • 2010.03.02 12:31:24Thresher

    Tomekkowal:

    Nem kúrsz fel hogy a Waczak Szállót képesek voltak leszinkronizálni??? És Kerekes kinek adta a hangját?

  • 2010.03.02 12:40:06Proctor

    Joe Pesci magyar hangja nem a Reviczky?

  • 2010.03.02 12:43:04will

    Jó hang, de amikor reklámot szinkronizál, és ezerszer hallod őt egy kenguruként, hogy "spórolojon többet vásárlásaival", meg hogy "Genertel", akkor azért tökön tudnád rúgni szamarastól...

  • 2010.03.02 12:52:22Nádasi Balázs

    Én Peter Griffint Seth MacFarlene hangján hallom megszólalni, nagyon jó :) Nem tudom, mennyire lehet azt visszaadni. És Kerekes szinkronizálja akkor Stewie-t is? És ha kell, ő is énekel a magyar szinkronban?

  • 2010.03.02 12:59:28belga6

    Kerekes nagyon jó arc! És ne felejtsük, ő szinkronizálta Samut A gyűrűk urában!!!

  • 2010.03.02 13:01:31Balance Of Power

    2010.03.02 12:40:06Proctor
    A Casino-nak asszem 3 szinkronja keszult, Pesci=Harsanyi, Maros Gabor, Jozsa Imre. Mindharom mashogy jo, mint ahogy Pesci vinnyogos organuma is zseni. De mas filmekben valoban volt mar Reviczky is.

    2010.03.02 12:52:22Nádasi Balázs
    Enekelni nem szokott, az eredetiben marad. De Kerekes rovid ido alatt szinte osszenott Peterrel, megertette a figurat, a stabnak meg sikerult a lehetetlen, a Family Guy magyaritasa (tyubon vannak fenn reszletek magyarul). A magyar szoveget pl. kulon lektoralja valaki. Lefordithatatlan reszeknel pl. magyar vonatkozasu dolgot szoktak beleirni. Erre a Digi elvette jan. 1-tol a Comedy Centralt :(

  • 2010.03.02 13:12:35Kunok

    Peter Griffin.....na az ténnyeg odabasz...hehehehehehehehehehe

  • 2010.03.02 13:18:10Mécsvilág

    A Vacsoracsatában - amilyen szintű a műsor - kitűnő! Szamárként SZUPER. Jim C-ként szenzációs!

  • 2010.03.02 13:19:53vizsla

    Fugyo, szerintem nagyon félreértetted, ő itt azt próbálta érzékeltetni, hogy ma egy fiatal színész bekerül egy budapesti színházba, aminek van egy arculata, akkor lehet, hogy évekig nem játszik olyan darabban, ahol például poénokat kell bemondani és nem tanulja meg a ritmust, "nem érzi" a közönséget.... ezzel szemben vidéken, ahol sokkal szélesebb igényeket elégít ki az adott város egyetlen színháza, minden műfajt kell játszani és egy fiatal színész megtanulja a vígjátékot, az operettet, a komolyabb drámákat, magyarul sokkal nagyobb "gyakorlati" iskola a vidék.... szóval itt Kerekes inkább felértékeli a vidéki lehetőséget...

  • 2010.03.02 13:24:19csudabogar

    BOCSÁNATOT KÉREK KEREKES ÚRTÓL, DE RETTENETESEN FÜLSÉRTŐ, IDEGESÍTŐ HANGJA VAN, FŐLEG, HA MÉG RÁ IS JÁTSZIK. TALÁN ÉPPEN EZÉRT SZERETIK JIM C.-KÉNT IS, BÁR EZT NEHEZEN TUDOM MEGÍTÉLNI, MERT ANNAK AZ EMBERNEK A FILMJEIT, TEKINTETTEL A KRETÉN ÉS ALPÁRI MIVOLTUKRA, A CSALÁDI MOZIZÁSBÓL KIZÁRTUK.

  • 2010.03.02 13:31:37dub spencer

    family guy!!

  • 2010.03.02 13:35:23vizsla

    ja! én színházban is rengetegszer láttam és ott is mindig nagyon jó!!!! Budapesti kamarában játszik főleg...

  • 2010.03.02 13:35:28dub spencer

    2010.03.02 13:24:19csudabogar

    bal alulról a 3. gomb és CAPS LOCK-nak hívják. nyomd meg.

