Ákos: Ide tessék figyelni, mondani akarok valamit

2010. április 29., csütörtök 12:05
Nagy Feró mellett Ákos lesz az idei MTV Icon rendezvénysorozat másik főszereplője. Az énekessel a Gödörben tartott sajtótájékoztató után beszélgettünk, miközben Ákos hol a telefonját ellenőrizte, készen arra, hogy negyedik gyermeke születése miatt bármikor beinduljon a kórházba, hol pedig feljajdult a háttérben Bonanza-slágereket karaokézók hallatán.

Tavaly mi már ikonnak választottunk téged a Velveten az október 23-i évforduló kapcsán a 20 év, 20 ikon cikkben.

Igen, tudom. 1993 lett az évem talán?

Igen. Jól találtuk el, hogy ehhez az évhez kötődik pályád legfontosabb korszaka?

Nem látok korszakokat, a pillanatban élek, korszakolni a halott művészek dolgait szokták. De nyilván vannak nálam okosabb emberek, akik kívülről nézik ezt az egészet, és tudják, mi volt értékes, meg mi nem, és mikor. A Velveten általában azt olvasom, hogy mi nem. De nem baj, ez van, az élet harc.

Rengeteg Fonogram díjat kaptál már, a VIVA pár éve életműdíjat adott neked, mi is ikonná választottunk, és most az MTV is. Nem szokik hozzá az ember ehhez a szinte folyamatos díj- és elismerésesőhöz?

Minden díj annyit ér, amennyit az, aki adja, ilyenformán a díjak egy része megalázó is tud lenni. A díjjal járó figyelem terhes is lehet, de jó irányba is terelhető. Ha egyetlen díjat kéne mondanom, aminek igazán örültem, az az év legjobb videójáért járó Mahasz-elismerés volt 1998-ban, amikor még létezett ilyen kategória. Az első saját rendezésű klipem volt az Ikon, akkor tényleg öröm volt, hogy nyert. Törvényszerű, de igazán nem lehet megszokni, hogy 22 éve véleményzáporban élek. Nagyon ritkán találkozom olyan véleménnyel, amellyel azonosulni tudok. Sokszor ember alatti vagy ember feletti lényként kezelnek.

Rólad nagyjából olyan kép alakult ki az emberekben az évtizedek alatt, hogy  egy roppant magabiztos férfi vagy, aki tudja, hogy mit akar és azt is csinálja...

Emögött rengeteg küzdelem van. De ha végre eldől bennem, hogy mit akarok csinálni, akkor rögtön kap egy irányt a dolog, és ez már húz magával. Innentől kezdve az ember vagy megy vele, vagy abbahagyja. Nem az a fajta vagyok, aki feladja. Ha elhatározom, akkor végigviszem. De előtte, sőt közben is rengeteg kétely és vívódás van bennem.

Ez a vívódás miért nem jelenik meg abban, ami végül létrejön?

A színpadra nem lehet úgy fellépni, mintha ott se lennék. Nincs ott helye olyan embernek, aki nem tudja, mit akar, vagy esetleg nem is akar semmit. A színpadi létnek az a lényege, hogy „ide tessék figyelni, mondani akarok valamit”. Persze lehet, hogy nem is akarnak mondani semmit, de az „ide tessék figyelni” gesztusa alapkövetelmény. Ezekből a határozott gesztusokból mára paródia lett, pedig ahhoz, hogy az ember színpadra lépjen, kell karizma. Van olyan mai előadó, aki már ettől a szótól is megsértődik.

Akiket te idegesítesz, azok szerinted mit nem bírnak benned?

Kedves kérdés, ezt tőlük kéne megkérdezni. Lehet, hogy pont a határozottságot, ami pedig sok vívódás árán jön létre. De majd a kommentelők elmesélik itt, a cikk alatt. Miért ne fejthetnék ki a véleményüket? Ilyenkor lehet törleszteni. Ha bárki hírnévre vergődik egy ilyen kis országban, az sokakat idegesít.

Talán mi magyarok egy másik magyar embertől nehezen vesszük, ha ilyen nagy formátumú személyiségként jelenik meg, mert úgy érezzük, hogy ha ő is magyar, akkor neki is velünk egy szinten kéne lennie.

Száznyolcvan centi vagyok, ez nem olyan  nagy formátum. Ha mondjuk egy külföldi, nagyjából a mienkkel egyező műszaki igényű előadásra húszezer forintba kerül a koncertjegy, akkor rohannak az emberek, és fél óra alatt elfogy az összes. Ha mi hétezerért adjuk a koncertbelépőt, akkor takarodjak a francba, minek képzelem magam. Így megy ez.

Negyvenéves elmúltál, Magyarországon szinte példátlan karrier áll a hátad mögött. Mi az, amire ez a tapasztalat megtanított?

Tapasztaltam pár dolgot, de nem érzem magam tapasztaltnak. Az irígységre, a siker nyomában járó gyűlöletre nem készíti fel az embert semmi. Ha okoskodsz, mert segíteni akarsz valakinek, az rögtön elköveti az összes hibát, amitől meg akartad óvni.

Még a hit témájába szeretnék belemenni. Beszélhetünk erről?

Szívesen.

Mondd el, hogy milyen vallású vagy, miben hiszel!

Nem kaptam vallásos nevelést, de mindig is hittem, ez sok dalomban megjelent, elég talán A Megváltó címűt felidézni tizenkilenc évvel ezelőttről. Abszolút világi ember vagyok, de szeretném hinni, hogy a sok lehetőség között van egy jó irány, ez indított a hitem gyakorlására. A családommal évek óta a pasaréti templomba járunk, meg időnként Máriaremetére. Katkónak kereszteltek, római kaotikus vagyok. (nevet) De nem akarom ezt kitűzőként viselni, számomra ez tök természetes. Éppolyan gyarló vagyok, mint bárki más, vágyakkal, bűnökkel, de van egy mérce az életemben, amihez igyekszem tartani magam. Ennyi az egész. Nem túl hálás dolog erről beszélni, mert a tömegmédia alapvetően vallásellenes, a hívőket ájtatoskodó idiótaként vagy fanatikusként igyekszik láttatni. Vannak ilyenek is, persze, de a valós összkép ennél sokkal emberibb. Minden világnézet a vallás közösségi mintáit veszi alapul. Ahogy ma lejöttem a Gödörbe, teljesen egyformán különböző fiatalokat találtam itt: ugyanazokkal a fekete fülkarikákkal, ugyanazokkal a tetkókkal, ugyanazzal az öltözködési stílussal. El akarnak különülni, kívülállónak érzik magukat, közben tökegyformák, mint minden szubkultúra. A közösségigény, a hitre való éhség mindenkiben benne van, de szerintem ez közös eszmények nélkül iránytalan.

Valamilyen szinten minden közösségi élmény spirituális.

