horoszkóp

Pofára estek Norbi elhagyott futárai

2007.03.29. 19:43
Kapcsolódó cikkek (1)
Schobert Norbert faképnél hagyta ételfutár cégét és egy másik vállalkozással bútorozik össze. A volt üzlettársak csalódottak, szerintük cserbenhagyták őket, pedig komoly befektetéseket eszközöltek. Schobert viszont azt mondja, ő mindössze annyit tett, hogy nem hosszabbította meg a lejárt szerződést, mert nem tartotta elég színvonalasnak a kiszolgálást.

Egyik napról a másikra jelentette be Schobert Norbert, hogy eddigi ételfutár-szolgáltatása megszűnik, helyette hamarosan egy másik céggel folytatja tovább. Eddigi üzlettársa, Koller István, a Norbival 10 hónapja együtt dolgozó Gastrofutár ügyvezetője szerint Norbert miatt 300 ember kerülhet utcára.

Meglepte a futárokat, szakácsokat

"Meglepetésszerű volt Norbi bejelentése. A baj az, hogy erről elfelejtette értesíteni a munkásokat" - mondta a Velvetnek Koller István. "Pedig az alvállalkozók komoly pénzeket fektettek be Norbi nevére alapozva, úgy, hogy a fitneszguru csak a nevét adta az üzlethez, miközben abba is beleszólt, hány szalámi legyen a szendvicsben" - jegyezte meg az ügyvezető, aki hozzátette, jogilag nem támadható Schobert Norbert lépése.

Klikk!

Koller szerint nagy a baj, mert a konyha, amelyik főzte az update-menüket, minden korábbi üzletéről lemondott. Az alvállalkozók hűtőláncot alakítottak ki, autóflottát vásároltak, és még a futárok is beleadták a maguk pénzét - vázolta a helyzetet az ügyvezető.

Norbi követelt

A cég Csábi Bettina, volt bokszoló, Schobert Norbert korábbi szóvivője által aláírt közleménye szerint "2005-ben a Schobert Norbert saját nevével fémjelzett ételfutár szolgálathoz a "Norbi" névhez kapcsolódó jogokat, az értékesítést végző országos hálózat kiépítéséhez pedig kisbefektetők az anyagi és erkölcsi tőkéjüket adták."

A közlemény szerint Norbi nevéért cserébe a pénzügyi lehetőségeket és terveket meghaladó követelésekkel állt elő, amelyek csődbe vitték volna a vállalkozást.

Norbi nélkül tovább

Csábi Bettina úgy fogalmazott: "az elhúzódó tárgyalások közben Norbi a már leadott megrendeléseket, a közel 300 alkalmazott, és a kisbefektetők érdekeit figyelmen kívül hagyva minden átmenet nélkül közölte az ételeket előállító konyhával, hogy megtiltja nevének felhasználását. Így értelmetlenné vált volna az erre a célra létrejött országos hálózat és munkatársainak munkája. Én, Csábi Bettina, személy szerint azon kisbefektetők egyike vagyok, akik hittek Norbiban és kiépítették számára ezt az egész rendszert."

A hoppon maradt konyhások most azt tervezik, hogy Gastrodate néven folytatják tovább a munkájukat. Így az előfizetők ugyanúgy megkapják az ebédjüket, csak április 9-től a csomagoláson nem lesz rajta Norbi arca és neve. Koller István bízik abban, hogy a vásárlóknak nem ez számít majd, hanem ami a dobozban van. Az update-rendszert nem viszik tovább, hanem alacsony szénhidráttartalmú ételekként kínálják termékeiket.

Lejárt a szerződés

Schobert Norbert egész másként látja a helyzetet. A Velvetnek elmondta, szó sincs arról, hogy cserben hagyta volna a munkatársakat. A szakítást négyhónapos tárgyalás előzte meg. A szerződésük több hónapja lejárt, Norbi ugyanis ügyvédje tanácsára csak félévre szóló szerződést kötött a Gastrofutárral.

"Annyi történt, hogy nem hosszabbítottuk meg a szerződést" - magyarázta a helyzetet Schobert ügyvédje. A kontraktus tartalmazza, hogy az érvényesség lejárta után a cég nem használhatja tovább a Norbi nevet és a logót. Az ügyvéd szerint azért nem hosszabbították meg a szerződést, mert a társaság nem volt elég likvid: magyarán nem volt elég pénze.

Minőségi lemaradás

Klikk!

Schobert Norbert szerint ő bukik is a szakításon, hiszen lemondott az üzletrészéről, amiért az elhagyott partnerek szerint semmit nem fizetett. Ám, mint mondta, jó oka volt a búcsúra, mert mindig arra törekedett, hogy jobb minőségű terméket kínáljon. Norbi szerint - Béres Alexandráé mellett - az ő életmódprogramja a legjobb, az ételfutár piacon pedig a Food Expresszt találja a legkorszerűbbnek.

Norbi minőségi továbblépésre nem találta alkalmasnak a Gastofutárt, mert szavai szerint nála legfeljebb fél százalék minőségi reklamáció fogadható el, míg a Gastrofutárnál "7 százalék volt a minőségi lemaradás". Ennek ellenére Schobert sok sikert kíván nekik, sőt felajánlotta, hogy aki szeretne, továbbra is dolgozhat vele a Food Expresszel létrehozandó közös vállalkozásban.

Norbi vásárlóinak viszont átmenetileg nélkülözniük kell az update-et. Májustól lehet újra rendelni, ekkor már az új partner konyháján főzik az ételeket.