A kimonó népszerűsítését célzó reklámkampányt indított a japán császárváros, Kyoto: péntektől tizenegy napon át ingyen utazhat autóbuszokon és a metrón mindenki, aki ismét felölti ezt a hagyományos japán öltözéket. Ezen kívül minden kimonót viselő - akár japán, akár külföldi az illető - belépődíj kifizetése nélkül tekinthet meg számos látványosságot a turisztika fellegvárában. Ezzel akarják újból fellendíteni mind a kimonó viseletet, mind általában a textilipart is.

A Japánban végbement modernizálás következtében ugyanis a kimonó már régen megszűnt mindennapi viselet lenni, és a japánok többnyire nyugati divat szerint öltözködnek. Esküvőkön, gyászszertartásokon és vallási ceremóniákon azonban továbbra is felöltik ezt a hagyományos ruházatot. A "kimonó" japán szó jelentése egyébként: ruhadarab. Szorosabb értelmében egyrészes, a test hosszának megfelelő, elől nyitott, széles újjakkal rendelkező ruhadarabot jelöl, amelyet az "obi" elnevezésű öv tart össze. Férfiak és nők egyaránt viselnek kimonót.