  • 2010.03.02 13:42:48Cliff

    jo fej pacák, én bírom és nem ítélem el.
    aki elítéli az a fasz sztem

  • 2010.03.02 13:48:00Colette

    Kerekes jól nyomja, ne is magyarázkodjon senkinek. A Vacsoracsatában is színészi munkát végez, mégpedig jól. Nem ezért fog Kossuth-díjat kapni, majd megkapja egyéb érdemei folytán.

  • 2010.03.02 13:48:14shitgun

    Csudabogár, elég nagy gyökérzet vagy, tudod-e? Esetleg a bariközt és a vacsicsata mellett tekints bele az Egy makulátlan elme örök ragyogásába, csodálkozni fogsz.

  • 2010.03.02 13:52:11Orestes

    Kerekes John Cleese-t szinkronizálta a Waczak Szállóban.

    Rettenetes volt, úgy az egész szinkron.

  • 2010.03.02 14:05:16Wita.hu Joe

    Kerekes nagyon jó szinkronszínész. Peter Griffinként, Jim Carreyként, szamárként és még sok másban tökéletes. Néha azonban olyan szerepre osztják be, ami nem illik hozzá, és akkor nagyon fura lesz a szinkron. De ez gondolom nem az ő hibája, hanem a sinkronrendezőé vagy mittoménkié. Nem a legjobb példa, de az Futottak mégben (Extras)kifejezetten irritálónak hallom a hangját.

  • 2010.03.02 14:13:20Candy Boy

    Érdekes hozzáállás! Más színészeket fikáztok, hogy milyen ciki reklámban szerepelni, Kerekest meg magasztaljátok... pedig Ő is volt már reklámarc (Genertel)

  • 2010.03.02 14:30:27Balance Of Power

    2010.03.02 13:52:11Orestes
    Nem lattam a szinkronizalt Waczakot, de nem is tudom elkepzelni. Ha valamit, akkor azt valoban hagyni kellett volna eredetiben. Foleg, hogy a Monthy Pythonhoz hasonloan retegsorozat. Nem hiszem, hogy a szinkronnal uj hiveket szerzett volna. Persze nem Kerekes tisztje volt eldonteni mindezt, o csak gondolom, megprobalta a leheto legprofibban elvegezni a munkat.

  • 2010.03.02 14:40:16szeszkópé

    Kerekes tényleg nem rossz szinkronszínész, de csak ha vígjátéki szerepről van szó. A legjobb férfi szinkronosok közt emlegetni azonban erős túlzásnak tartom!

    Nemrég hunyt el Szakácsi Sándor és Selmeczi Roland, akik valóban a legnagyobb szinkronosok közt voltak. Aztán ott volt még Kaszás Attila, aki nélkül Sean Penn már nem az igazi. Férfiaknál említeném még Dörner Györgyöt (Bruce Willis, Eddie Murphy), Sinkó Lászlót (Anthony Hopkins), és én ide sorolnám még Stohl Bucit is, pedig amúgy nagyon nem bírom a pofáját. Szerintem ők a legjobbak. Ja, és Csuja Imre is jó!

    @Wita.hu Joe:
    Az Extras-ban tényleg nagyon béna Kerekes Ricky Gervains hangjaként! Ellentétben Józsa Imrével, aki az Office-ban zseniálisan szinkronizálja. (Józsa szokta amúgy Nicolas Cage-t és Green doktort is szinkronizálni.)

  • 2010.03.02 14:48:33Susan Delgado

    Azért néha megragadja az alkalmat, hogy finoman beszólogasson az éppen főzőcskéző celebeknek:)

  • 2010.03.02 15:09:16satho

    @szeszkópé! A Bujtort kihagytad ! Ő meg Bud Spencerként volt nagyon zseniális......mindíg felvidít :)

    Amúgy meg ez a Kerekes rendben van teljesen! kenyeret meg csak venni kell valamiből...

  • 2010.03.02 15:37:25lutria

    Dél-Amerikai nyálas filmsorozatokat szinkronizálni nem gáz a Romantika csatorna részére?Szeintem a kezdők azokban kapnak lehetőséget először.

