Angliában a felmérést készítők fő kérdése ez volt: Mire gondol Ön, ha egy tárgyalás unalmas? Tévednek azok, akik úgy gondolják, hogy az üzlet vagy a pénz végzett az első helyen, mert sokkal inkább a foci, az ételek és a szex körül jár az üzletemberek agya.
Foci és honvágy
Az eredmények alapján a férfiak 45 százaléka legalább egyszer a focira gondol, ha unatkozik egy tárgyaláson vagy értekezleten. A megkérdezettek 20 százaléka arra, hogy mit fog vacsorázni, 19 százalékuk pedig röviden és velősen csak arra, hogy hazamegy. A szex is előkelő helyen végzett: négyszer annyian gondolnak inkább erre, mint a családjukra. Nem meglepő módon a férfiaknak kétszer olyan gyakran jut eszükbe a szex, mint a nőknek: a csajok inkább azt figyelik, hogy másokon milyen ruha van.
Martin Lewis, az egyik szervező elmondta: "A felmérés leleplezett néhány nagyon vicces és szokatlan gondolatot is. Van, aki például a krikett szabályain szokott elmélkedni. A legfontosabb, hogy kiderült: igyekezni kell érdekes és releváns tárgyalásokat tartani. Ugyanis senkinek nem kalandoznak el a gondolatai, ha érdekes a megbeszélés."
Szexközpontúak
Felbuzdulva ezen a felmérésen, a Velvet szerkesztősége is gyors kutatásba kezdett. Megkérdeztünk néhány rutinos tárgyalás- és értekezletfreaket, mire gondolnak, ha unalmas a téma. A válaszokból kiderült, hogy a pasik itthon is hasonlóan gondolkoznak: a fő téma nálunk a játék, az evés, és természetesen a szex, még sokkal inkább, mint Angliában. Szerkesztőségünk egyik tagja röviden és velősen csak annyit mondott: "Pinára gondolok, mi másra." Természetesen ez a látásmód elsősorban a férfiakra jellemző. Ezt a sztereotípiát erősíti még jó néhány válaszadó, köztük egy reklámszakember is: "Először is: ha van jó csaj a tárgyaláson, akkor adott, hogy mire gondolok. Ha nincs, akkor, arra hogy egy jó csaj is ül ott."
Az angolokhoz hasonlóan nálunk is van, akinél előjön a foci, mint téma. Egy másik reklámszakmai dolgozó legkedvesebb fantáziája például Zidane gólja a 2002-es BL-döntőn, de kreatív emberhez méltóan egyéb témákat is tart készenlétben: "Emellett még szoktam gondolni az ebédre, arra, hogy milyen filmet nézzek este, meg hogy régen minden jobb volt, és hogy vajon hány slide-ot fognak még elmondani." Melléktanulságként elmondható: a jelek szerint a reklámszakma sem csupa izgalom és szellemi pezsgés.
Gyilkosság és feng shui
Vannak, akik sms-ezgetnek, vagy játékkal ütik el az időt, sőt nem csak a technika vívmányait veszik igénybe erre a célra, hanem egyéb unatkozó kollégákat is: "Volt, hogy egy unalmas team meetingen két órán keresztül pókereztünk a kollégámmal bluetoothon" - írja egy távközlési dolgozó. A játék tehát nagyon népszerű elfoglaltsága a magyar üzletembereknek, és mi javasolnánk is egy klasszikusat, ami egész biztosan feldobja a hangulatot.
Kamu bingó
A kamu bingó (angolul bullshit bingo) névre hallgató játékhoz egy papírlapra, egy ötször ötös négyzetrácsba 25 olyan szót kell felírni, melyek várhatóan előfordulnak a meetingen, de valójában nem jelentenek semmit: szinergia, integráció, fókus, szolgáltatás-központúság, terv, hatékonyság, egyetértés, és hasonló kamu dumákat. A játék teljes sikere érdekében a készítők még egy JOKERt is bevettek a szavak közé, garantálva a gyors sikerélményt.
Az Amerikából származó médiahacker játék lényege, hogy ha valamelyik szó elhangzik a tárgyaláson, akkor ahhoz a szóhoz egy X-et kell tenni, ha pedig a táblázatban összegyűlik 5 db X függőlegesen, vízszintesen, vagy akár átlósan, akkor fel kell pattanni helyünkről, és team-buildinges lendülettel bekiabálni, hogy "Hülyeség!" illetve vérmérséklettől függően választhatunk a "kamu" egyéb szinonimái közül. A játék pozitív hatása, hogy alatta sokkal jobban figyelnek a dolgozók az értekezleteken és tárgyalásokon, de óva kell intsük olvasóinkat: negatív hatása is lehet, ha a többi résztvevőben, például a főnökben nem buzog a játékszellem.