„Arcra nagyon szépek a magyar lányok, nyaktól fölfele foglalkoznak a legtöbbet magukkal, ezt tudom igazolni, de nyaktól lefele már nem törődnek magukkal annyit”- állítja dr. Krasznai Zsolt. A plasztikai sebészt a Miss Alpok-Adria szépségversenyen kerestük meg - ahol a zsűri tagjaként bírálta a versenyzőket -, hogy a versenyzőkről folytatott röpke csevej után rátérjünk az esztétikai sebészetben megjelenő trendekre, és arra a kérdésre, véleménye szerint mi lesz a divat tíz év múlva például a mellet illetően.
A fiatalok a testüket szeretnék szexisebbé tenni
A plasztikai sebész a szépségversenyzőkről általánosságban elmondta, az arcápoláson kívül a sport is fontos lenne, és hangsúlyozta, ő mint férfi a harmóniát keresi, ha egy nőre néz. „A fiatalok egyébként jellemzően a testükön szeretnének változtatni, ha a plasztikai sebészetre gondolnak. A 20-35 éves korosztály többnyire azzal keres meg, ha valamelyik testrészét szexisebbé, vagy arányosabbá szeretné tenni. Az idősebb korosztály az arcán szeretne változtatni. Néhányan tördelik a kezüket, és pár perc múlva végre kibökik, hogy a ráncaikat szeretnék eltüntetni.”
Dr. Krasznai Zsoltról sokan akkor hallottak először, amikor a börtönbüntetésének letöltése után Zalatnay Sarolta felkereste az általa "szépdokinak" nevezett orvost, hogy könnyítsen a súlyos mellimplantátumán, amit még egy korábbi Playboy-fotózás előtt operáltatott magának. Az énekesnő mellkisebbítését a TV2 közvetítette, Krasznait pedig néhányan fórumokon támadták amiatt, hogy a szakvizsgája megszerzéséhez képest rövid idő alatt magánpraxisra tett szert. Az orvos a válaszában elmondta, sebész családból származik, gyerekkora óta erre a pályára készült, a szakvizsgája megszerzése után öt évig szakmai felügyelet mellett dolgozott, ahogyan azt a szabályok előírják, és azóta is szereti a csapatmunkát.
A legjobb reklám a barátnő
Dr. Krasznait arról kérdeztük, miért lett médiaszereplő. „Ez nem az én kizárólagos döntésem volt. Amikor letettem a szakvizsgámat, három, különböző korosztálynak és célközönségnek szóló divatlapban adtam fel hirdetést, így kezdek megismerni. Az újságok és a tévék is elkezdtek velem foglalkozni, így fokról-fokra kerültem a nyilvánosság elé”- mondta az orvos, aki a Feldmár Intézet Nők Iskolája előadássorozatának állandó oktatója. A plasztikai sebész elmondta, a pácienseinek a számát a megjelenések bővítik, de a legjobb ajánlás szerinte mégis az, amikor egy volt páciense említi meg a nevét valahol.
„A legjobb reklám az, ha miután valakit jól megoperálsz, annak a barátnője is jelentkezik. A médián keresztül érkezett páciensek ehhez képest jóval kevesebben vannak. Amikor arra gondolunk, hogy a pr mennyire fontos, sok embernek eszébe sem jut, mennyi munkád van amögött, mennyi mindenen kell keresztülmenned ahhoz, hogy idáig eljuss. Tizenhét év tanulás és vizsgák után mondhattam el magamról egyáltalán, hogy plasztikai sebész vagyok.”
Már Amerikában sem divat a túl nagy mell
A trendekre rátérve felvetettük, a férfimagazinokban megjelenő aktok mutatják, a plasztikai sebészek milyen mellet tudnak operálni, és ez képet ad az orvosok és a páciensek ízléséről is, dr. Krasznai szerint azonban ez nem egyértelmű. „Vannak tinilányok, vagy nem kiegyensúlyozott életű nők, akik a médiában látottak alapján szeretnének maguknak is hasonló beavatkozásokat, de ez nem a trendet mutatja. A pácienseim nagy része hétköznapi nő, ügyvéd, tanár, vagy akár hivatásos anyuka, akinek semmi köze a szépségiparhoz.”
A plasztikai sebész ismertebb páciensei közé tartozik Szűcs Judith, Zimány Linda és Rubint Réka is. Az utóbbiról több interjújában elmondta, mielőtt elhatározták volna, mekkora mellet alakítsanak ki a számára, igyekezett arra rábeszélni a fitneszedzőt, hogy a testalkatának megfelelő nagyságot válasszon. Ebből kiindulva jól sejtettük, mit válaszol majd dr. Krasznai arra a kérdésre, milyen lesz tíz év múlva a divatos női mell.
„Amerikában sem divat már, hogy minél nagyobb mellet csináltassanak a nők. Remélem a jövőben azzal jönnek majd konzultációra a hölgyek, hogy a testükhöz képest minél arányosabb, és a természeteshez közelítő mellet szeretnének. Ezen dolgozom.”