Ez igaz, ezért működnek ezek a közösségek. De valódi lelki mozzanat nélkül, például egy koncerten maximum annyi van, hogy jó hangosan szóljon a lábdob. Az mondjuk jó is!

8 lényegtelen kérdés, amit mégis feltettünk Ákosnak

Láttad az Avatart?

Igen, 3D-ben. Tetszett.

Ha külföldre kéne költöznöd, melyik országban élnél legszívesebben?

Olaszországban.

Mikor ültél utoljára BKV-n?

Nagyon rég. Kertvárosban lakunk, ahol minden miatt kocsiba kell ülni, mert nem jár busz. Utoljára a fiammal villamosoztam valamikor, 12 éves, és meg kell tanítani tömegközlekedni.

Melyik Lady Gaga-számot szereted/utálod a legjobban?

Lady Gagáról nem lehet nem tudomást venni, mert olyan embertelen médianyomás tolja az arcunkba. Nem hallgatok ilyesmit, de ettől még nem utálom, jól meg vannak csinálva ezek a számok. A Telephone klipje szerintem zseniális giccs, a Bad Romance meg jó dal. Könnyű őt leírni azzal, hogy csak egy médiasztár, de láttam olyan akusztikus felvételeket, ahol elképesztően zongorázik, eszméletlenül jól énekel, seggrázás nélkül.

Mi a kedvenc tévésorozatod?

Sok évvel ezelőtt a BBC Prime-on néztem a Waking the Dead címűt. Talán szombatonként ment. Megtanultam beprogramozni a felvevőt, hogy ha lemaradtam egy részről, meg tudjam nézni.

Mikor sírtál utoljára?

Nemrég. Igazán édesanyám temetésének másnapján, de az már tizenöt éve volt.

Ismered a chatroulette-et?

Nem. Egész nap megy a gép, de nincs időm csetelni.

Melyik a kedvenc sajtod?

Nagy sajtos vagyok, meg a gyerekek is, mindig van vagy tízféle nálunk otthon. Legutóbb tehéngomolyát vettem, de a pannóniát is nagyon szeretem, a feleségem pedig gyakran vesz méregdrága maasdammert, az a kedvence, talán a Hollandiába szakadt rokonai miatt. Fontos ez?

Kommentek

  • 2010.04.29 20:37:00ménemengedbe

    2010.04.29 20:32:01monduku

    na nédda, és még ákos mondja meg ki mit gondoljon, erre jössz te, és kapásból megmondod mit hogyan gondolok :)))) nem érzel te ebben valami fura paradoxont diör?

    mózes, ne lopj, a nyögve erőlködést már nem vitatom el tőled, hagyjunk mindent a maga medrében. érted? vagy nem? hát az má nem az én felelősségem.
    na gyerünk, nyomjál valami erős gennyet, mondd ki, mert ha bentragad, éjszaka csikarja majd a pocidat, és reggelre valami ordenáré bűz száll alá, csak még azt nem tudom melyik nyílásodból távozik, az ánuszodból, vagy az orálison...
    :)

  • 2010.04.29 20:40:41ménemengedbe

    2010.04.29 20:35:59kamarti

    pógártársak, ti valamit nagyon benéztetek. szóbanforgó ember (bocs, de én emberszámba veszem, télleg nehari) nem népnevelő, történész, vagy politológus, szóval mit vársz tőle, majd tőlem?
    asszem írt egy dalt '56 ról, ennyi. mit magyarázzak annak tartalmán? ha nem érted, én nem fogom neked a velveten megmagyarázni héló.
    persze, persze, mert én sem tudom, mondd ki :)))

  • 2010.04.29 20:44:26ménemengedbe

    egyébként ha nagyon idevágó icipici idézetet akartok, nesztek:
    "Itt van végre
    Mutatsz az égre
    De csak az ujjadat veszik észre
    Mondd meg, miért ne
    Értsenek félre?
    Ez a kétkedők menedéke"

    ha ezt sem értik a té kommentelők, nem tehetek róla igazán, elnézést.

  • 2010.04.29 20:47:55Môžeš mi pomôct'?

    Na mindegy. Vagy ahogy Bakunyin írja: még a kis varázslat is épp elég. Éjjel repül a fekete csirke.

  • 2010.04.29 20:50:35ménemengedbe

    2010.04.29 20:47:55Môžeš mi pomôct'?

    na ebbe egyetértünk :)

  • 2010.04.29 20:55:40monduku

    2010.04.29 20:40:41ménemengedbe:

    Idolod történelem órákkal ródsózott, és mesélte az '56-ot megélt embereknek, hogyan is vót az '56-ban... Ennyit a nem népnevelőről.

    Én meg nem butítok tömegeket, csak neked osztom az észt, ez a különbség.

  • 2010.04.29 20:58:23dino vercotti

    A "gitáros" nicknév alatt futó emberke orbitális hazugságára még nem reagált senki: a Bosszú népe c. dalból nem készült klip.

  • 2010.04.29 20:58:58monduku

    2010.04.29 20:44:26ménemengedbe:

    Amúgy csak mondom, hogy legyen már egy kis verselemzés is (noha dalszövegről van szó), hogy kurva nagy gáz és igénytelen olcsóság az e-re rímeltetés, pláne ragokkal.

    Összegyűjtottem neked a rímlő szótagokat az idézetedből:
    -re -re -re -ne -re -ke

    remek.

  • 2010.04.29 20:59:48ménemengedbe

    2010.04.29 20:55:40monduku

    hallottam pár "ródsó"-ját, nekem nem tűnt úgy, hogy keveri a valóvilággal...
    az, hogy meghívja pár egyetem, hogy beszélgessen az ott tanulókkal, az azért nem ugyanaz mint a danubiusz ródsó, vagy nem? bazz... hívják, azt megy. úgyfest egy két barom tanár úgy gondolja, érdemes meghallgatni ezt a tagot... nahát...
    nekem a te eszed nem kell, köszi, előbb mérd föl ki tart igényt a monduku-féle "okosítás"-ra

  • 2010.04.29 21:03:35ménemengedbe

    2010.04.29 20:58:58monduku

    ez nem vers, ez dalszöveg.
    a versei a versesköteteiben vannak...
    onnan szedj ki párat
    vagy ne.

  • 2010.04.29 21:05:05monduku

    2010.04.29 20:59:48ménemengedbe:

    Na akkor most népnevelő vagy nem? Ezt döntsük el.
    Hívják oszt megy. Miért kötelező? Nem. Ő megy, mert áhítják, és ő okosakat mond, tanít nevel, s lám csoda születik a koponyákban.

  • 2010.04.29 21:07:03monduku

    2010.04.29 21:03:35ménemengedbe:

    Jó hát eddig a rajongó pajtásaid nyomták itt az okosat, hogy verselemezzem már a dalszövegeit, mert különben ovis vagyok, olvass csak vissza. Erre most megeresztek ilyet, oszt rögtön jön, hogy ez nem is veres csak dalszöveg, amit már ugatok itt mióta.

