Látogatás a Megasztár kulisszái mögött, ahol megismerhetjük Kálmánt, belehevülhetünk a tapspróbába, és az is megadatik, hogy Somára várjunk. A Velvet Kommandó a helyszínen derítette ki, hogyan lesz egy tízperces esztrádműsorból kétórás élő tévéshow.
A Millenáris stúdiója meglepően kicsi. Lehet, hogy sokkal többen vállalkoznának arra, hogy élőben tombolják végig a műsort, de a tévében látható tömeg valójában pár sor emberből áll, akiket csak az ügyes kameramozgások formálnak tömeggé.

Talpra, Tilla

Tekintse meg képeinket!
Az élő adás izgalmában legelőször Tilla pattan színpadra. Már hét órától sürög forog, beszélget a technikusokkal, miközben az ülőhelyekre kezdenek beszivárogni az emberek, a színpad elé azonban még nem engednek be senkit. Negyed nyolc körül aztán megtöltik a termet, hiszen még jó néhány percbe beletelik, míg a rakoncátlan nézőket ráncba szedik. Tilla nem vállalja a kemény szerepet, így a felvételvezető hölgy lesz az, aki erőteljes hangon többször közli a rajongókkal, hogy csak három sor állhat a színpad előtt. "Ön már a negyedik, ön is, ön is, addig nem kezdünk, amíg nem állnak máshová!" Ez úgy látszik, hat, mert a nézők rendezik soraikat, és végre megkezdődhet a műsorra hangolás. Ez a készülődés legérdekesebb része, és sanyarú igazságtalanság, hogy a műsorhoz mindig hű nézők kimaradnak belőle.

Kálmán, a háttérsztár

Kálmán a toppan a színpadra Tilla mellé, és izzítani kezdi a közönséget, ami az "ilyen nincs, és mégis van" és az "együtt mozgunk, együtt lélegzünk" kezdetű lejárt mondtatok ütemes ismételgetése ellenére is sikerül neki. A tizedik tapspróba után mindenki legnagyobb meglepetésére rázendít az örök ász "Should I Stay or Should I Go" kezdetű Clash nótára, ami már igazán lázba hoz mindenkit. Kálmán Nagy Edmond módra vonaglik a színpadon és mozdulataival azonnal belopja magát mindenki szívébe.

Zitára adni kell

Közben Görög Zita vonul be, fülbevalóját igazgatva. Nehéz megmondani, hogy vajon izgul, vagy inkább unja magát. Ő is átesik a mikrofonpróba többszörös beavatási rítusán, majd a jelenlévők egyöntetűen egyetértenek abban, hogy "Zitára többet kell adni". Szerintem viszont mást kellett volna rá adni: Görög Zita szép nő, ezért nem kellene belőle idétlen ruhákkal különféle alakzatokat formálni, most éppen körtét.

Tilla közben a lassan helyére szivárgó zsűrit igyekszik felspannolni: kezdetnek azon elmélkedik, mióta van Pély Barnának ilyen kecskeszakálla. Közben Somát percenként hívják, akinek nyilván határozott elképzelése van arról, hányadik szólításra ugorhat egy nő, mert kezdés előtt öt perccel még mindig nincs a helyén. Amikor már mindenki őt keresi, mindenki kedvenc gésája végül tűsarokban, hatalmas hajjal és mellekkel bevonul, és ruhailag ismét remekel.

Kevés dal, sok szünettel

Eközben a rendező is percenként bejelentkezik, ami szintén kellő hatásfokra tüzeli a népet. Mire elérkezik a kapcsolás ideje, mindenki megfelelő hangulatban van ahhoz, hogy valóban átélje a műsort. Ez egyébként egyre nehezebb, hiszen egyre kevesebb fellépő van, és az előadások közötti szünetet szinte már lehetetlen lenne tovább húzni. A fellépők két óra alatt adnak elő öt számot, a produkciókat két reklámblokk is megtöri - ezalatt a stúdióban Kálmán énekel - , és a műsort egyre inkább a zsűri véleményezése, Tilla improvizációi és Görög Zita betanult kérdései töltik ki.

Igazán kellemetlen, hogy egy ilyen szimpatikus műsort, ahol még a közjegyző is egy fitos orrú, mosolygós tünemény, feláldoznak a főműsoridő oltárán, és egész estés adást csinálnak öt darab két perces számból, hiszen ha összeadjuk, ez összesen is csak tíz perc.

Párosan szép

Az előadók ezúttal celebritykkel énekeltek duettet. Gáspár Laci és Király Linda Mariah Carey lehanyatlott szellemét próbálta megidézni, Tóth Vera Auth Csillával érdekes módon két férfi, Michael Jackson és Paul Mc Cartney közös előadását dolgozta fel, meglehetősen kirobbanó sikerrel.

Klikka képre!
Kevesebb elismerést zsebelt be viszont Szikora Róbert és Schmidt Vera, akik a "valami bolondságról" szóló szerelmes duettet a zsűri szerint nem tudták megfelelő hiteleséggel előadni. Pedig a sötétített üvegű Szikora Róbert igazán mindent megtett a simulás érdekében. Róbert a kritika hallatán közölte a zsűrivel: a választást ne kritizálja, mert abba szegény Vera bele se szólhatott - ezzel a mondatával olyan kulisszatitkot fedett fel, amelyre még a Velvet kitartó tényfeltáró újságírója sem lenne képes.

A legnagyobb sikert ezúttal is Oláh Ibolya zsebelte be, ezúttal Novák Péterrel, "két ember tele jósággal, kreativitással" jellemezte őket a zsűri. Az eredeti Tina Turner - David Bowie duó felgyorsított változatán sokat dobott a siketnyelv használata is, valamint a mosolygós előadásmód. Utolsónak lépett színpadra az este legegzotikusabb duója: Ganxsta Zoli és Kandech Evelyne, akik szintén meggyőztek mindannyiunkat.

Eddigre már rég ott tart mindenki, hogy senkit sem ejtenénk ki, hanem énekeljen mindenki, amennyit csak akar. "Legyen az egész ország egy dúdoló tömeg, és ezáltal csökkentsük kelet-európai szorongásunkat" - ahogyan Bakáts Tibor Settenkedő fogalmazott. Így azonban nem lenne igazi valóság-show, showbiznisz és reality. Ezúttal Schmidt Vera távozott a feszült percek után - a zsűri meg csak örülhet, hogy a közönség választ helyette.