Pierre Tabourot urat, a balszerencsés vevőt rendkívül feldúlta, hogy döglött patkányt talált a jónevű francia tésztagyár, a Panzani egy hermetikusan lezárt csomagolású makarónijában. Azon pedig még inkább felhúzta magát, hogy amikor először jelentkezett panaszával a vállalat fogyasztóvédelmi osztályánál, az illetékes hölgy nevetgélve azzal próbálta elintézni az ügyet, hogy emlékeztette: a terméket akciós áron, 33 százalékkal olcsóbban kínálták, vegye olybá, hogy az ingyenes rész árában benne foglaltatik a döglött patkány.

A tésztagyár vezetője kikérte magának a feltételezést, az echirolles-i károsult lakására kiküldött vállalati ellenőr pedig az első szemrevételezés után azt a szakvéleményt adta, hogy a szóban forgó rágcsáló nem is patkány, csak egy háziegér.

A pórul járt makarónikedvelő ezen is kellően feldühödött: "Nem csináltam kórbonctani ellenőrzést, de szerintem ez egy patkány." A férfinek a cég kártérítésként 100 eurós vásárlási utalványt ajánlott fel, de ő továbbra is ahhoz ragaszkodik, hogy kártérítés helyett a Panzani nyilvánosan kövesse meg őt. Tabourot azt is elhatározta, hogy ha törik, ha szakad, beperli a Panzanit, már csak azért is, mert - mint mondta -, egy életre elment a kedve a makarónievéstől.