Nem tartja magát Lady GaGa és Kanye West magyar reinkarnációjának SP, annak ellenére, hogy új klipjében látható West emblematikus szemüvege, a szám refrénje meg GaGa Pokerface című darabjára kísértetiesen emlékeztető Pa-Pa-Partyarc fordulat. A klipet SP készítette, akinek a zenélés mellett a videózás az egyik stabil bevételi forrása.

Kanye West napszemüvegében Lady GaGát énekel SP az új számában, ha nagyon szigorúak akarnánk lenni, de persze nem vagyunk azok, meg azért ez nem is teljesen igaz ebben a formában. Éder Krisztián Fluor nevű zenésztársával közösen elkészítette a Partyarc című számhoz a klipet, ami hivatalosan múlt hét csütörtökön jelent meg.

A videóban az énekesek mellett egy olyan, műanyagcsíkokból álló napszemüveg a főszereplő, mint amilyennel Kanye West is befutott egy-két évvel ezelőtt, a szám refrénje meg GaGa emlékezetes Po-Po-Po-Poker Face sora mintájára Pa-Pa-Partyarc. Persze a szemüveg nem fehér, mint West esetében, hanem sárga és ezüst, és a refrénben is csak kétszer dadognak a szó elejébe és nem háromszor, mint GaGa, de a hasonlóság azért mindkét esetben több mint egyértelmű. A nagyon élénk színvilágú klip tökéletesen hozza a nemzetközi mainstream popzene minden jellegzetes vonását, vannak benne megtört mozdulatsorok, baseball sapka, fehér háttér előtt idétlen táncolás.

A zene kicsit idejétmúlt a kliphez képest, a két fiatal a szemüveg mellett azzal is emléket állít Kanye Westnek, hogy az ő számukban is megjelenik az autotune, amit az amerikai rapper ültetett be a köztudatba. Az autotune-mánia viszont a világ nagyobbik felén azért mára már lecsengett. A szám a szövegével nem akar semmi rosszat, az egy éjszakán át tartó szerelmekről és az úgynevezett bulizós életmódról szól.

Az autotune

Kanye West nagy trükkje az volt, hogy bevitte a populáris zenébe azt az underground zenében ismert játékot, hogy az énekhangokat annyira eltorzítják szoftveresen, hogy egészen gépies, megcsúszó hatásuk lesz. Az autotune-nak nevezett eljárás eredeti célja az volt, hogy hamis hangokból csináljanak utólag tiszta hangokat, de gyorsan kiderült, hogy sokkal szórakoztatóbb teljesen széttorzítani a hangokat, ráadásul ezzel az eljárással sima beszédből is lehet éneknek tűnő dolgot létrehozni, de még a farkasok vonyításából is.

"Nem gondolom, hogy magyar Lady GaGa vagy Kanye West lenne" - mondta a számról megkeresésünkre SP. Az énekes szerint csupán arról van szó, hogy egy könnyen megjegyezhető refrént akartak, ami végül sikerült is nekik. "Csütörtökön jött ki a videó és szombaton egy fellépésen már mindenki tudta a közönségben a refrént" – folytatta polgári nevén Éder Krisztián.

SP egyébként nem érzi cikinek, ha valamilyen munkáján Lady GaGa nyomait lehet felfedezni, a külföldi, neves előadók között is sokan vannak, akik már annak is örülnének, ha le tudnák legalább utánozni azt, amit GaGa csinál.

A klip képi világáról elmondta, az inkább az előadótársa, Fluor ízlését követi, ő szerette volna a nagyon harsány színeket, amit végül a mostanában klipgyártással foglalkozó SP-től meg is kapott. "Valamiből fixen meg kell élnem, ezért a fotózás és a videózás, öt éve csinálom és szeretem is csinálni" – mondta az alapvetően énekesként megismert SP. Hozzátette, természetesen nem akarja abbahagyni a zenélést és a fellépéseket, szeretné összeegyeztetni egymással a dolgokat, és rendezőnek sem nevezné magát, attól még legalább 40-50 klipnyi távolságra van.

SP legutóbb a Csillag születikben feltűnt Brasch Bence bemutatkozó klipjével került a címlapokra, mert azzal vádolták meg, hogy klipet a svéd származású Darin nevű előadó egyik klipjéről mintázták, de úgy nagyjából kockáról kockára . Az énekes akkor azt mondta, hogy a legtöbb hasonló zenéhez készült klipben előfordulnak a kritizált motívumok, mint az ablakon kinézés vagy a motorozás.