  • 2010.04.29 21:10:40ménemengedbe

    2010.04.29 21:05:05monduku

    jajj Istenem, ha tehetnéd, a világháborúk kirobbanását is a számlájára írnád... tudod ez olyan tyúk-tojás dolog... nem azért hívják (nyilván) mert egy ostoba, következetlen, alapok nélküli zagyvaságot közvetít... vagy tele vannak a felsőoktatási intézmények kétbites professzorokkal.
    amit elmond itt-ott, azt nem köll ám visszamondani senkinek, megaztán ezek amolyan beszélgetések, nem az van ám, hogy a májsztró leadja az anyagot, és másnap zéhá van belőle...
    te is mennél, de téged meg nem hívnak. na bumm.. attól még nem köll hogy megdögöljön a szomszéd tehene...

  • 2010.04.29 21:10:49kamarti

    ménemengedbe:
    ezeket mind te mondod:

    Vegyük pl. az 1956 c. dalát. Teljesen igaza van benne.
    nem népnevelő, történész, vagy politológus, szóval mit vársz tőle

    érzek némi ellentmondást, te nem?
    amúgy persze, nem vitatom a jogát bárkinek, hogy véleményt nyilvánítson péel 56-ról - na de 2006-ban arról énekelni, hogy "rólad beszéni sem szabad"? vicces

    hát hogy az egyetemi tanárok mért Ákost hívják óraadónak ebben a témában, az jó kérdés. Talán hogy akkor te is bemenj?

    (most arról már tényleg nem érdemes vitát nyitni, hogy hányféle, akár egymást nem kizáró, bár nem is megegyező igazság van egy-egy konfliktusban, például 56-ban is, bár tudom, hogy ezt az egyrugóra járó agyaknak nehéz felfogni, és max hazaárulózással tudnak ellenérvelni - pedig csak meg kéne nézni, hányan hányfélét írtak, meséltek (már mint olyanok, akik éltek akkor, nem úgy, mint Ákos), hányféle filmet forgattak (játék és doku) ezzel kapcsolatban, nyilván nem véletlenül.) és sokan nem is várták meg 2006-ot, mondjuk a Szamárköhögés 86ban (ha jól emlékszem), merész volt, mostanra meg időtálló. de ez?

  • 2010.04.29 21:15:29ménemengedbe

    2010.04.29 21:07:03monduku

    "rajongótársaim" nevében nem nyilatkozhatok, csak a magaméban.
    a dalszövegeket keverni a versekkel meg hát...
    egyébként hogy mit nevezünk gagyinak vagy vérkomoly művészetnek, azon kár vitázni, ma amikor egy lukas vödröt a fejedbe húzol, és elismert, neves szaktekintélyek fognak Téged megnemértett művésznek nevezni.
    de tudom hol a baj
    ákosnak le kéne vetni az öltönyt, a majdnem négy gyereket, a szépen felépített tudatos, megélhetésre is alkalmas karriert, feleséget, stúdiót, borpatikát, meg kéne növeszteni a haját, egy kis raszta sem ártana, füvezhetne is néha, legyen pettyet alacsonyabb igényű, adjon koncertet a sunnyabesenyői kricsmiben is a cigifüstben, néha legyen öngyi, és akkor máris király lesz.

  • 2010.04.29 21:15:49monduku

    2010.04.29 21:10:40ménemengedbe:

    Most így neked akkor annyi az érved, hogy én utálom Ákost és ezért csak csupa rosszat írok róla úgyis?

  • 2010.04.29 21:16:53Rosszindulatú Vászka

    Azér fles nem kicsit, hogy egy popzenésztől világmegváltás meg igazságot vártok :)))

  • 2010.04.29 21:18:07kamarti

    2010.04.29 21:10:40ménemengedbe

    na mondjuk kiváncsi lennék azért, emly egyetemeken "beszélgetett el" 56-ról (mert ugye egyetem és egyetem közt is nagy különbség van ám), és hogy hogy ment a szervezés. elment a koncertre a professzor, meghallotta ezt a számot és már tárcsázta is Ákos számát? de mondjuk így volt, semmi menedzser, körlevél, magaajánlás - azért ahhoz mekkora arc kell már, hogy az ember egy ilyen meghívást elfogadjon, és ne hűtse le a buzgó profokat, hogy aszongya én csak egy énekes-dalszerző vagyok, nem történész vagy politológus, és személyes tapasztalataim sincsenek erről a dologról, a kölkök pedig kérdezzék inkább a nagyszülőket-szülőket.
    ja, hogy nem volt zéhá belőle? ez biztos egy újabb karc volt az egón...

  • 2010.04.29 21:20:07ménemengedbe

    2010.04.29 21:10:49kamarti
    kérdésedben a válasz, sokan sokfélén magyarázzák, és ma már sokan nem élnek azok közül, akik ott voltak, de azért utána lehet olvasni...
    tehát, akkor ő miért nem énekelhetné meg úgy, ahogy neki meggyőződése? he?
    ha meg már majd senki sem él azok közül, akik tudattal élhették meg '56-ot, akkor már senki se formáljon véleményt róla, merthogy nem tudhatja mi az igazság?

    "hát hogy az egyetemi tanárok mért Ákost hívják óraadónak ebben a témában, az jó kérdés. Talán hogy akkor te is bemenj?"

    igen, biztos ezért. javaslom, kérdezd meg túlük, meg fogsz döbbenni...

  • 2010.04.29 21:22:33ménemengedbe

    2010.04.29 21:18:07kamarti

    ez mekkora, hogy te ezt így tudod :))) vicces... :)))

    nem kommentálnám tovább, teljesen felesleges ahogy elnézem.

  • 2010.04.29 21:23:08kamarti

    Vászka: amint látod, vannak, akik nem csak várják, meg is kapják...

    ménemengedbe: nanana! azérta hány gyereke és hány borpatikája hány karrierje van kérdéseket félretehetjük, mert mindettől függetlenül lehet, hogy ízlésekről (tehát tetszik/nem teszikről) nem érdemes vitatkozni, de zene és vers (dalszöveg) tekintetében is van azért objektivitás, tehát jó/rossz. ezt azért nem kéne keverni. az utóbbi kettőt se, de a hármat még kevésbé...

  • 2010.04.29 21:25:40Rosszindulatú Vászka

    Azér nekem erős a gyanúm, hogy a Bérdalnok úrat nem azért hívták a zegyetemekre, hogy oktassa relevánsan a történészaspiránsokat. Innen kezdve meg ebenguba. Hogy meg egy hallgató-zenészjómunkásember találkozón mit beszél össze-vissa, az is. Sztem.

  • 2010.04.29 21:27:11kamarti

    ménemengedbe:
    tehát, akkor ő miért nem énekelhetné meg úgy, ahogy neki meggyőződése? he?

    talán mert tudatában kéne lennie, hogy hányan mantrázzák a dalszövegeit? tehát gondolkodnia kéne, mit ejt ki a száján? (tudod, az írástudók felelőssége avgy mi a szösz)

    amúgy ez megint általánosság. a konkrét kérdéseket valahogy mindig passzolod...

