Több magyar zenét kéne szerinte játszani a rádióban, és akkor mindenkinek lenne hely. Nem szeret már szerepelni az írott sajtóban és meg is mondta miért.

Pély Barna kivonult a celebvilágból, és ez tudatos döntés volt a részéről, mert a bulvársajtó negatívan befolyásolta a karrierjét. „Azoknak az embereknek, akik nem értenek semmihez, biztos használ a sajtóban való állandó szereplés, de nekünk zenészeknek nem feltétlenül.” Pély úgy véli, hogy az emberek komolyan veszik, amit az újságok írnak, nem siklanak át felette annyira mint a tévében elhangzottaknak, azaz az olvasók elhiszik és meg is jegyzik az olyan dolgokat, amik túlságosan túl vannak dimenzionálva vagy nem is igazak.

„Megmondom őszintén, a tévés szereplések jók, de az újság nem.” A zenész elmesélte, hogy csökkent a koncertjeik száma, mert túl sok hír volt a magánéletéről a sajtóban, így a szervezők sem vettek igazán komolyan. Szerinte a koncertre járó közönség olvassa a sajtót, de nem szívesen látja benne a kedvencét, akinek elmegy a koncertjére. „Az a legritkább, hogy látsz valakit a bulvár sajtóban, és arra gondolsz, szeretnék elmenni a koncertjére; ez a visszacsatolás nincs meg, kizárt dolog. De az időbe telik, amire az ember erre rájön. Csak kevés esetre tudok visszaemlékezni, amikor a bulvársajtós szereplés miatt érkeztek egy-egy koncertemre érdeklődők (bár volt rá példa), de általában a zenekaraim (United, Cool on tool) dalait szerették volna hallani” – teszi hozzá.

A tévés szereplést azért is tartja másnak, mert ott a kapcsolódó promócióban lehet beszélni zenéről, a zenészségről, főleg most, amikor már tanárként tért vissza a tehetségkutatóba. „A közönség is tudja, hogy biztosan értek a szakmámhoz, ha tanárként alkalmaznak.” A megasztáros tanári tapasztalatairól elmondta, hogy biztos volt benne, hogy nem jutnak el a zenekarok a verseny végig, mert a személyi kultusz mindig sokkal könnyebben építhető. Úgy véli régen ez pont fordítva volt, ha valaki szólóénekes volt, akkor nagyon fel kellett építeni: hatalmas zenekarokat mozgattak meg miattuk, mint például Tom Jones vagy Sinatra mögött. „Ez egy nagyon drága dolog volt, míg ha volt egy beat zenekar, voltak négyen, megírták a számot, felvették magnóra, erről szólt a sztori sokkal könnyebb és olcsóbb megoldás volt, mint egy harminctagú nagy zenekart hangszerelni.” Pély rögtön hozzátette, hogy mindezek ellenére még most is a zenekarok mozgatnak nagy, és hiteles tömegeket, mint ahogy a legnépszerűbb magyar együttes, a Tankcsapda teszi.

Külföldi példaképek

Bár Pélyt még nem fenyegeti közvetlenül az aggkor, a kedvenc együtteséről a Red Hot Chili Peppersről megjegyezte, hogy akik az első koncertjeiken ott voltak, azok mára már nagypapák. Példaképeiként említette még Stevie Wondert és Lenny Kravitzet is. Saját zenéjét Stinghez és Prince-hez szeretné hasonlítani. „Nem mennyiségben vagy minőségben, hanem inkább irányultságban.” Ezek az előadók írnak popnótákat is és egészen elvetemült számokat is. Bármennyire értékeli a külföldi előadókat, üdvösnek tartaná, ha a magyar rádiók sokkal több magyar zenét játszanának, részben azért is, mert így sokkal jobban elférne a piacon a sok tehetség, akiket a temérdek tehetségkutató ont ki magából évente. Pély szerint szükség van a tehetségkutatásra, mert máshogyan nem lehet felfedezni a tehetséget. Ő is járt, amikor fiatalabb volt, és rengeteget zsűrizik vidéken egész évben. „Ez nagyon fontos, mert megtanulják a diákok, a gyerekek, hogyan kell színpadon szerepelni, kritikát kapni.” Persze nehéznek találja a zsűrizést, mert gyorsan kell véleményt mondani, míg ha tanár vagy van rendesen időd mindent mérlegelni.

Természetesen a zsűritag kap hideget, meleget is, de Pély azon a véleményen van, hogy ez már finomodott, mert az emberek most már hozzászoktak ahhoz, hogy van egyfajta kritikai szemlélet. Hozzátette, hogy ezzel a Megasztár kultúrát teremtett, mert a zsűri szereplése ezekben a műsorokban minimum harminc százalékot tesz ki, és az átlagos néző már nem nagyon tud különbséget tenni az előadók között ezen a nagyon magas szinten.

Nem lát különösebb problémát abban, hogy miként fogja elbírni a piac a rengeteg új tehetséget, mert úgyis csak a rátermettek maradnak bent a szakmában. „Az eddigi tapasztalataim szerint ez így van, és nem is biztos, hogy azok maradnak fönt, akik megnyerik.” Példaképp természetesen Gáspár Lacit hozta fel, aki harmadik lett a Megasztárban.