Hímvesszőmérésre buzdít temérdek, mérőszalagnak is használható képeslap a cseh kocsmákban egy gumióvszer-gyártó cég akciójaként.

"Légy férfi, mérd magad! Megéri!" - buzdít a vállalat szlogenje. Miután a jelmondatot megfogadók a képeslappal sikeresen meghatározták vesszejük hosszát és kerületét, és ezt pontszámokra váltották, megtudhatják, hogy melyik csoportba sorolhatják magukat. Összesen négy péniszkategória van a képeslapon: főemlős, sakál, vadkan és bika. A kapott eredményt azután mobiltelefonos SMS révén tudathatják a céggel, aminek fejében tárgynyeremény-sorsoláson vehetnek részt.

"Szórakoztató reklámakciót akartunk, és eddig nem is érkezett egyetlen panasz sem, csakis kedvezők a reakciók" - mondta a cég egyik vezetője.

Elsősorban a 15-30 életév közöttiek kíváncsiságára számít a vállalat, amely fél millió péniszpontozós képeslapot postázott szét, és már az első héten több ezer hímvessző adatainak a birtokába jutott. A legtöbb cseh méricskélő egyébként a vadkan kategóriába tartozik.