  • 2010.04.29 21:29:27foodlfg

    Korrekt arc ez az Ákos gyerek.
    Némely régebbi számát még kedvelem is.

  • 2010.04.29 21:31:22Kandabula

    Jól volt ez így, jól van ez így, jól lesz ez így...

  • 2010.04.29 21:34:00ménemengedbe

    ohhbasszus, elveszett a kommentem
    sorry

  • 2010.04.29 22:03:49Quentin vagyok Montargis-ból

    A zenéit nem különösebben szeretem (bár az Andante műsora tetszett), bár nem is utálom. Ha szól a rádióban, nem tekerek odébb, de otthon nem szoktam felrakni.

    Viszont amit csinál, az tökéletesen profi, és ha megszólal, nem ökörségeket beszél.
    Az, hogy milyen a vallási meg a politikai meggyőződése, magánügy (bár én sem szeretem, ha művészek és sportolók pártpolitizálnak).
    Egyébként négyszemközt egy tök jó fej figura.

    Mondjuk ennél sokkal jobb interjút is lehetett volna vele készíteni, sokkal kevesebb helyesírási hibával, de a Velvettől, ahol pinabubusok dolgoznak újságírói poszton újságírók helyett, nem nagyon lehet ennél többet várni.

  • 2010.04.29 22:13:05szosziboszi

    Akik itt fanyalogtok, mondjatok meg, ti mit tudtok felmutatni?? En anyak napjara egyik evben kaptam egy egyszeru sima kartyat a kislanyomtol ezzel a szoveggel:
    "Sokat tanultam Toled,
    Tanultam hinni es varni,
    Erot meritek Beloled,
    Ezt nem is ertheti barki."
    Ugye nem kell magyaraznom?! Ha valamelyikotok tud ilyet, vagy ennel jobbat, alljon elo vele.Amugy nem kotelezo hallgatni.

  • 2010.04.29 22:21:35Baly-München

    Hello-Hello.....:) !
    (Nemet klavi ezert nincs ekezet)
    Akost tisztelem mint zeneszt!
    88-89 körül a Mode klubban valakitöl megszereztem a Bonanza elsö demo anyagat.
    Imadtuk de nagyon! Akkor hivatalos nagylemezröl meg szo sem volt....
    Ami kesöbb valahogy maskent is szolt...Valami elveszett addigra belöle.
    Akost mint embert nem igazan kedvelem!
    Miert? Talan tul erös a közgazdasz venaja...?
    Talan erösseb mint a müveszi?...Talan...
    A 90 es evek elejen meg Banzai frontemberkent lattam töle egy tv interjut.
    Elöadta, hogy a magyar zenekarok szanalmasan utanozzak a nyugati csapatokat...
    Nem hittem a fülemnek! A fö-fö Depeche fenymasolat nyilatkozik igy?
    Ez talan meg a nevetseges jelzön is tulmutat...Szanalmas volt ezt pont töle hallani.
    Es most? Megszolja az interjuban a mai fiatalokat. Kulturajuk divatjuk neki egyforma es tucat. Amikor ö Depeche format öltött fiatalon nem volt tucat?????
    Utalt a tetkokra meg a piercingekre.
    Es ö, hogy nez ki az interjuhoz csatolt kepeken?
    Pont mint barmelyik tizen-huszoneves... A haja.....
    ne mar akos! Ezt most miert kellett?
    Nevetseges vagy igy na!
    Betolnal egy Piercinget, csinalnal egy tetkot es maris megerkeztel a sracok köze...csak ugy 25 evvel idösebb kivitelben.
    Es ne kritizald többet a DM et! (az utolso DM lemez kapcsan olvastam akos kritikat)
    Annak a zenekarnak köszönhetsz biza mindent baratom!! Barmennyire is dolgozol ennek a megtagadasn vagy husz eve....
    Magyar szinten elismerlek, jo dolgokat irtal.
    Kedvelem a zeneid. De a DM szintjehez közöd nem volt soha! Ök valodi mufajt teremtettek!

  • 2010.04.29 22:25:44Ákos fan

    Különben valamennyire nem is értem az egészet ami itt folyik.
    Van egy énekes,aki 22éve a pályán van és továbbra is sikeres, a lemezei platina minösitést érnek el és több ezren vannak a koncertjein.
    Akinek adott valamit Ákos,akár hitet egy uj életformára,eröt és kitartást bizonyos dolgokhoz az érti miröl beszélek,amikor azt mondom hogy gyökeressen megváltoztatta az életemet,amiota találkoztam az ö koncert dvd-ivel.
    Én csak köszönömmel tartozok neki.
    mert "minden most kezdödik el"még ha"valami véget ért"is..

  • 2010.04.29 22:31:24Quentin vagyok Montargis-ból

    "Se nem költő, se nem zenész"
    Hát zenészenek mondjuk zenész, mert gitározni meg zongorázni tud.

    A költő meg... Hát, maradjunk annyiban, vannak nála rosszabbak a magyar irodalomban.

  • 2010.04.29 22:51:17táncosokkal farkaló

    .

  • 2010.04.29 22:52:12táncosokkal farkaló

    "A Bosszú népe" óta minden tiszteletem az övé.

  • 2010.04.29 23:12:41lanyi

    Én kedvelem Ákost...

  • 2010.04.29 23:25:02monduku

    Szerintem Zámbó Jimmy a Király akkor is. Most ez így lehet, hogy viccesen hangzik, de hány embernek adott milyen sokat a hangjával és az érzelemdús szövegeivel. Sajnálom, hogy már nincs köztünk. Hasonlóan nagyformátumú ember volt, mint Ákos.

  • 2010.04.29 23:48:23metacinum

    Kedves ez a habzó szájú, kínlódó igyekezet, ahogy kommentek tucatjait képes valaki beírni arról, hogy Ákos súlytalan, lényegtelen, stb. Már a hiteltelenítési erőlködésre szánt energia mennyisége is jelzi, hogy be vannak szarva tőle jópáran, mert nem liberális, pedig az ugye demokratikusan minden művésznek kötelező. Nem költő? Lehet. Kaszás Attilának eléggé az volt, lemezre mondta a verseit.

  • 2010.04.30 01:05:48gitáros

    metacinum:
    Minden tiszteletem Kaszásé, de az, hogy egy színész lemezre mond egy szöveget, nem bizonyítja annak minőségét.

  • 2010.04.30 01:26:47huvosvadasz

    Igazi pöcs. És a legjobban abból látszik, ahog előre lesöpri a közönslg kritikáját az asztalról. Érti ő a szólásszabadságot, csak nem szereti. Ha valaki kritizálja, az azért van, mert sikeres. Hát nem. Az ismertség az oka annak, hogy sokan kritizálják, de hát ez már csak így van - akit többen ismernek, azt számszerűleg többen is kritizálnak. A szomszédom bármekkora idióta, csaj az a néhány tíz ember fogja szapulni, aki ismeri.