  • 2010.03.02 15:43:47gizdapacsirta

    en speciel nem szeretem a szamar szinkron hangjat. klasszisokkal az eredeti alatt van. es kulonben is, szokjunk mar le a szinkronrol! tessek megtanulni kulfoldiul!!! a legjobb modszer erre, ha a hulye bugyuta de a normalis filmek is eredetiben v angolul mennek le, magyar felirattal! nem csoda, hogy a magyar alig beszel idegen nyelvet...

    es nem kell "melyszinesznek" lenni ahhoz, hogy egy szinesz olcsojanosnak nezze azon szinesztarsat, aki adja a nevet egy ilyen vacsorazos izehez, vagy egy akarmilyen reklamhoz...

  • 2010.03.02 15:44:24szeszkópé

    @satho:
    Igazából én olyanokat próbáltam összeszedni, akik többféle karaktert is kiválóan le tudtak szinkronizálni. De amúgy igazad van, az "egykarakteres" szinkronszínészek között feltétlenül meg kell említeni Bujtort, és én akkor már odatenném mellé Kern Andrást mint Woody Allent, és Szabó Gyulát mint Collumbo hadnagyot is.

    Ja, és az előbb kifelejtettem a listámból Végvári Tamást, aki sztem a legjobb narrátor, és az egyik legjobb szinkronszínész (különösen Al Pacino-ként).

  • 2010.03.02 15:44:36Gee Halen

    "Kerekes Józsefet a szakma egy része elítélte, mert vállalta, hogy a Vacsoracsata narrátora lesz." - gondolom ezt azok mondták, akik benne voltak a műsorban

  • 2010.03.02 15:46:09littlered

    Kinek tartozik magyarázkodással, ugyan már!!! Nekem Jim C. szinkron nélkül az Én és én meg az Irén szinte béna, életet visz mindenbe. Hajrá Kerekes!!!

  • 2010.03.02 15:49:08Balance Of Power

    2010.03.02 15:43:47gizdapacsirta
    Ez egy kicsit leragott csont. De ha mar az eredeti Szamarrol beszelunk, Eddie Murphy 48 oras, Beverly Hills-i zsarus stb. beszolasait eredetiben valtak szalloigeve vagy a szinkronos verzioban?

    Meg az is tetszik, hogy mindig csak az angollal megy a cirkusz. Olyat meg sose hallottam, hogy valaki Depardieu eredeti hangjat reklamalta volna.

    (felreertesek elkerulese vegett: 3 nyelven beszelek)

  • 2010.03.02 15:58:02Squazee

    Én nagyon szeretem a hangját és amit művel vele.Én például a Taxi filmekben bírtam a hangját nagyon.
    A Vacsoracsatában nekem már irritáló, de ez van.

  • 2010.03.02 15:59:50szeszkópé

    @Balance Of Power:
    A Ford Fairlaine is sokkal viccesebb lett szinkronnal, mint eredetiben volt. Eszem, f@szom megáll!

  • 2010.03.02 16:16:37johevi

    Engem speciel néha idegesít, de erre született, el kell ismerni jól csinálja. Egyébként teljesen igaza van, valamiből meg kell élni, ha nem vállalja el, elvállalja más... Különben sem adja hozzá az arcát ( cak a hangját...)

  • 2010.03.02 17:18:23xido

    Kerekes úr egy igazi karakter..sose felejtek el egy bő 15 évvel ezelőtti időszakot,mikor már befutott Jim Carrey-vel..de bele is csúszott a komikus szinkronokba számomra ezáltal...Aztán megjelent a Vadnyugat fiai 2.része videón,amiben Kiefer Sutherland-re osztották..nagyon mérges voltam,főleg azért,mert ott volt a filmben Szabó Sipos Barna is,aki régebben folyton megkapta Kiefer-t...erre Kerekes..és meglepett,hogy tud "normálisan" is beszélni,nem csak komikusként..na az meglepett és onnantól kezdve nem kételkedtem benne,hogy bánni tud a hangjával...

  • 2010.03.02 17:33:37Ringo Starr

    színházi üdülő? nocsak.

  • 2010.03.02 18:11:30Thresher

    @szeszkopé: Vagy Csernák János, mint Harrison Ford.

  • 2010.03.02 18:28:38Egyetemi docens

    sunáznám

  • 2010.03.02 18:47:12csudabogar

    Sajnálom, pénz ide vagy oda, önmagára valamit is adó ember Jim Carrey-t nem szinkronizál. Vacsoracsatázni nem gáz, de bepisilek-bekakilok-fingokmintazállat filmekben szerepelni viszont nagyon is undorító!

