A kétgyermekes modell számára fontos a környezettudatos életmód, ezért kicsit sajnálja azt a pénzt, amit nem a fontos problémák megoldására fordítunk, hanem a trendi holmikra. Persze ő is szereti a divatot, és örül annak, hogy ő a háziasszonya a TV2 Divatkreátor című műsorának, amiben fiatal magyar tervezők mutathatják be magukat a világnak, és ami révén talán a közönség is sokkal nyitottabb lesz.

A Megasztár első három szériájának háziasszonya, Görög Zita lesz a műsorvezetője az év hangját kereső show társműsorának, a Divatkreátornak, amiben fiatal és amatőr tervezők kapnak lehetőséget arra, hogy az egész ország megismerhesse őket. A október hetedikén induló műsor sajtótájékoztatóján kiderült, hogy Görög Zita akkor is a Divatkreátort választotta volna, ha a régi pozíciót is felajánlották volna neki. Amellett, hogy nagyon szereti a divatot, az sem elhanyagolható szempont, hogy a családi élet sokkal jobban összeegyeztethető az új műsorral, mivel nem élő adásról van szó, hanem felvételről megy majd, és a forgatási napokat meg lehet változtatni, ha úgy hozza a helyzet.

A saját tervező megkönnyíti az énekes dolgát

Úgy véli, hogy a két műsor biztosan segíti egymást, de a Divatkreátor egyedül is megállná a helyét, és januárban önállóan folytatódik majd. „A Megasztár csupán annyiban korlátozhatja a társműsort, hogy a feladat adott, a versenyzőknek fellépőruhákat kell tervezniük, és az adott ruhának az előadóművészt kell szolgálnia. Az énekesek dolgát egyébként megkönnyíti, hogy külön tervező alkot számukra ruhákat” – nyilatkozta a vadonatúj tehetségkutató műsorvezetője, aki hozzátette, a Divatkreátor első szezonja más koncepcióra épül, mint a Project Runway, amit szintén fiatal tervezők számára hozott létre Eli Holzman amerikai producer.

A sok ötlet segít az elején

Görög Zita reméli, hogy sok jó tanáccsal is el tudja majd látni a versenyzőket, akik a feszített tempó miatt nem nagyon engedhetik meg maguknak, hogy alkotói válságba kerüljenek: „Nagyon sok divattervezővel dolgoztam a világ különböző tájain, és előfordult, hogy megosztották velem, ki honnan merít ihletet, ha nagyon el van fáradva. A versenyzőink között vannak nagyon fiatal, kevesebb tapasztalattal rendelkező tervezők is, és nem biztos, hogy már tudják kezelni a stresszes helyzeteket. Az elején nyilván könnyebb dolguk van, hiszen tele vannak ötlettel, és alig várják, hogy ezeket megvalósítsák, de biztosan lesz holtpont. Remélhetőleg ekkor tudok majd segíteni rajtuk a tapasztalataim révén” – nyilatkozta a Velvetnek Görög Zita, aki kedveli az új generációs magyar designerek - például Tóth Bori, Konsánszky Dóra, Sándor Szandraa USE, a Je Suis Belle tervezőinek - munkáit, Léber Barbarához pedig baráti viszony is fűzi.

Fontos az ízlésformálás

Hozzátette, a magyar tervezők nincsenek könnyű helyzetben, és egyetért Andó Ildikóval, az ELLE magazin divatszerkesztőjével, illetve a Megasztár vezetőstylistjával abban, hogy még van hova fejlődnünk, egy kicsit formálni kell az ízlésünket. „A modelliskolámban heteket kellett töltenem azzal, hogy egy kicsit átalakítsam a lányok ízlésvilágát, és ráébresszem őket arra, hogy ne csak olyan ruhákat vegyenek fel, amik nekik tetszenek, hiszen ha modellként akarnak dolgozni, akkor úgy is el kell tudniuk fogadni magukat, ha egy tervező lilára festi mondjuk a szemöldöküket. Remélem, hogy a műsor révén a közönség új impulzusokat kap, és ha nem is vásárolják meg a honi tervezők munkáit, leveszik a polcról a ruhákat, hogy megnézzék azokat. A mai világ nem kedvez a divatiparnak, az én életemben sem szerepel az első helyen. Amíg nem dolgoztam, a póló és a farmer volt a legjobb barátom, már ami az öltözködést illeti. Persze most ismét előkerülnek a szebb darabok a szekrényből.”

A kényelmi zónájából senki nem hajlandó kilépni

A kétgyermekes modell és műsorvezető környezetvédőként természetesen arra is ügyel, hogy az ifjú tervezőkkel megismertesse azt a fajta tudatosságot, amire mostanában egyre nagyobb szükség van.  „Nagyon sok olyan feladattal készülünk, ami környezettudatosságra neveli őket. Természetesen nemcsak a résztvevőket, hanem a közönséget is szeretnénk finoman rávenni arra, hogy nyissanak egy új gondolatvilág felé. Úgy vélem, hogy a környezetvédelmet jelenleg csak csepegtetni lehet, nem szabad ajtóstól rontani a házba. A kényelmi zónájából senki nem hajlandó kilépni” – nyilatkozta Görög Zita, aki szerint a túltermelés jelenti a legnagyobb problémát, és meg kell tanulni visszafogni magunkat: „Lehet divatosan öltözködni, de nem kell mindennap, minden héten, vagy akár minden hónapban új cuccot venni. Nem kell lemondani a nyaralásról sem, csak ne vigyük túlzásba. Ha így folytatjuk tovább, előbb-utóbb bekövetkezhet egy katasztrófa.”

A divat a XXI. század cirkusza

Görög Zita elismerte, hogy a divat nem tartozik az alapvető szükségleteink közé, de van ennél sokkal rosszabb dolog is: „A divat - persze jó értelemben véve - a XXI. század cirkusza. Azt a pénzt, amit erre elfolyatnak, lehetne hasznosabb dolgokra is fordítani. Elképesztő, hogy milyen pazarlás megy a világban. Beszéljünk egy kicsit a fegyverkezésről is. Egy napi fegyverszünettel sokat lehetne tenni az éhezés megszüntetéséért. A fegyverkezés egy haszontalan, nem emberhez méltó dolog, viszont ha már a divat része a világnak, akkor miét ne emelhetnénk ki azokat a fiatal tehetségeket, akik erre érdemesek?”