    Ettől függetlenül talá, és tényleg csak talán, az is lehet, hogy van, akinek nem jön be Ákos. Akár művészként (és ugye ízlésről...), akár emberileg. Nekem egyik se. Régen szerettem a Banzait, aztán ahhogy elákososodott, úgy múlt el. Ettől az ájtatosmanóskodástól, ettől az értelmiség Kozsója szereptől meg rosszul vagyok.

    A koncertjegyet meg annyiért kell adni, amennyiért megveszik. Egy közgazdának ezt tudnia kéne. Tök mindegy, hogy ki mit mond mellé. Kereslet-kínálat. A fogyasztóra haragudni ostobaság.

  • 2010.04.30 02:07:43kiskakas

    Szép a frizurája!
    Hiába megöregedett....ő is.
    Kár, hogy olyan kegyetlen arca van.

  • 2010.04.30 02:11:27kiskakas

    MÉNEMENGEDBE

    Petőfi verset is tuccc?
    Legalább az Anyám tyúkját ?

  • 2010.04.30 06:09:09ménemengedbe

    2010.04.30 02:11:27kiskakas

    már megboc

  • 2010.04.30 06:12:46ménemengedbe

    namégegyszer...

    2010.04.30 02:11:27kiskakas

    már megbocsáss kiskakas, de hogy jön ez ide? ez a velvet, benne egy ákos interjú, aminek kapcsán arról folyik a diskurzus, hogy ákos milyen forma, széna vagy szalma.
    de tényleg ez volt az ÉRV. gratulálok.

  • 2010.04.30 06:23:14kirúzsoz

    valójában a egy szép szerelmi történetet olvashatunk régóta

  • 2010.04.30 06:54:05PiszkosFreddy

    2010.04.29 17:20:33kamarti
    Véleményeddel egyetértek,talán a pozőrséggel egészíteném ki...természetességet soha nem láttam a róla készült képeken,riportokban,
    ugyanaz az egyen-lárvaarc,sima modorosság.Ha valakire,akkor Őrá teljesen illik az epigon jelző.Annyira igyekszik a rajongóinak,és tán' elsősorban önmagának elhitetni,hogy érdekes egyéniség....Amúgy jellegzetes rajongói vannak,leginkább a félműveltségük tipikus.

  • 2010.04.30 07:39:57alessandri

    félművelt, demagog, kellemetlen, egyszerű gondolatok. Etus volt ennyire absztrakt a Szomszédokban.
    Ezt Brel 50 éve már tudta hogyan kell csinálni anélkül, hogy szájbarágós lett volna.

  • 2010.04.30 08:07:41afrancba

    Ezaz! Inkább Pákót a velvet kommentelőknek!

  • 2010.04.30 08:53:25ménemengedbe

    én pusztán azt nem értem, hogy ezek az irodalmi zsenik miért a legalja bulvárt olvassák. merthogy én félműveltként be-be nézek, az ok. de Ti?

  • 2010.04.30 09:29:55xq6

    Azért arra kiváncsi lennék hogy azok közül akik itt most ennyire lealázzák Ákost hányan csápoltak rá, és fújták a szövegeit kivülről, egy pár éve.
    Pont ez a baj ezzel az országgal hogy az összes ember ennyire negativ és rosszindulatú, és mindenki annyira baromira okosnak érzi magát. És ha már az észnél tartunk ha ti ennyire ott vagytok az irodalomban és egyébként jobban írtok verset, dalokat, és amúgy mindent vajon miértnem hallotunk rólatok semmit? Ákost nem kell szeretni, nyilván nem is kéri, Én sem hallgatom már évek óta, mert már nem azt adja amit várok, de azt gondolom hogy még mindig több értéket ad a fiataloknak mint Lady Gaga vagy a sok szemét ami folyik a tévéből, rádióbol. Csak azt tudnám hogy hová tünt az emberekből a tisztelet, és a jóindulat, és úgy alapvetően hová lettek az értékek. Mert beszélhetünk itt irodalomról meg versekről, ha közben nincs mögötte semmi. Annyira örülök hogy televagyunk az ilyen rosszindulatú, én mindenkiről megmondom a véleményemet mert olyan okos vagyok emberekkel.

  • 2010.04.30 09:36:50zityo

    Elkezdtem olvasgatni a hozzászólásokat, kiváncsi voltam mi a véleménye a "nagyközönségnek" a mostani Ákiról. :)
    Első oldalig jutottam,(nem érdekelt a többi) közben mosolyogtam, ráncoltam a homlokom, majd fogtam magam és bezártam ezt az oldalt és elkezdtem Ákost hallgatni.
    További kellemes levelezgetést,szócsatázást.
    :) Én inkább zenét hallgatok. (Ákost)
    És tombolok a koncertjén.....
    :)

  • 2010.04.30 09:51:43usererror

    2010.04.30 09:36:50zityo
    Jó zenehallgatást én is inkább meghallgatom a kedvenc Ákos számomat.... hogy is van?
    "Hajamban ujjaid, mint városi galambok
    Szomorúság közül szemelgetnek magok
    Megnéztem közelről, mindegyik jóllakott"

  • 2010.04.30 09:52:44usererror

    Bocs, "rosszat" kopipészteltem ide

  • 2010.04.30 09:56:51kamarti

    metacinum
    Már a hiteltelenítési erőlködésre szánt energia mennyisége is jelzi, hogy be vannak szarva tőle jópáran, mert nem liberális, pedig az ugye demokratikusan minden művésznek kötelező.

    hát hogy ezt honnan olvastad ki, hogy minden költő legyen liberális, arról fogalmam sincs (speciel egy csomó általam ismert-olvasott kortárs írónak, költőnek fogalmam sincs a politikai elkötelezettségéről, és nem is érdekel), de ez a "be vannak szarva tőle" még ezt is übereli. Már mért lennék beszarva? ki ő, az atyaúristen, hogy árthatna nekem például?

    xq6
    Azért arra kiváncsi lennék hogy azok közül akik itt most ennyire lealázzák Ákost hányan csápoltak rá, és fújták a szövegeit kivülről, egy pár éve.

    a magam nevében válaszolhatok: nem kavart fel anno a Depeche, és a magyar utánzata sem, szóval nem lett úrrá rajtam az aktuális láz... se akkor, se később (bár ahogy látom, Ákinak már akkor igaza volt: "nem biztos, hogy jót tesz neked, / Ha kiszolgálják az ízlésedet"

  • 2010.04.30 10:19:23ménemengedbe

    2010.04.30 09:56:51kamarti

    komolyan kérdem, miért vagy Te itt? mit keresel a velveten, mikor szemmel láthatólag költészetet eszel reggelire...

