Joe Eszterhast a Newsweek új botránykönyve kapcsán kérdezte, és megtudta, hogy a Showgirls-hez több száz táncosnővel interjúzott, de az nem számít, mert akkor még nem volt házas.

Joe Eszterhas a Newsweek magazinnak adott interjújában elmondta: a megjelenésekor azonnal botránykönyvnek kikiáltott, a "Devil's Guide to Hollywood: The Screenwriter as God" művét igazából elősorban forgatókönyvírói tankönyvnek szánta, amit csak igyekezett pár anekdotával színesíteni. Eszterhas szerint a forgatókönyvírást sokan csak pénzkereseti forrásnak tekintik, mások művészeti tevékenységnek, és ő is ez utóbbi iskola híve. A könyvről született recenziókban ezzel szemben leginkább csak arra térnek ki, hogy a forgatókönyvíró zaftos pletykákkal szolgál a legismertebb A-listás hollywoodi színészekről, vagy csak szimplán lehülyézi őket.

Az alapos tényfeltárás híve

Eszterhas újságíróként kezdte pályafutását, többek közt a Rolling Stone magazinnak is dolgozott. A Newsweeknek elmondta, ebből a korszakból forgatókönyvíróként is sok mindent hasznosít, akár technikában, akár érdekes figurák formájában. Az 1956-os eseményeket feldolgozó Szabadság, szerelem című történelmi filmje - amelyet itthon októberben, Amerikában csak jövő év elején mutatnak be -, munkálatainál például komoly kutatómunkát végzett a témában, az Elemi ösztön ötlete pedig onnan származik, hogy újságíróként sorozatgyilkosokkal is készített interjúkat. Eszterhas mélyreható újságírói módszereiről elárulhat valamit az, hogy amikor arról beszél, hogy a Showgirls-re való készülésekor Paul Verhoevennel együtt több száz táncoslányt interjúztattak, azt is gyorsan hozzáteszi, hogy de akkor még nem volt együtt a feleségével.

A lap Eszterhas feleségét is megszólaltatja, aki nem lát kivetnivalót férje egykori, hírhedten piálós és csajozós életmódjában, és szerinte a könyv hiteles képet fest Hollywoodról és a forgatókönyvírói szakmáról.

A táncoslányok továbbra is foglalkoztatják

A köztudottan nagyot bukott Showgirlsről egyébként Eszterhas maga is elismeri, hogy a film nem olyanra sikerült, amilyennek a forgatókönyvíráskor tűnt, mert azt végigröhögték Verhoevennel, de a filmből valahol mégis elveszett a humor. Most azt tervezi, hogy Broadway-musicalt csinál belőle, mert szerinte azért ez igenis egy jó könyv volt eredetileg.