Az Egyesült Államokban a szemöldök ápolása művészet, egész irodalma van. A szemöldök állítólag sokat elárul a nőkről. A 20. század elején a sűrű, széles szemöldök erős jellemet és szenvedélyességet jelentett. A 30-as években a dívák elvékonyítással tették titokzatossá szemüket.

Gondoljunk csak Marlene Dietrichre vagy Greta Garbóra. Frida Kahlo festőnő nemcsak párjának akart tetszeni, amikor szemöldökét természetes állapotában hagyta, hanem ezzel is nyilvánvalóvá akarta tenni félvérűségét. Liz Taylor feketére festette, mint az egyiptomiak, ibolyaszínű szemei így még gyönyörűbbnek látszottak. Anna Magnani drámai tekintetét árnyalta vele.

Emlékezetes volt Roger Moore legendás felvont szemöldöke, amelyet a színész némi öniróniával "egyetlen művészi eszközének" nevezett, vagy Jack Nicholson kusza szemöldöke a Száll a kakukk fészkére és a Ragyogás főszereplőjeként.

Az amerikai arckozmetikusok szerint lényegtelen, hogy igazi-e a szemöldök vagy sem, fontos azonban, hogy mindig felfelé legyen kefélve és egy kis hajlakkal rögzítve.