  • 2010.04.30 10:30:13metacinum

    kamarti, talán számold össze, mennyi energiát, hány hozzászólást pazaroltál korszakos zsenidből erre a szerinted jelentéktelen, érdektelen emberre... Aztán döbbenj rá, hogy ez így neked gáz, nem neki.

  • 2010.04.30 10:44:54Aniroe

    Ez nem vita tárgya!Ákos profi, emberi, intelligens.... Sorolhatnám."Sajnos" csak a bizonyos IQ -val rendelkezők értik a dalok mondanivalóját.Én ennek szívből örülök!Nem vagyok körülvéve hülye emberekkel a koncerteken.Azt is leírtám neked milyen egy Ákos koncert, de nincsenek rá szavak!

  • 2010.04.30 10:56:02metacinum

    Érdemes beleolvasni a Rockinform most megjelent Ákos-különszámába: zenészek és munkatársak beszélnek róla. Az itt okádóknak az ilyesmi persze tilos, mert még kiderülne, hogy Ákossal kapcsolatos negatív rögeszméik nem megdönthetetlenek.

    gitárosnak - Kaszás nem egyszerűen "lemezre mondott egy szöveget", hanem Ákos verseiből készített hangjátékot. Nem mellesleg komoly barátság is kialakult köztük. Tudom, nehéz a rögeszméidtől búcsút venni.

  • 2010.04.30 11:27:21pcr

    Neked mások mondják meg, hogy ki vagy?

    Azért én maradnék a Rubicon-nál:D

  • 2010.04.30 11:34:01metacinum

    Itt mindenesetre 'mások' akarkák megmondani, hogy Ákos kicsoda. Legalábbis ezen erőlködnek, egészen a beszarásig.

  • 2010.04.30 11:43:13kamarti

    csak tudnám, ha én meg még néhányan nem lennénk más véleményen, mint ti, akkor ki erősítene meg benneteket a hitetekben?

  • 2010.04.30 11:44:25kamarti

    persze biztos jobban mutatna ennyi komment egyértelmű hozsannával tele, az igaz

  • 2010.04.30 11:55:20metacinum

    Bocs, kamartikám, ha itt sokan inkább a felsorolt művészeknek hisznek, mint neked, a névtelen kis fikagépnek.

  • 2010.04.30 13:08:01kamarti

    na, hát én meg úgy látom, hogy az istenítésbe is legalább annyi energia lett fektetve, mint a hozsannázásba. mi a fenéért nem lehet elfogadni, hogy nem mindenkinek ákika az isten? mért zavar ez benneteket ennyire?

    amúgy én még nem láttam olyan nagy művészt, akinek egyenletes, minden ponton vitathatatlan minőségű életművet sikerült volna alkotni. ugyanis a nagy művészek is emberek, csinálnak rossz filmet, írnak rossz verset stb. csak mondjuk abba különböznek az önjelölt nagyra hivatottaktól (vagy azok kérlelhetetlen rajongóitól), hogy ezt képesek felismerni és képesek túllépni rajta, legközelebb jobbat csinálni. És nálatok (meg Ákosnál) lényegesen elegánsabban viszonyulnak azokhoz, akik őket mondjuk nem kedvelik, és semmiképp nem akarják őket lenyomni lehetőleg egyszer és mindenkorra, legalább a velveten...

  • 2010.04.30 13:09:45kamarti

    na, hát én meg úgy látom, hogy az istenítésbe is legalább annyi energia lett fektetve, mint a NEM hozsannázásba

  • 2010.04.30 13:38:23Ákos fan

    A sok utálatot gerjesztö irogatonak csak annyit kivánok,hogy menjenek el egy kocertjére és talán ha megértik a tartalmát,akkor rájönnek miért az a sok ezer rajongó.
    -Ákost kevesen nem szeretik/nagyrészt politikai hovatartozás miatt vagy éppen amiért otthagyta a Bonanza Banzai-t.
    -Ákost sokan meghallgatják,de nem kedvencük viszont állitják,hogy okos ember és van pár jó száma.
    -Ákost nagyon sokan szeretik ök akik megértették és veszik a lemezeit,koncertjeire járnak..
    Az utobbiak egy életérzéssel gazdagabbak..ezzel a ijelentéssel talán nem vállalok tul nagy kockázatot.
    "Aki Téged hallott az többé már nem hall meg mást.Aki Téged ismer az benned látja a folytatást.."
    "Nekem sok a dolgom én nem érek rá,igy hát mindegy,hogy mit is szóltál.
    Csak abból itélj,hogy én kivagyok,ha egyszer tudni fogod,hogy Te kicsoda voltál."

  • 2010.04.30 13:53:41kamarti

    Édes Ákos fan! na itt a bibi: én péel nagyon nem akarok utálatot gerjeszteni, viszont azt nem bánnám, ha lehetne véleményt nyilvánítani Ákosról annak is, aki nem kedveli ezért vagy azért. Feltűnhetett: senkit nem hülyéztem le, nem írtam, hogy ne okádj, ne erőlködj, mert beszarsz stb., se nem akartalak lebeszélni se téged, se mást az Ákos hallgatásról és még csak azt se akartam megmondani, mit hallgass helyette. De azért az nem állapot, hogy egyszerűen nem tűritek, hogy másnak más legyen a véleménye, hogy lehülyézitek, hogy az nektek egy irigy, tehetségtelen, rosszindulatú senki - miközben semmi mást nem tudtok az emberről, csak annyit, hogy ezért vagy azért nem kedveli a ti kedvenceteket. Ez azért elég gyerekes és ostoba hozzáállás, nem? Nem akartam én senkit meggyőzni semmmiről, de nehogy már egy kommentben ne lehessen az embernek elmondani a véleményét (és ha ez a "demokratikus" magatartás, amit itt egyesek szitokszóként alkalmaznak, hát vállalom.) Szóval tőlem rajongjanak érte annyian és úgy, ahogy akarnak. csak ne essenek nekem, ha én nem, érted?

  • 2010.04.30 14:03:17kamarti

    szes.istvan@freemail.hu: nem vagyok Eszenyi Enikő, tehát nem tudhatom, miért ment el péel a magsztárba vagy miért kérte fel Ákost zenét szerezni. de gondolom, az nem véletlen, hogy nem jeligés zeneszerzőversenyt írt ki, vagy hogy nem egy tehetséges, ámde kutya által sem ismert (mert mondjuk pályakezdő) zenészt kért fel. Talán mert ő is a közönségből él, ahogy Ákos? tehát nem mindegy a nézőszám? szted hány ember ment el mondjuk Ákos százezres rajongótáborából Brechtet nézni, mert ő szerezte a zenét? és hányan mentek volna el közülük, ha nem ő a zeneszerző? (és ezzel persze nem azt mondom, hogy eszenyi rosszul tette, vagy h az ákos rajongók nem járnak színházba, még mielőtt...) csak azt, hogy "több dolgok vannak égen és földön". meg talán azt, hogy ettől Ákos még nem egy Melis. Vagy kéréds formájában: vajon a Belga attól jó, hogy Jancsó filmben szerepeltek?

