Többek között Myla Dalbesio lett a reklámarca a Calvin Klein legújabb fehérneműkollekciójának, amiben az az igazán érdekes, hogy Dalbesio plus size modell. Ráadásul a Calvin Klein még sosem reklámozott fehérneműt plus size modellel, szóval lehetne örülni, meg minden, ehhez képest jó nagy felháborodás lett a dologból.

A felháborodást az okozta, hogy egy ártalmatlan, az Elle-ben megjelent cikkben azt írták, hogy a 10-es méretet (Európában 42-es) hordó Dalbesio a Calvin Klein első plus size, vagyis nagy méretű bugyimodellje.

Ebből lett a balhé, ahogy azt a Jezebel összefoglalta, az internet népe eléggé kiakadt, hogy mi az, hogy már a 42-es méretet is túlméretesnek tartják.

Az az igazság, hogy – ahogy azt az Elle és a Jezebel is megállapítja –, hogy a modellvilág szemével nézve a 27 éves Dalbesio, aki egyébként inkább interdiszciplináris művész, mint modell, tényleg túlméretesnek számít az egyébként viszonylag átlagos méretével.

Néhány évvel ezelőtt még az európai számozás szerinti 40-es ruhát hordó modellek is bőven plus size-ok voltak, ma már a dolog feljebb csúszott egy méretosztályt, és azt ugyan Dalbesio is elismeri, hogy messze nem ő a legnagyobb darab modell a piacon, az is biztos, hogy nem is átlagos a mérete.

A botrány kirobbanása után Dalbesio és a Calvin Klein is közleményt adott ki. Dalbesio azt írta, hogy nagyon örül, hogy részt vehetett a kampányban, és elfoglalhatta a helyét a divatvilágban, és hogy nem kell magát sem plus size-nak, sem átlagos méretűnek tartania, ő az lehet, aki valójában: egy egészséges, 42-es méretű nő.

Ön szerint?

Annak meg külön örült, hogy fiatal lányok írtak neki, hogy belőle merítenek ihletet, és hogy részt vehet abban a folyamatban, hogy a divatvilágban sokféle nő jelenjen meg, ne csak egy kategória. Azt is kiemelte, hogy a Calvin Klein a mostani kampányába nem a sokkhatás miatt válogatta be őt, hanem azért, mert az új fehérneműkollekció lényege, hogy olyan darabok találhatóak benne, amik mindenféle testalkatú nőhöz passzolnak.

A Calvin Klein a közleményében szintén kihangsúlyozta ezt, valamint azt is, hogy az új kollekció lényege az, hogy a cég nyit a különféle testalkatú nők irányába.