  • 2010.03.02 19:23:54Denever3333

    Igen tényleg nagyon jó szinkronszínész! A Csillagkapu Atlantisban is ő szinkronizálja a doki Mckayt.

  • 2010.03.02 19:31:41calvin&hobbes

    En szeretem a szinkron hangokat .... az eredetit sokszor uberelik... sosem felejtem el azt a csalodast mikor eloszor hallottam George Clooney vagy Bruce Willis sajat hangjat... sokat dobott rajtuk Dorner Gyorgy vagy Szabo Sipos Barnabas hangja :)
    Nem beszelve peldaul a Macskajaj nevezetu all time favorite-rol ami eredeti hangon csak picit vicces, mig szinkronosan 100. megtekinteskor is tudok konnyesen vinnyogni a kacajtol :):)

    En nem banom az extra munkat a hirdeteseket, vagy ha termekhez, ilyen olyan musorhoz adjak a szineszek a hangjukat arcukat, csak az legyen minoseg… mindenkinek jobb lenne 
    Viszont valahogy nem szeretem ha szineszek politikai partokhoz, programokhoz adjak az arcukat… lehet velemenyuk de ne probaljanak meggyozni hogy mi lesz majd nekem a jo… eleg ha a politikusok zaklatnak ezzel :)

    De hogy a cikkhez is hozzaszoljak: Kerekes Jozsef Szamara, Jim Carey-je es Peter Griffinje fantasztikus :) :) Bar ezek eredetibe is szuperek....A vacsoramatyit nem ismerem... :(

  • 2010.03.02 19:36:02allél

    2010.03.02 11:46:35admin1221

    vitelezni ki
    :DDD

  • 2010.03.02 20:02:42Tomekkowal

    Xido:
    "Aztán megjelent a Vadnyugat fiai 2.része videón,amiben Kiefer Sutherland-re osztották."
    Na most elképzeltem Kerekest mint Jack Bauer magyar hangját:)

  • 2010.03.02 22:31:50szeszkópé

    @Tomekkowal:
    Na, az vicces lenne!:)))
    Jack Bauernek amúgy a megboldogult Selmeczi Roland volt a magyar hangja korábban, és állítólag a negyedik évadtól Kőszegi Ákos szinkronizálja (aki pl. Herkules hangja is), de nem tudom milyen, mert csak az első évadot láttam szinkronnal.

  • 2010.03.02 23:31:55Soyala

    Nagyon kedvelem, zseniális!
    Sajnálom, hogy egyre kevesebb olyan tehetség van, mint ő.
    Szégyen, hogy rá van kényszerülve erre a retek műsorra.
    Ebben az országban minden felhígult, nem csak a szinkronszínészet.

  • 2010.03.03 00:09:28RoseBab

    Kedves Csudabogar! s társai: elnézésetek kérem,de mielött itélkeztek, bármiről a cikk avagy Kerekes munkái alapján, elöbb álljatok egy mikrofon elé s csináljátok utána. Jobban. Nem beszélve a szinkronról és arról, hogy ha már hozzászólsz valamihez, előbb tanuld meg az anyanyelved használni, annak szabályait tudni és majd Aztán próbálkozz nyelvtanfolyam ajánlatokkal. A Magyar Szinkron saját és díjazottan világhíres! Volt. Nem Kerekes hibája, hogy már nem az. Talán mielőtt itélkezel, Készülj fel a téma szakmai múltjából, s amúgy befoghatod. Mit tudsz Te arról?! ( Minden szinkronhang elfogadása külföldre küldött meghallgatás alapján dől el. ) Egyébként Kerekes nem szinkronszínész, hanem Színész, aki szinkronizál is. Egyébként előbb gondolkodj, aztán beszélj. Sok kellemetlenségtől fogod megkímélni magad. :)

CímkékCímkék

Shopline

C-Travel ajánlatok

  • Autóbérlés online
    Autóbérlés online Most Ön is az elsők között lehet! Foglalja le már most bérautóját a Labdarúgó EB és Olimpiai Játékok idejére!
  • Bulgária Tekintse meg ajánlatainkat és válassza a Napospartot! 12.100 Ft / fő / 7 éjtől.
  • Belföldi wellness hétvége Néhány nap kikapcsolódás, és teljes ellazulás. Masszázs, szauna... Wellness csomagok 4.600 Ft / fő / éjtől

Hirdetés

hirdetés