    "az ellentmondást nem tűrő okádás"t meg visszautasítom. az ellentmondást itt inkább a fanok nem tűrték, én csakis a saját véleményemet mondtam és próbáltam alátámasztani, nem hivatkoztam senkire és egyszer sem állítottam, hogy aki mást gondol, az hülye, vagy figyelemre se méltó, és nem is akartam meggyőzni senkit. csak ahhoz ragaszkodnék, hogy lehessen saját véleményem. ennyi.

  • 2010.04.30 14:04:15Ákos fan

    "Hagyd a szavakat,ugy véd az igazad,aki fecseg az ugy marad,hallgatni boldogabb.
    Hogyha nem teszed magadra zárod a ketreced..."

  • 2010.04.30 14:11:22kamarti

    2010.04.30 14:04:15Ákos fan: talán már kiderült, más véleményen vagyok: sztem azoknak is tudni kéne (és kellene is) beszélni egymással normálisan, akik nem értenek egyet valamiben (egyszerűen, mert a vita, az eltérő vélemények mozgatják a világot). Meg egyáltalán: az talán még izgalmasabb is, mint az együtt bólogatás, vagy hallgatás (még akkor is, ha nem akarjuk szóban vagy tettben legyilkolni a másikat közben...)

  • 2010.04.30 14:19:25Ákos fan

    Szíved jóga eldöteni mit szeretsz.
    de tudod Ákos olyan szerintem,hogy lehet szeretni vagy nem szeretni,de elismernimindeképpen,mert azért 22évig nem lehet fent maradni tehetség nélkül,föleg a mai popéletben.

  • 2010.04.30 14:51:37kamarti

    sehol nem írtam, hogy tehetségtelen, és nyilván nem véletlen a 22 év, tehát itt legfeljebb arányokról (tehetség, marketing, divat stb.) vitázunk. Bár biztos te is tudnál olyat mondani, akit nem annyira tartasz tehetségesnek, vagy nem érted, mások miért rajonganak érte, pedig már 10-15-20 vagy több éve a szakmában van, és népszerű stb. (például nyilván nem véletlen mondjuk a Rolling Stones több mint negyven éve, de ha egy Beatles rajongónak azt mondod, ez bizonyítja, hogy jobbak, mint a gombafejűek, nem biztos, hogy egyetért...)

  • 2010.04.30 15:36:36metacinum

    kamarti, "tudni kéne egymással normálisan is beszélni" - fura, hogy ezt te írod. Olvasd már végig mind a 214 hozzászólásodat a témában. Ha találsz egyet, ami ezt a vágyadat támasztja alá, szólj. Nyomod itt a szokásos liberós mantrát, az ezerszer hallott panelekkel. Nem tudom, olvastad-e az interjút, mert abban semmi olyan nincs, ami miatt utálni kellene Ákost.
    "jobban mutatna ennyi komment egyértelmű hozsannával tele" - Tulajdonképpen ez inherens beismerése annak, hogy csupán azért villogsz itt, mert te akarod ellensúlyozni a pozitív kommenteket. Vicces kis kísérlet, ha 15 éves vagy, akkor még érthető is. Akarsz róla beszélni? :-D

  • 2010.04.30 15:51:52kamarti

    2010.04.30 15:36:36metacinum
    "tudni kéne egymással normálisan is beszélni" Olvasd már végig mind a 214 hozzászólásomat a témában. Ha találsz egyet, ami nem ezt a vágyamat támasztja alá, idézd!

    de beszélhetünk arról is, ki miért ír ide, a fene se akar ellensúlyozni téged, leírtam, miért írok ide. Te?

  • 2010.04.30 16:12:59metacinum

    2010.04.30 14:03:17kamarti
    Neked tökéletesen igazad van, Jancsó és a Belga egymástól teljesen függetlenül szarok. Igaz, a Jancsó kicsit szarabb, ha lehet.

  • 2010.04.30 16:24:09szegedaminden;)

    Ménemengedbe-nek izenném:


    [link]

    ;)

    A sámánok csöndjével, bölcsességével, szeretetével, odaadásával...hisz tudhatnád te ezt...! Te is mondtad valamikor nekem:"Javítani se kell, meg hozzájuk szólni se. Csak megírni." Emlékszel? :)

  • 2010.04.30 16:35:11kamarti

    szes.istvan@freemail.hu: ez SZÓRÓL SZÓRA a quart.hu liberóportál "elemzése" az 1956 című dalról.

    hiszed-e vagy sem, nem olvasom a quartot, se ákos miatt, se más miatt, szóval lehet, hogy nem mondtam újat, de nem kellett utánaolvasnom (ha továbbolvastad azt a kommentemet, hoztam példát olyanra, aki akkor beszélt nagyon másképp, amikor még tényleg nem lehetett, és nem csak az elhallgatott, ahnem a hivatalos álláspont is az volt, hogy 56 ellenforradalom volt).
    Viszont hogy a fenébe jön ide Trianon? vagy tulképpen az 1956 című dal arról szól, hogy vegyük vissza Erdélyt? szép

    arról meg most tényleg ne nyissunk vitát, hogy "A KISZ-fejesek egykori tablóján szereplő tíz káderből" a másik három most épp hol szolgálja a hazát, mert nem tartozik ide (egyébként sem értem ezt a liberózást, annyira fel voltatok háborodva, ha valaki Ákos szemére vetette, hogy exponálta magát a jobbon, de nektek mindenki büdös libsi, aki nem ért egyet veletek, miközben tényleg semmit nem tudtok mondjuk rólam. hogy van ez?)

  • 2010.04.30 16:48:56ménemengedbe

    2010.04.30 16:24:09szegedaminden;)

    nakéremalásan, MagaÖn Ki? sejtésem vóna, de nemtok biztosat :)

  • 2010.04.30 16:50:39metacinum

    Akkor nézzük a kamarti-féle normális beszédet:

    - Ákos modoros, félművelt és arrogáns, a szövegei pedig röhejesek
    - csak a díjak és a pénz érdekli
    - irritáló fószer
    - születésnapi irodalmi klipje borzalmas
    - gondolkodni tanulnátok meg
    - visszaböfögitek a szövegeit
    - a művészeknek nem az a dolguk, hogy...
    - ártalmasabb mint Győzike
    - nem az ő feladata, hogy 56-ról felvilágosítsa a kölköket
    - a lírának nem az a feladata...
    - 2006-ban arról énekelni, hogy "rólad beszéni sem szabad"? vicces
    - ízlésekről nem érdemes vitatkozni, de van azért objektivitás (gondolom, nálad, vagy esetleg az ÉS/MagyarNarancs/168 óra szellemi
    Bermuda-háromszögében...)
    - tudatában kéne lennie, hogy hányan mantrázzák a dalszövegeit, és aszerint
    kéne írjon
    - gondolkodnia kéne
    - Eszenyi csak a nézőszám miatt hívta Ákost a Brecht-darabhoz (ezért a bölcsességért jár a Mester Ákos-különdíj!)

