Kitty és a Zen
Kitty az évtizedek során kultusszá vált, a cukiság tökéletes megtestesítőjévé (német-japánul: über kawaii), az imádnivalóság csimborasszójává. A figurát világszerte mindenhol ismerik és szeretik. Ennek oka a gyártók szerint a kiváló minőségben előállított termékek mellett az, hogy Kittyre elég csak ránézni, és az ember spontán örömet, a létezés örömét érzi legbelül. Egyesek szerint ez azért van, mert Hello Kitty egy zen buddhista karakter.
Nagy mosoly, nagy üzlet
A tizennyolc millió jenes tőkéjű gyártó cég szerint filozófiájukban - "Small gift, big smile!" - rejlik sikerük. Világszerte négyezer üzletük van, kétezer-ötszáz különféle terméket árulnak, és havonta száz-kétszáz új terméket dobnak piacra. 2003-ban nettó árbevételük nyolcvanhárom millió jen volt, az cirka százötvenmilliárd forint. A Sanrio főnökei nyugodtan hajthatják le fejüket éjszakánként bankjegyekkel kitömött párnájukra, hiszen ők mosolyt és boldogságot árulnak. Emellett jelentős összeggel támogatják az UNICEF nemi megkülönböztetés elleni harcát is. A tokiói székhelyű cég ajándéktárgyak gyártása mellett könyvkiadással, újságterjesztéssel, filmgyártással, éttermek, sőt vidámparkok működtetésével foglalkozik.
Visszafogott nyitás
Az itthoni forgalmazó is nagy lehetőséget látott a kis cicában, bár kezdetnek még csak négyszázötven különböző terméket árulnak. A hozzánk behozott termékek kiválasztásánál visszafogattak voltak, hiszen szinten mindent lehet már kapni Hello Kittyben: televíziót, CD lejátszót, toastert, wc-ülőkét, robotot, gyémántot. Ehhez képest nálunk egyelőre a legkülönlegesebb termék a wc-kefe és a selyemernyő. Ezeken kívül pedig a szokásos repertoár kapható: ruhák, plüssfigurák, fogkefe, fésű, sokféle táska, tolltartó, kulcstartó, bögre illetve papír- és írószerek. Kezdetnek ennyi, de a kínálatot folyamatosan bővítik, talán hamarosan ők is felbátorodnak, annyira, hogy itthon is lehessen kapni Hello Kitty vibrátort.