    DE TERMÉSZETESEN:
    - azoknak is tudni kéne (és kellene is) beszélni egymással normálisan, akik
    nem értenek egyet valamiben
    - és te nem akartál lebeszélni senkit az Ákos hallgatásról

    (2002 óta minden Ákos-cikk kapcsán ugyanezeket mantrázzák az általában "liberális" hozzászólók. Ez csupán véletlen, gondolom. Feszült lehet a hangulat ott Szegeden... Remélem, nem hagytam
    ki semmit, de ha igen, csak szólj.)

  • 2010.04.30 16:54:37kamarti

    szes.istvan@freemail.hu: hát most igazán nem tudom eldönteni, ennyire nagy a zűrzavar a fejedben, vagy ennyire egyféle a rend...
    mert aki fideszes Juhász Gyulát vizionál a hsz-em alapján, hát ne haragudj...

    azért tényleg, mi a fene párhuzam van történelmileg 56 meg trianon közt, azt nem tudom, hacsak nem - a te logikád és érvkészleted mentén haladva - mindkettőt gyurcsány intézte...
    na, ez már tényleg olyan nevetséges mélység, amiben nem óhajtok részt venni. én nem vagyok annyira fanatikusan Ákos-ellenes, mint amennyire te hívő, remélem, az idolod büszke rád.

  • 2010.04.30 16:59:37szegedaminden;)

    Ménemengedbe: a'nnemis olyan nagy baj...! :)Maradjunk mostan csak ennyiben! :)Ismersz é'mmeg szintén no!

    Egyébként pedig A Művészről csak annyit, remélem - ha olvassa egyáltalán - csak röhög ezen a sok durvaságon, hisz azt mondta egyszer - igazából már többször :) -, hogy ha az efféléket komolyan venné, már rég megbolondult volna. Így hát neki úgy köll 'mindezeket' értelmezni, hogy iszonyat zseni a lelkem! :)

    Tessen hát őttet érteni és ne hergeld itt magad...koncentrálj...nézd, tavasz van, nyílik a természet s a gólyák is csak úgy jönnek-mennek...mostanában.. ;)

  • 2010.04.30 17:03:58kamarti

    2010.04.30 16:50:39metacinum: na, büszke vagyok, hogy újra végigolvastál (hogy is szoktátok mondani? nyilván átléptem az ingerküszöböt, hogy ennyi energiát fektetsz a fikázásomba), és majdnem olyan hosszan idéztél, mint Ákost idézték itten korábban - persze az ő "verseit" egészben, nem egyszerűsítve-átfogalmazva, de sebaj, nekem még nem jelent meg 5 kötetem, szóval nem haragszom.
    (egy kiegészítés: objektivitás nem az ésben vagy a 168 órában van, hanem péel abban, hogy a szonett rímképlete abba-abba-cdc-cdc, és hiába nevezi valaki szonettnek a versét, ha nem ez a rímképlet, akkor az nem szonett, erre gondoltam, ha nem értesz valamit, kérdezz, ne próbáld meg kitalálni).

    szegeden gyönyörű idő van, a napfény városa, nem tudtad? csak meg ne pukkadj a végén. én jól szórakoztam, szép majálist :)

  • 2010.04.30 17:04:09szegedaminden;)

    Ja! Még valami, mert rohannom kell már..

    Ha sejtésed van, akkor tudod is! ;) Csak egyvalaki tudhatja...khm..

  • 2010.04.30 17:06:50metacinum

    Tényleg arrogáns ez a csákó, meg félművelt, hogy mindenféle modoros Juhászgyulákra utalgat, ahelyett, hogy arról énekelne, hogy leszoptam egy benzinkutast, ahogy a Kosútdíjasok szokták!!!

  • 2010.04.30 17:08:44metacinum

    Te kérted, hogy idézzek a normalitásodból, kamarti elvtárs! Azt hiszem, ezt hívják defenzívának, ahova most vonulsz épp. Jó pihenést!

  • 2010.04.30 17:25:46ménemengedbe

    2010.04.30 16:50:39metacinum

    köszönöm, én lusta voltam ezt így összeollózni...

    2010.04.30 16:59:37szegedaminden;) jólvan, megvagy ;)
    idegel a hülye

  • 2010.04.30 17:26:18ménemengedbe

    ség... ez lemaradt sorry :)
    imádlak, hogy "felsimertél"
    Ismerj fel :)

  • 2010.04.30 23:43:54szegedaminden;)

    Ménem...!

    Látod mit tettünk itten? Csöndet alkottunk! Jó kis varázslás volt... :)

  • 2010.05.01 08:45:13Rózsa

    Ez már tényleg őrület,hogy nem veszitek észre,hogy Ákos miért van köztünk!
    Mert mondani akar valamit.
    Mindenkinek.
    Vajon (meg)halljátok-e?

  • 2010.05.01 09:22:11ménemengedbe

    2010.04.30 23:43:54szegedaminden;)

    ááá, csak lefutott a poszt...

    2010.05.01 08:45:13Rózsa

    persze, mindenki hall valamit, van aki amit mond, van aki amit ő maga akar :)

  • 2010.05.01 09:41:41Fioni

    én nagyon bírom , nem botrányol , 4 gyermek, családszerető , sikeres , okos , mi kell még?:)))
    ez a titka:)))

  • 2010.05.01 21:05:48pazvega

    Anno a tizenevesek miatta olvastak ki par Orwell es J.D. Salinger kotetet. Abbol meg baj nem lehet..

  • 2010.05.02 12:31:52szegedaminden;)

    Ménem..!

    Szerintem meg nem. Egyszerűen csak nem volt mit kezdeni a mi kis 'lényegtelen' párbeszédünket, hisz téma-idegennek bizonyult. Mit tehettek vó'n? Hm? :)

    Szia, légy jó, vigyázz magadra!

    sz.a.m.

    :)

  • 2010.05.02 15:58:25szegedaminden;)

    Hiba javít: párbeszédünkkel! Addig variáltam a szavakat, míg rosszul maradt bévül a szó! :(

CímkékCímkék

Shopline

C-Travel ajánlatok

  • Autóbérlés online
    Autóbérlés online Most Ön is az elsők között lehet! Foglalja le már most bérautóját a Labdarúgó EB és Olimpiai Játékok idejére!
  • Bulgária Tekintse meg ajánlatainkat és válassza a Napospartot! 12.100 Ft / fő / 7 éjtől.
  • Belföldi wellness hétvége Néhány nap kikapcsolódás, és teljes ellazulás. Masszázs, szauna... Wellness csomagok 4.600 Ft / fő / éjtől

Hirdetés

hirdetés